Witam
Chcialem zasiegnac pomocy rider-ow ktorzy znaja sie na amortyzatorach, mianowicie z kolega jezdzimy FR i chcialem sie dowiedziec jaki amortyzator według was nadaje sie najlepiej do takiej jazdy. Suntour - Durolux 180mm & Manitou Sherman 150mm . Ramy Trek Bruiser i Bop STONEBREAKER.
nikt nic nie pourywa...
durolux amor ok jeśli się przy nim pogrzebie
sherman styczności nie miałem.
w iguanie BOPa model bliźniaczy do stonebreakera
miałem sam 180 skoku w domainie. rama do tej pory śmiga u kumpla...
Suntour jest dla ludzi, którzy będą umieli sobie go ogarnąć. Widziałem na YT filmy jak to potrafi pracować kiedy zapoda się standardowy duro-tuning, czyli usunięcie opasek i zmiana oleju no i robi wrażenie. Seria chodzi beznadziejnie. Oprócz tego nie wiem jak z jego uszczelnieniami. nie wiem czy jak zacznie popuszcać da radę coś dopasować, bo normalne częwści zamienne to chyba marzenie ściętej głowy. Biorąc pod uwagę cenę i mozliwości jakie daje ten amor to sam się przez moment zastanawiałem, czy nie warto zaryzykować, ale ostatecznie stwierdziłem, że w pierwszej kolejności zależy mi na możliwie rzadkim serwisowaniu, czyli jedynie słuszny wybór w tej sytuacji to 66. Niemniej jednak, jesli ktoś lubi dłubanie w amortyyzatorach i potrafi to robić to może sobie z Duroluxa zrobic tani i porządny uginacz.
B.Z. duroluxa miał mój kumpel osobiście go tuningowałem po małej akcji z nożykiem wchodza uszczelki od 66. mozna zrobić kąpiel olejową.
mogę z czystym sercem powiedzieć zę 66 vf/vf2 rv wysiada przy pracy dobrze odpicowanego duroluxa. Vin_OSW co do drugiej ramy się nie wypowiem nie miałem styczności.
ale od pewnego czasu wychodzę z założenia że w ht 170mm to max
wyżej jest to przerost formy nad treścią...
Kiełbas, tak, zgadzam się, takie Duroluix po odpicu chodzi lepiej od VFki. Tyle, że VF-ki to ja nie chcę, RC2 jakieś or sth jeśli już... mile widzie ETA, ale nie jest to konieczność. Kąpiel olejowa w Duroluxie to OK, ale nie jest to otwarta kąpiel, oleju jest stosunkowo mało no i szybko się zasyfi. To, że chodzi naprawdę szybko to prawda, mnie jednak bardziej zależy na tym, żeby nie trzeba było do tego często zaglądać. A tutaj właśnie otwarta kąpiel i Marcok mają sporą przewagę nad resztą świata.
Co do uszczelek kurzowych to tak, wchodzą 25tki od Marcoka. Mnie jednak bardziej chodzi o uszczelnienie sprężyny powietrznej i kartusza olejowego. O ile nie ma tam jakichś standardowych oringów to może być cienko jak fabryczne uszczelki zaczną sie kończyć. Trudno też powiedzieć kiedy to moze nastąpić.
No, ale muszę podkreślić, że praca faktycznie robi na tych filmach wrażenie, widać,że aamor jest czuły i bez problemu wykorzystuje pełen skok.
Ja mam duroluxa w street figherze, używam reg. skoku i nie boje sie o główkę, kupilem go używanego za małą kase, co prawda miałem z nim problemy ale wszystko wydaje się być juz OK, uchodziło mi z niego powietrze ale to przez to że ****** od którego go kupiłem nie założył uszczelki pod korek prawej lagi( słychac było jak schodzi z niego powietrze) ale mniejsza z tym, jest gdzies temat o tym, amor znosi skoki, co prawda czasem dobije ale duże gapy (ok 8-9m) znosi w miarę dobrze, na dniach może przetestuje go na dropie, pracą nie powala, wydaje się być miękki lecz nie ma czułości na małe nierówności, byc może tak jak napisane jest wyżej trzeba mu zrobic tuning, amor wydaje sie być solidny, uszczelki trzymają, nie łapie luzów, ogólnie polecam, za ta kase warto kupic nowego amora z gwarancją. Jak bedziesz miał jeszcze jakies pytania to wal
Każdy pitoli , że BOP taki siaki i owaki , każdy opiera się na swoich doswiadczeniach z przed 3 lat kiedy BOP miał takie spawy jak półki w tesco dla artykułów spożywczych.
Odkąd ramy zaczął spawać Mikołaj ('09) spawy wygladają jak należy i ramy juz tak nie pękają
i po tuningu... jak dla mnie nawet trochę za miękki jest, trochę zbyt łatwo wykorzystuje pełen skok a do tego na schodach mocno nurkuje (może trzeba się pobawić z komorą, która opdowiada za progresję), no ale praca naprawdę wymiata jak za tą cenę... Cały czas mam z tyłu głowy, żeby to kupić zamiast 66, ale cały czas jednak boję się że moze być problem z uszczelkami (przejrzałem pdf-y i niby niz tam nie ma szczególnego, ale 100% pewności to nie mam) no i że trzeba go będzie co miesiąg czyścić od wewnątrz... Chociaż na tą przypadłość to akurat można założyć mu neopreny niby...
B.Z. a trudno go rozkręcić? trzeba mieć jakieś specjalne umiejętności/narzedzia? ja już rozkręcałem amory, ale to były XCR'y, więc minimalne doswiadczenie mam, jak robiłeś to już kiedyś to opisz co i jak, co do szczelnosci to uszczelki swietnie trzymają, jeżdze juz pewne z miesiąc jak nie więcej, nie ma mowy o zużyciu jak narazie, tylko że po każdej przejażdżce wycieram lagi z syfu, nie wiem jak uszczelki w środku, pewnie też sie nieźle trzymają, a po tuningu dobija na skokach? czy jest tak samo jak przed? bo mi sie czasem dobija i to jest dosc wnerwiające że pracą nie powala, a dobija, tzn nie mówie że ma złą prace ale jak na jego miękkość to jest średnio czuły, za to niesamowicie płynny
Nie wiem czy trudno to rozkręcić, nie miałem tego w ręku ani nie rozkręcałem. Nie widzę jednak powodu, żeby był trudniej rozkręcalny niż każdy inny. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to lepiej idź z tym do kogoś kto to robił. Nie chodzi o to,że to jakieś szczególnie trudne, ale trzeba wiedzieć na co uważać.
Trzymanie uszczelek - spoko, że miesiąc trzymają, ale mowa tutaj raczej o kilku latach.
Czy dobija po tuningu? nie wiem, ale pewnie tak. Amor chętnie się ugina właściwie do samego końca, jakaś mocniejsza luta i ciach. Można jednak go spróbować mocniej napompować. Trzba go najpierw odmulić, dać rzadki olej, który nie przetłumi całości, nie trzeba będzie w takim wypadku ratować resztek czułości niskim ciśnieniem. Jeśli spojrzysz na filmy które wrzuciłem i na commentsy pod nimi to ludzie piszą tam też o wbiciu większej ilosci powietrza. nie wiem tylko czy chodzi o więcej niż zaleca producent. Tutaj też zanim się za coś takiego zabierzesz dobrze sprawdzić czy uszczelki sprężyny powietrznej są standardowe i czy w razie gdyby któraś strzeliła nie było problemu z kupnem zamiennika.
teranor Sterów nie musisz zmieniać, mostka też, no chyba że sterówka w amorze była by za krótka to wtedy na jakiś niższy ale jeżeli będzie ładnie siedzieć to nic nie musisz zmieniać . A i pamiętaj żeby ten Sherman miał sterówkę 1 1/8 bo paru już marzyło o wsadzeniu 1.5 do tego typu ramy