Jakie ramki dominują w świecie DH?
Jakie ramki dominują w świecie DH?
Ostatnio mieliśmy małą kłótnie ze znajomymi o rodzaj ramek jakie występują na zawodach DH, albo na rampage-u...
Czy ktoś używa jeszcze jedno zawiasów czy juz tylko 4 są w użyciu?
Czy ktoś używa jeszcze jedno zawiasów czy juz tylko 4 są w użyciu?
ktoś używa... Turner DHR, Orange 222/223/224, Kona Stab/Stinky, Transition TR450, i kilka innych marek, które pewnie Spaced wyliczy Ci jak tylko wstanie;]mas1o pisze:Czy ktoś używa jeszcze jedno zawiasów czy juz tylko 4 są w użyciu?
Nie ma zasady, że era jednozawiasów już jest prehistorią - nie widać ich tak wiele jak nowych "zbuzerowanych" systemów zawieszenia, ale dalej są obecne.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Dokładnie yasiuuu. Miałem już i FSR, 4-ro zawias i teraz mam jedno zawiasowego Sunna.. Jedno-zawiasy mają się dobrze i pomimo kilku wad mają sporo zalet.. Mi po przesiadce z kultowego Sunday'a z dw-link, na "jedynkę" Sunna, lepiej się śmiga na Sunn.. Może to też kwestia geometrii i tego że to zawieszenie jest bardzo progresywne..yasiuuu pisze:Nie ma zasady, że era jednozawiasów już jest prehistorią
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
mas1o jak koledzy mówia - rozklada sie w miare po równo. W ostatnich latach duzo ciekawych wariaci nt. 1 zawiasa sie pojawiło. W teori 1 zawiasem da sie osiągnać wiekszość charakterystyk bardziej skomplikowanych patentów (tak można teoretycznie miec 1 zawias i 4 zawias które bedą mieć bardzo podobny "feel" wbrew temu co mówi sie o tych zawieszeniach wzorujac sie na prostych konstrukcjach typu kross czy orange).
yasiuuu wyliczac nie trzeba - niech chłop na strone uci wejdzie i przejzy liste teamów.
yasiuuu wyliczac nie trzeba - niech chłop na strone uci wejdzie i przejzy liste teamów.
mas1o Jeśli chodzi o sztywność boczną to raczej jedno zawiasy są bardziej sztywne. Fakt, że w 4zawiasach masz wirtualny punkt obrotu, który nie powoduję kopania korbami czy różnych nieciekawych rzeczy ale wszystko zależy od miejsca, w którym ten 1 zawias jest (np. nad suportem jak w commencalu) i ustawieniu dampera, których teraz jest mnóstwo i można sobie ustawić pod każdą trasę. Zobacz sobie linkage. I 4zawias i 1 mają wady i zalety więc raczej wszystko zależy od ramy. Nie ma raczej tak, że coś jest lepsze od drugiego. Co do rampage czy innych zawodów to jeżdżą na tym co sponsor daje 

S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
mas1o mylisz 1 zawias ala orange bez ogniw posredniczacych z rowerem o stałym pkt. obrotu (jak sie definiuje 1 zawias). Jest wiele 1 zawiasów o bardziej skomplikowanych konstrukcjach i duzej sztywnosci.
Do tego 4 zawias na prawde duuuuuzo łatwiej zwalic i jedynie czemu ludzie sobie z tego u nas sprawy nie zdaja to fakt, ze docierały do nas najprotstsze 1 zawiasy kiedy zabawki ala ventana, balfa etc. ze starszych np. nie miały problemu z pktem obrotu, który czasem znajdował sie w dziwacznych miejscach (vide. yeti z lawhillem).
Ogólnie uwazasz, ze taki evil revolt czy nawet prostszy scott gambler nie sa sztywne? Pomijam fakt, ze sztywność w rowerze mozna osiągnać na wiele innych sposobów
Do tego protsze konstrukcje 1 zawiasowe bedą lzejsze. Wady i zalety rozkładaja sie po równo moim zdaniem.
Do tego 4 zawias na prawde duuuuuzo łatwiej zwalic i jedynie czemu ludzie sobie z tego u nas sprawy nie zdaja to fakt, ze docierały do nas najprotstsze 1 zawiasy kiedy zabawki ala ventana, balfa etc. ze starszych np. nie miały problemu z pktem obrotu, który czasem znajdował sie w dziwacznych miejscach (vide. yeti z lawhillem).
Ogólnie uwazasz, ze taki evil revolt czy nawet prostszy scott gambler nie sa sztywne? Pomijam fakt, ze sztywność w rowerze mozna osiągnać na wiele innych sposobów

To są tylko takie moje dywagację, lecz wydaje mi sie ze patrząc na taki rysunek, "4 zawias" wypada lepiej. Chodzi mi tu o nie dokręconą 180tkę. W tej dolnej nawet moglo by nie być dampera i wahacz sie nie ukręci, a w tej górnej już pewnie absorbuje część siły

Tu widać naprawde ciekawe rozwiązanie, ale nie wiem czy wahacz ślizga się o rure pod siodłową czy tylko tak na zdjęciu wygląda.
No i nie wiem czy to takie mniej awaryjne od czterozawiasu


Tu widać naprawde ciekawe rozwiązanie, ale nie wiem czy wahacz ślizga się o rure pod siodłową czy tylko tak na zdjęciu wygląda.
No i nie wiem czy to takie mniej awaryjne od czterozawiasu


mas1o po co mialby sie zlizgac? Chcesz zeby ci scieralo lakier i zabijalo czulość?. I jak mowilem mylisz najprostsze monopivoty z bardziej skomplikowanymi konstrukcjami. Do tego niedokrecone 180tki? Tam potrzebna jest dobrze wzmocniona rama, a nie wymyslny system zawieszenia. Nic ci nie da sztywne zawieszenie jak rama bedzie nie powzmacniana i sily rozwala ci rame. Do tego jaki jest sens pakowac wirtualny pkt. obrotu do ramy na dirtu/ss?
Do tego uwazasz ze milion lozysk to jest to co daje najwiecej sztywnosci w biku? To zrob sobie rower laczony jeszcze 4 dodatkowymi linkami. Bedzie bardziej sztywny. Czlowieku sa lepsze metody na sztywnosc wiec przestan kombinowac.
A 1 zawiasow z ogniwem posredniczacym jest duzo i prosze cie przestan do porownan uzywac signa bo trace wiare w ludzkosc. 1 zawiasy sa gorsze od 4 zawiasow bo rama za 800zl jest gorsza od ramy za 3000zl...
Do tego uwazasz ze milion lozysk to jest to co daje najwiecej sztywnosci w biku? To zrob sobie rower laczony jeszcze 4 dodatkowymi linkami. Bedzie bardziej sztywny. Czlowieku sa lepsze metody na sztywnosc wiec przestan kombinowac.
A 1 zawiasow z ogniwem posredniczacym jest duzo i prosze cie przestan do porownan uzywac signa bo trace wiare w ludzkosc. 1 zawiasy sa gorsze od 4 zawiasow bo rama za 800zl jest gorsza od ramy za 3000zl...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość