szymon102 ale to nie jest zaden 2 zawias Pływajacy damper w treku nie ma nic wspolnego z tym faktem. Do tego zle to rysujesz bo w treku i split pivocie po prostu na osi masz pkt obrotu, a nie zaden dodatkowy link. Po prostu koło jest "oddzielone" od ramy. W konie pkt obrotu jest nad osią i przeciez kona jest znana z tego, ze bez pływaka usztywnia sie dość znacznie wiec nie mam pojecia czemu ją do tej samej puszki wrzucasz co treka.
Do tego samo hamowanie nie rozróżnia 1 zawiasa od Wirtuala/4 zawiasa ( bo tak na prawde sa 2 głowne grupy) tylko wlasnie stałość i wędrówka pktu obrotu.
Swoja droga nie mam zielonego pojecia co ty tu narysowales.Ani nawet gdzie jest przód rysunku
Tak na chłopski rozum z tym usztywnianiem(ja tak sobie to tłumaczę)- podczas ugięcia zawiechy samo koło rusza się trochę względem ramy, gdy połączymy ramę z kołem na sztywno (poprzez hamulec) to koło nie będzie mogło się ruszyć względem niej i przez to zablokuje ugięcie, przy zacisku pływajacym podczas ugiecia sam zacisk hamulca zmienia położenie względem ramy więc "odblokowuje koło".
Jak się mylę to poprawcie:)
Spaced Wiem, wiem ale ten przykład z trekiem, koną etc. miał pokazać, że nie po ilości łożysk rozróżniamy jedno zawiasa i wirtuala. Zdolności plastycznych to ja nie mam ale wahacz jest z prawej, reszta ramy (niedokończona) z lewej. Narobiłem tyle tych zawiasów, żeby pokazać że może być ich dużo a i tak będzie to jedno-zawias.
Wiem jak się rozróżnia 1 zawiasa i wirtuala ale jakoś nie potrafię tego ładnie wytłumaczyć Raz był temat z rozciąganiem łańcucha i tak ktoś (jeśli nawet nie Ty : ) tak ładnie narysował, że w 1 zawiasie oś koła tworzy jeden promień (jak od cyrkla), a w wirtualu już nie jest to tak łatwe.
Wygląda to mniej mniej więcej tak, postarałem się to zrobić jak najlepiej. Ramy z wirtualnym punktem obrotu to ramy które jak sama nazwa wskazuje nie mają stałego miejsca w którym można by określić promień krzywej skoku w zwykłej ramie jest to koło. Chodzi o to że ramy z wirtualnym punktem obrotu w każdym momencie skoku punkt obrotu mają w innym miejscy,zdarzają się jednak ramy w których na poszczególnych momentach skoku krzywą można przyrównać do koła widać to na załączonym obrazku. Nawet tak prosty system jak FSR (system stosowany przez firmę specialized) jest wirtualem.
dokladnie to chyba najprostszy sposob wyjasnienia ikazde zawiecho jak postawisz cyrkiel na punkcie zaczepienia do przedniego trojkata i zrobisz okrag przez os obrotu kola a os obrotu kola bedzie sie poruszac po tym okregu to zawsze jest to system jednozawiasowy
ecik3009 masz w miare racje chociaz to co widac u ciebie w srodku okregu to jest środek krzywej jesli juz, a właściwy wirtualny pkt obrotu znajduje sie na przecieciu przedłużen linków (pociągnij linie az ci sie przetna i tam masz pkt obrotu).
Grondag - jak koło nie jest na sztywno połaczone kiedy nie naciskasz hamulca, a jak naciskasz jest? Zapadek nie widze To raczej chodzi o to, ze siły powstajace podczas hamowania działaja na zawieszenie. Usztywnianie/nie ustywnianie sie to nie jest system 0/1 bo gdyby tak było to jestem pewien, ze sporo ludzi wolaloby usztywnianie sie tylu niz nurkujący przód przy pełnym wyizolowaniu tyłu
Pewnie masz rację Nie wiem czemu, ale kiedyś sobie wyobraziłem że koło podczas ugięcia zawiechy z zaciśniętym hamplem się rusza do tyłu, ale ja mam bujną wyobrażnię:)