Juicy 5 - problem z klamką / DHX - sprężyna

pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Juicy 5 - problem z klamką / DHX - sprężyna

Post autor: pietryna »

Mam kilka pytań, najpierw to na którym najbardziej mi zależy.

1. Kupiłem sprężynę X-Fusion 550/66 bo sprzedający powiedział że wew. średnica to 34mm. Cieszyłem się że niskim kosztem pasującą do DHX'a sprężynę dorwę. Dzisiaj chciałem ją założyć i okazało się że tak naprawdę jej wewnętrzna średnica jest mniej więcej 32-32,5mm. Z kolei średnica korpusu DHX'a to 31,5-32mm. Luzu zostają dziesiąte części milimetra. Przy okazji sprężyna nie układa się dobrze na elementach ją trzymających. Przez odbijak też nie przechodzi ale powiedzmy że przez niego to da się ją przekręcić jakoś(nawet sprężyna manitou o niego mi zawadza ale nie tak bardzo że nie da się jej przełożyć).

Czy mogę ją założyć bez obaw czy pogadać ze sprzedającym co ma na ten temat do powiedzenia? Bo wydaje mi się ze ta sprężyna pasuje ale do Vanilli RC na przykład. Bo nie chcę uszkodzić dampera...


2. Jakiś czas temu zauważyłem że mi cieknie klamka spod plastikowej nakładki na zbiornik wyrównawczy. Ostatnio przy odpowietrzaniu nawet jak strzykawką wtłaczałem trochę płynu to na brzeżku pojawiała się niewielka jego ilość. Nie wiem czy ryzykować i dokręcić klapkę bardziej(plastik... nie chcę połamać), czy co zrobić?

3. Czy przy odpowietrzaniu jakiś syf wam z klamki wypływał z płynem(takie czarne płatki małe albo inne drobiny jakieś)? Bo u mnie w zbiorniczku trochę tego było ale nie dało się wytrzeć. Potem po przelaniu płynu z zacisku do klamki w górnej strzykawce właśnie wypływały te małe gówna.


edit:
I jeszcze jedno. Czy powiedzmy jak mam damper 2.5" I kupię sprężynę 3" i załóżmy że uda mi się ją zamontować to mogę ją skręcić o tyle żeby mi zostało trochę ponad 2.5"(czyli o ~0.5") czy też obowiązuje zasada 2 pełne obroty? BTW ile tych obrotów może być? Bo widziałem dwa, a i widziałem że 8...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jako że temat został odrobinę zapomniany... Pytanie czy sprężyna wejdzie nieaktualne. Nawet nie będę próbował.

Jednak nadal chciałbym wiedzieć czy jak założę sprężynę 3" na damper 2.5" to spokojnie będę mógł ją skręcić o te 0.5" i nie będzie to miało wpływu na to że uszkodzi się gwint czy coś? I czy poprawne ustawienie sagu w przypadku gdyby sprężyna była słabsza a dłuższa będzie możliwe i gwarantowałoby poprawną pracę na całym skoku? Bo nawet jeśli wstępne naprężenie będzie odpowiednie to na każdy kolejny cal ugięcia będzie potrzebna taka sama mniejsza siła...

Ostatecznie czy sprężynę foxa 2.8"(skoro jest do damperów 2.75" jak i 2.5") na damperze 2.5" można skręcić o te 0.25" bardziej niż w wypadku 2.75"? Pytanie właściwie takie jak wyżej ale dotyczące bardziej sprecyzowanego problemu...

I pytana na temat Juicy 5 nadal aktualne. Użytkownik ak47 może by się wypowiedział bo wyczytałem że ma duże doświadczenie z Avidem
ak47

Post autor: ak47 »

Pływający w płynie syf, to strzępki uszczelki na tłoczku w klamce. Jeżeli dużo tego wypłynęło, to niebawem szykuj się na wymianę tłoczka (46zł).

Dopóki klamka działa - nie martw się. Gdy dźwignia zacznie się niespodziewanie zapadać do kierownicy - uderzaj do serwisu.
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

pietryna to co pisze na sprezynie czyli np 3" albo 2,5" to jest SKOK sprezyny a Nie jej dlugosc takze moze akurat podejdzie Ci 3" do Twojego dampera bez duzego krecenia, nie ma znaczenia czy jaki skok ma sprezyna jesli twardosc jest taka sama to tak samo bedzie pracowala (no zakladam ze nie dajesz takie krotkiej sprezyny ze sie zaplokuje przy max ugieciu). Nparezenie wstepne mozna niby do 8 obrotow regulowac ale ja w 4 wayu mialem cos kolo 12 i nic sie nie dzialo przez rok...

ogolnie, jesli masz damper o skoku 2,5" to mozesz kupic kazda sprezyne ktora bedize miala skok wiekszy lub rowny 2,5".
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja wiem że to skok sprężyny... I logiczne wydaje mi się że jak kupię 3" do dampera 2.5" to powinienem spokojnie móc ją przykręcić o te 0.5" najpierw. Ale chodzi mi o to:

Wyliczyłem na szybko że moja dupa działa na sprężynę naciskiem równym ~500lbs. Chodzi o to że jak kupię sprężynę np. 400/3" i ją skręcę na dzień dobry o 0.5" to mam na starcie 200lbs nacisku. Żeby uzyskać 33% sag przy tej sprężynie tak ustawionej z wyliczeń wynika(pomijam powietrze w damperze) że powinno być jeszcze 330lbs nacisku czyli wychodzi że powinno wszystko być ok(200+330>500)... Chyba że moje rozumowanie jest błędne i po prostu jak usiądę to zadziała to 500lbs od nowa i po prostu sprężyna razem z damperem ugnie się o 1.25" czyli będę w punkcie wyjścia jakim jestem teraz(sprężyna 400/2.5" 50% sag...)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

pietryna kup normalną sprężyne pasującą do danego skoku tłolka i będzie po problemie. Możesz mieć problem zmieścić dłuższą sprężyne, a jak wepchniesz na hama to nie wyjmiesz potem ;)
sasquatch
Posty: 430
Rejestracja: 11.08.2005 19:49:30
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch »

pietryna co kombinujesz za duzo ;p
wez sobie skorzystaj z kalkulatora np ze strony TFtunned i wylicz jaka twardosc sprezyny potrzebujesz i jak juz bedziesz wiedzial to przy szukaniu sprezyny patrz na jej dlugosc to bedizesz wiedzial ile bedzie musialabyc skrecona zaraz po zalozeniu do dampera zeby sie zmiescila. niekoniecznie sprezyna o skoku 3" musi byc duzo dluzsza od sprezyny o skoku 2,5", w 4-wayu mialem sprezyne 2,75" a byla tej samej dlugosci co inna o skoku 3"...
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tak z grubsza mam 17cm miejsca w damperze więc 16cm sprężyna na lajcie raczej wejdzie...

A to kombinowanie bierze się z tego że wolałbym sprężynę foxa, a dość ciężko trafić konkretnie tą jaką chcę(300zł za kawałek metalu nie dam na pewno, 100zł to już sporo). Ale jakbym sobie mógł rozszerzyć poszukiwania o większe rozmiary to by było łatwiej. I dlatego też chcę wiedzieć czy dłuższa(i słabsza) a wstępnie dość mocno skręcona sprężyna będzie działała poprawie i będzie można na niej dobrze ustawić sag.

A i ak47, czy te strzępki uszczelki osadzają się na ściankach zbiornika? Bo właśnie tam są raczej(tylko trochę tego pływa) i mogę je wytrzeć ręcznikiem papierowym spokojnie... I dlaczego konieczna będzie wymiana tłoka? Uszczelka to nie zwykły o-ring czasem? Czy ma jakieś specjalne właściwości?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

pietryna uszczelki to nie zwykły oring i mają specjalne właściwości, muszą być odporne na żrącego DOTa.

Co do sprężyny myśle że da rade dopadować sag, jeżeli sprężyna nie będzie za długa
ak47

Post autor: ak47 »

pietryna Warto wyczyścić wnętrze klamki z tych strzępek gumy.

Na tłoczku są 2 uszczelki
a) oring - oddziela układ od świata zewnętrznego. Nie strzępi się.
b) C-ring - uszczelka w kształcie dzwonu. Przy każdym naciśnięciu klamki zaczepia o otworki łączące cylinder ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Po długim użytkowaniu uszczelka jest tak poszarpana, że nie wytwarza ciśnienia i można sobie pompować klamką bez efektów.

Uszczelki takiej nigdzie nie kupisz, tylko w Harfie.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

A harfa oczywiście sprzedaje całe tłoki... :|
ak47

Post autor: ak47 »

Tłok nie kosztuje majątku - 46zł. Mogę Ci wysłać.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Na tą chwilę jestem spłukany, a jeszcze działają więc muszę podziękować. :P
Ale powiem szczerze te 46zł to sporo za sam tłok, szczególnie że myślałem żeby sprzedawać te hamulce po 150zł z tarczą, adapterem i śrubami.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości