Witam,
Zauważyłem ( a właściwie to odczułem ), że z moim drop off'em dzieje się coś dziwnego. Otóż przy lądowaniu jego golenie tak jakby drżą mi ( wibrują? ). Nie wiem czy było to wcześniej, ponieważ to znajomy ostatnio zwrócił mi na to uwagę. Jest to amortyzator po jednym sezonie, nie był jeszcze od nowości rozkręcany. Jedyną rzeczą było wyjęcie jednej sprężyny lecz wątpię aby to była tego wina. Dodam jeszcze, że to jest amortyzator na sztywną oś a ja chwilowo jeżdżę na przejściówce na 9mm.
Macie jakieś propozycje jak to zapobiec? Boje się, że to może doprowadzić do powstania luzów.
Pozdrawiam.
Dzwiny problem z goleniami Drop offa?
Wool14 Napisał chyba, że amor po jednym sezonie jest.
Możliwe, że drży ci sprężyna w środku. I raczej nie jest to spowodowane przejściówką bo sztywna oś nie usztywnia amora na drgania przód-tył tylko na skręcanie go.
Od drgań przód-tył są golenie górne i sterówka.
I ja radzę serwis, a podczas niego, opaska termokurczliwa, dętka lub nie wiem co jeszcze na sprężynę.
PS. Sprawdź jeszcze czy jak delikatnie podniesiesz przednie koło, nie stojąc na pedałach, i je puścisz to czy przy uderzeniu o ziemie też drży. Jeśli tak to na bank luzy lub sprężyna.
Rozróżnisz to dźwiękiem.
Taki pukający, twardy dźwięk to znaczy, że są luzy.
Drżąca sprężyna ma inną częstotliwość, drży szybciej i słychać po prostu jak się obija w ladze
.
Ps. Przypomniała mi się jeszcze jedna metoda na sprawdzanie luzów. Niezawodna!
Stawiasz rower na tylnym kole i zaczynasz go na nim odbijać trzymając za kierę. Mam nadzieję, że skumasz o soo chooziii.
Pozdro.
Możliwe, że drży ci sprężyna w środku. I raczej nie jest to spowodowane przejściówką bo sztywna oś nie usztywnia amora na drgania przód-tył tylko na skręcanie go.
Od drgań przód-tył są golenie górne i sterówka.
I ja radzę serwis, a podczas niego, opaska termokurczliwa, dętka lub nie wiem co jeszcze na sprężynę.
PS. Sprawdź jeszcze czy jak delikatnie podniesiesz przednie koło, nie stojąc na pedałach, i je puścisz to czy przy uderzeniu o ziemie też drży. Jeśli tak to na bank luzy lub sprężyna.
Rozróżnisz to dźwiękiem.
Taki pukający, twardy dźwięk to znaczy, że są luzy.
Drżąca sprężyna ma inną częstotliwość, drży szybciej i słychać po prostu jak się obija w ladze

Ps. Przypomniała mi się jeszcze jedna metoda na sprawdzanie luzów. Niezawodna!
Stawiasz rower na tylnym kole i zaczynasz go na nim odbijać trzymając za kierę. Mam nadzieję, że skumasz o soo chooziii.

Pozdro.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
Luz na goleniach.
Luz na sterówce.
Luz na patencie - przejściówce.
Luźna sprężyna w goleni.
Jeżeli nie masz przedniego hamulca to oprzyj przednie koło o jakiś murek/krawężnik.
Macaj na łączeniu każdego z powyższych. Jeżeli nic nie wymacasz to wyciągnij sprężynę i dętka/koszulka termokurczliwa i przy okazji serwis.
Luz na sterówce.
Luz na patencie - przejściówce.
Luźna sprężyna w goleni.
Jeżeli nie masz przedniego hamulca to oprzyj przednie koło o jakiś murek/krawężnik.
Macaj na łączeniu każdego z powyższych. Jeżeli nic nie wymacasz to wyciągnij sprężynę i dętka/koszulka termokurczliwa i przy okazji serwis.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości