Amortyzator - pomoc w wyborze
Amortyzator - pomoc w wyborze
Potrzebuję amortyzatora na przód, skok nie więcej niż 150mm, jedna półka, dobra praca, wytrzymały. Budżet jakim dysponuję to 1100zł ale wolałbym, żeby było mniej.
Zaciekawiły mnie te 3 widelce:
http://www.hcfr.pl/forum/viewthread.php ... ad_id=2972
http://www.allegro.pl/item1029360782_ma ... _hscv.html
http://www.allegro.pl/item1030816899_am ... t_eta.html
Mam teraz mętlik w głowie: za Marzokami przemawia praca, która mi bardzo odpowiada, za to nie miałem żadnego styku z Travisem, który mnie od dłuższego czasu ciekawi.
Zaciekawiły mnie te 3 widelce:
http://www.hcfr.pl/forum/viewthread.php ... ad_id=2972
http://www.allegro.pl/item1029360782_ma ... _hscv.html
http://www.allegro.pl/item1030816899_am ... t_eta.html
Mam teraz mętlik w głowie: za Marzokami przemawia praca, która mi bardzo odpowiada, za to nie miałem żadnego styku z Travisem, który mnie od dłuższego czasu ciekawi.
do mnie najbardziej przemawia ten ostatni. Wyglada ladnie i widac ze nie byl ostro katowany.
ja osobiscie za 1100 zl kupilem domaina 302 nowego i jestem zadowolony, a tez mam bitcha.
z tego sklepu dokladnie ;]
http://www.rowerowy.com/czesci/amortyzatory/domain_coil
ja osobiscie za 1100 zl kupilem domaina 302 nowego i jestem zadowolony, a tez mam bitcha.
z tego sklepu dokladnie ;]
http://www.rowerowy.com/czesci/amortyzatory/domain_coil
pierwszy marzocchi z allegro to nie z1 fr2 w jednej ladze tłumik hscv w drugiej ssv
Ja bym się zastanawiał nad travisem lub z1 light. Dowiedz się czy travis podejdzie Ci pod ramę, jak tak to właśnie brałbym jego.
W sumie trochę dziwi mnie to coSpaced pisze, ja mam travisa triple, którego obniżyłem tak żeby wysokość wynosiła 578mm (czyli prawie 1 cm niżej niż podaje producent). Mogłoby byś spokojnie niżej- booster nie walnie w ramę (u mnie), ale jakbym obniżył go jeszcze z 5mm to dolna półka mogła by przy dobiciu walnąć w booster.
Ja bym się zastanawiał nad travisem lub z1 light. Dowiedz się czy travis podejdzie Ci pod ramę, jak tak to właśnie brałbym jego.
W sumie trochę dziwi mnie to coSpaced pisze, ja mam travisa triple, którego obniżyłem tak żeby wysokość wynosiła 578mm (czyli prawie 1 cm niżej niż podaje producent). Mogłoby byś spokojnie niżej- booster nie walnie w ramę (u mnie), ale jakbym obniżył go jeszcze z 5mm to dolna półka mogła by przy dobiciu walnąć w booster.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Sokół Ja bym brał Z1 light z tych co proponowałeś - bezobsługowy, tłumiki dobre więc będzie ładnie pracował napewno. Wygląda dość świeżo. Tylko żeby Ci go ktoś nie sprzątnął poza allegro...
Ewentualnie szukałbym Z1 RC2 z 2007 (ten śliczny pomarańczowy
) - pasowałby kolorystycznie u Ciebie a amor idealny do Bitcha 
Ewentualnie szukałbym Z1 RC2 z 2007 (ten śliczny pomarańczowy


http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 26.06.2008 07:09:21
- Lokalizacja: kutno
- Kontakt:
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Sokół mam travisa wlasnie w wersji single 150mm wiec moge Ci o nim duzo powiedziec.Sokół pisze:Travis vs Z1 Light, który będzie lepiej pracować oraz będzie wytrzymalszy?
w porownaniu z z1 light bedzie duzo, duzo wytrzymalszy. jest niewyobrazalnie sztywny. ma booster z tylu podobno dzieki temu jest sztywniejszy nawet od boxxera world cup (tego nie wiem bo nigdy nie jezdzilem na zadnym boxxerze). mam rocznik 06 (na koronie bite 05 niby) z anoda i nie polecam tego rocznika. nowszy travis (tj od 07r) ma teflon ktory jest zdecydowanie lepszy. moja anoda lekko sie juz przeciera ale to moze tez byc wina tego ze poprzedni uzytkownik go nie serwisowal. co do pracy: manitou maja w sobie to ze maja platforme czy jak to sie tam zwie. w kazdym badz razie ma to zapobiegac bujaniu i to troche irytuje. gdyby nie ta cala platforma to wybieralby kostke brukowa. ta platforma polega na tym ze jak dopiero troszke mocniej nacisniesz na kiere (lub jakas nierownosc) to platforma sie przelamuje i amor wybiera wszysciutko. czyli generalnie platfromy podczas zjazdow nie czuc ze wogole jest. ogolnie rzecz biorac travis jest zdecydowanie wytrzymalszy i sztywniejszy od z1 za to z1 ma otwarta kapiel olejowa i nie ma tej platformy jednak jego przeznaczenie to enduro wiec troche bym sie bal na nim jezdzic... travis tez wygrywa tym ze ma podkowe z tylu ktora i jest przez taki unikalny. ktos kto dopiero zaczyna powie Ci "czemu zalozyles amor w odwrotna strone? O_o". jakbys mial jeszcze jakies pytania co do travisa do sluze pomoca.
Vin_OSW a skąd masz takie dane? Konstrukcja bardzo podobna, lagi 32mm skoku 150mm, sztywna oś. To są bardzo podobne widelce, z tym że 150 ma lagi stalowe (o ile dobrze pamiętam). Nie widzę gdzie tu miała by być różnica w wytrzymałości.
AdiFreeridera skąd wiesz że nowsze roczniki mają teflon? BO ja wiem, że to też anoda, tylko że inny kolor. Jak juz gdzieś pisałem, miałem travisa 2006 (czarne lagi), teraz mam z 2008 (złote lagi). I nie widzę żeby ten nowszy był zdecydowanie lepszy. A nawet więcej powiem. W travisie 2006 nic mi sie nie działo z lagami, miały "równomierny" kolor bez przebarwień, przetarć etc, a Travis 2008 ma liczne "plamy" na anodze (tak to już w manitou jest, dokładnie to samo mam w revoxie). To że anoda się przeciera to raczej kwestia niedbania o amortyzator, a o Travisa dbać trzeba (czyścić lagi po jeździe, brunox i co 2-3 miesiące wymiana oleju smarującego). Travis też nie ma żadnej platformy (takie cuś miały widelce z SPV, a nie TPC+).
Co do pracy Travisa - nie za wiele pomogę bo ja mam wersję z tłumikiem Inrtisic. Ale jednak wiele osób chwali TPC+.
AdiFreeridera skąd wiesz że nowsze roczniki mają teflon? BO ja wiem, że to też anoda, tylko że inny kolor. Jak juz gdzieś pisałem, miałem travisa 2006 (czarne lagi), teraz mam z 2008 (złote lagi). I nie widzę żeby ten nowszy był zdecydowanie lepszy. A nawet więcej powiem. W travisie 2006 nic mi sie nie działo z lagami, miały "równomierny" kolor bez przebarwień, przetarć etc, a Travis 2008 ma liczne "plamy" na anodze (tak to już w manitou jest, dokładnie to samo mam w revoxie). To że anoda się przeciera to raczej kwestia niedbania o amortyzator, a o Travisa dbać trzeba (czyścić lagi po jeździe, brunox i co 2-3 miesiące wymiana oleju smarującego). Travis też nie ma żadnej platformy (takie cuś miały widelce z SPV, a nie TPC+).
Co do pracy Travisa - nie za wiele pomogę bo ja mam wersję z tłumikiem Inrtisic. Ale jednak wiele osób chwali TPC+.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Dostałem więcej zdjęć Travis'a, na jednym widać przebarwienia anody na goleniach, właściciel mówi, że to normalne u tego rocznika (2007), tak dla pewności chciałem się upewnić, czy to prawda.
Foto:
http://i43.tinypic.com/u8qhd.jpg
Foto:
http://i43.tinypic.com/u8qhd.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości