Instalacja piasty QR20 na amortyzator

war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

dr_urbusjak boisz się uszkodzić amortyzator i piastę wkradając zwykła okrągła ośkę, to lepiej sprzedaj w piz.. rower to nic nie zepsujesz
Karpiel i Duncon to moje zycie
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

war23, oska w manitou nie jest w ksztalcie walca, tylko jest 6katna na koncach.
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Widzę, że odpowiedź na swoje pytanie już uzyskałeś, więc chyba już nic Ci nie doradzę.
Umiesz obliczać dość skomplikowane rzeczy, a z prostymi rzeczami masz problem. Rower nie jest ze szkła, więc naprawdę trudno coś zepsuć. Zanim o coś zapytasz to spróbuj zrobić to sam, bo naprawdę nic trudnego w tym nie ma. Sam serwisuję cały rower bez poradników etc. i nigdy nic nie zepsułem, zawsze eksperymentowałem, zawsze się udawało i nigdy nie pytałem o serwis (tylko coś z zapadkami w piaście z tego co pamiętam). Za to jeszcze nie umiem obliczać takich rzeczy jak Ty, ale mam jeszcze dużo czasu :)
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

dr_urbus, właśnie dość zmieniam ustawienie, suport jest ok 4cm niżej, kąt główki jest ok 2 stopnie mniejszy itd. Nie chcę Cię sprawdzać, chcę po prostu wiedzieć czy to jest bezpieczne. Dzięki za odpowiedź :wink:
dr_urbus
Posty: 13
Rejestracja: 15.03.2010 12:29:31
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: dr_urbus »

przeczytałem nowe komentarze i muszę przyznać że szymon102 ma rację "Rower nie jest ze szkła, więc naprawdę trudno coś zepsuć". Może faktycznie jestem przewrażliwiony na tym punkcie... Ale bierze się to stąd, że nie mam dość dużo kasy na rower (jak wspomniałem, kończę w tym roku studia) i nie chce nic schrzanić. A temat był tak oczywisty że nigdzie tego nie znalazłem (dlatego zapytałem). Jak widzicie nie spamuje pod każdym tematem i nie wymądrzam się widzą zaczerpniętą z innych postów. Nie wiem czegoś to pytam:) a co do moich poprzednich bazgrołów i rozkminek to podałem jak ja to widzę:) na pewno inżynier który od małego projektuje ramy coś by dodał od siebie:) ja zajmuję się troszkę inna działką bo jestem energetykiem ale z racji wydziału (mechaniczno-energetyczny) takie zagadnienia jak mechanika, wytrzymałość i konstrukcja maszyn nie jest mi obca i też swojego czasu byłem z tej wiedzy maglowany;P. Co do studiów to radzę się zastanowić..5 lat z życiorysu:P lepiej zostać ninja:P na rowerek mam nadzieję jeszcze przyjdzie czas bo do tego czasu raczej mało było na cokolwiek;) poza tym mam jeszcze snowboard, x360 (i o dziwo kumpli;p) więc rower traktuję jako jedną z wielu możliwości spędzania czasu:) pozdrowienia od kazika co chodzi po śmietnikach;P
dr_urbus
Posty: 13
Rejestracja: 15.03.2010 12:29:31
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: dr_urbus »

Las3k_91 Ldz...nawet przy małych zmianach suport będzie znacznie zmieniał swoje położenie. Co do główki to musisz się zapytać speców od ram czy 2st. to dużo. To jest tak że każdy element ma swoje tolerancje. Na przykład obudowa turbiny parowej jest naprawdę dużych rozmiarów a potrzebuje współosiowość obudowy i samej turbiny musi być zgodna do setnych części milimetra. Jeśli jest inaczej, maszyna wpada w drgania i ważąca kilkadziesiąt ton turbinka dosłownie odfruwa z elektrowni przez dach. Znowu dla konstrukcji spawanych które służą np jako stołek do siedzenia, nawet 5 stopni nie robi różnicy:) nie chcę podawać ci konkretnej odpowiedzi "tak"/"nie" bo zostanę tu zlinczowany przez znawców i pseudo znawców. Musisz jednak wiedzieć że bardzo duże znaczenie ma tu nie tylko twoja waga ale i wysokość bo siła jaką działasz na rower jest siłą wypadkową 2 składowych: siły potencjalnej (Fp=twoja waga*wysokość z której skaczesz*przyspieszenie ziemskie) a także kinetycznej (Fk=(mV^2)/2). Tutaj dopiero trzeba znaleźć na płaszczyźnie wektor siły i dopiero dobrać optymalne ustawienie. Napisz może jak jeździsz i jaką masz wagę i z jakiego stopu aluminium jest rower, a ja się w poniedziałek zapytam konstruktorów czy naprężenia wywołane zmianą położenia dampera są znaczne:) oczywiście możesz to zrobić na wiadomości prywatnej żeby tutaj już syfu nie robić;P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości