Rozmiar dampera w KTMie....

dzbanek
Posty: 4
Rejestracja: 29.05.2010 13:37:49
Kontakt:

Rozmiar dampera w KTMie....

Post autor: dzbanek »

Witam !!!!

Mam pytanie odnosnie prawidlowego rozmiaru FOXa DHX 5 do ramy KTM Caliber 45 (ostatni wypust starego modelu bodajze 2009 rok ). Ciezko znalezc jakies konkretne info na necie na ten temat.
Teraz wlozony jest 222 mm (2,75 cala skoku), tak tez pisze w waszym spisie damperow do ram. Ale problem w tym ze jakiej sprezyny bym nie zalozyl to nie moge uzyskac prawidlowego SAGu.... Gosc z serwisu Foxa twierdzi ze to zly damper i powinien byc 215 mm (2,5 cala skoku) bo inaczej nie ustawie odpowiednio SAGu i geometria sie pier..... Zreszta nieliczne strony gdzie mozna znalezc info na ten temat podaja 215 mm np tu :
http://bikemag.hu/kerekparteszt/freerid ... caliber-45
(wiem niezrozumialy wegierski belkot ale wymiar mozna znalezc na dole w specyfikacji).

Wiec jaki rozmiar jest prawidlowy ??? Co moge zrobic nie wymieniajac calego dampera ? I jak zmienia to geometrie ?

Z gory dziekuje.

ps. rower jest nowy byl demo bikiem KTMa i w sumie mial tylko wygladac a nie jezdzic wiec moze dlatego jest taki problem ( damper nie jest uszkodzony zapowietrzony itp. itd. )
ligot
Posty: 67
Rejestracja: 22.02.2008 21:55:39
Kontakt:

Post autor: ligot »

Mogę Ci potwierdzić, że powinieneś mieć damper 216mm.
Raczej nie skrócisz długości montażowej dampera. Proponuję sprzedać i zakupić inny w rozmiarze 216mm.

PS jaką masz sprężynę?
dzbanek
Posty: 4
Rejestracja: 29.05.2010 13:37:49
Kontakt:

Post autor: dzbanek »

Waze 90 KG ubrany w graty do jazdy a sprezyny nie mam zadnej obecnie :wink: mam w kazdej chwili dostep do sprezyn od 300 do 600 w gradacji co 50 LBs i problem w tym ze na 450 jest prawie jak hardtail a na 400 nieprzyjemnie plywa i dobija .....
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

długość dampera nie ma tu nic do rzeczy wg mnie (jesli chodzi o uzyskanie odpowiedniego sagu). Wg kalkulatora TF tuned powinieneś mieć sprężynę 500-550lbs. Dłuższy damper powoduje że masz więcej skoku, wyżej suport i bardziej stromy kąt główki.
Jeśli nie chcesz zmieniać dampera, możesz dać podkładkę (7mm) na tłok, tak żeby damper nie prostował się do końca- do tego oczywiście musisz rozebrać damper. Uzyskasz wtedy wymiary jakie ma seryjnie damper 215x63mm. Widziałem kiedyś na ridemonkey koleś taki patent zrobił. Ale sam tego nigdy nie robiłem, więc nie wiem jak to się sprawdza dokładnie. W teorii powinno wszystko działać.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości