Wiem, że było masę tematów dotyczących twardości, obliczania itp. Do rzeczy: użyłem kalkulatora i otrzymałem wynik 499LBS, akurat dobrze się składa, podmieniłem moją oryginalną sprężynę (450LBS) na kolegi 500 o tych samych paramatrach (tj z 450x2.8 na 500x2.8 ). I tu nachodzi mnie pytanie - "na postoju" nie mogę ramy ugiąć więcej niż 40%, SAG wnosi 21mm czyli około 30% - w teorii wszystko jest idealnie ale rama wydaje mi się być zbyt twarda. Moja waga w granicach 82kg.
Jeju, pojezdzij troche to zobaczysz czy za twarda, czy nie.. Pozatym skoro moglbys reka dobic zawieche to na byle gownie bys dobijal, a chyba o to nie chodzi?
PoleK Czytałem kilka razy bo sam nie wiedziałem do końca czy dobrze zrozumiałem. Na postoju znaczy dla mnie, że ugina sobie o tak o zawiechę ręką albo siadając tyłkiem na siodle (co nie ma żadnego odwzorowania podczas jazdy jak już to napisał blackdemon, na parkingu to sobie można ustawić przerzutkę albo odległość klamek). Ja przy prawidłowym sagu i 5th elemencie mogę złożyć całe zawieszenie do odbojnika i nie widzę w tym nic dziwnego / złego.
Rozumiem, dzięki za informacje - pojeżdżę, zobaczę. Z tego co też zauważyłem to od tych 40% skoku jest tak mega twardy, że nie będzie konieczności używania bottom out :P