DNM USD 180
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 09.05.2004 09:22:57
- Lokalizacja: Ziębice
- Kontakt:
DNM USD 180
Czy ktos uzytkowal ten amortyzator i moze mi doradzic jaki olej zastosowac, aby pracowal jak najlepiej?!
Zastanawiam sie czy nie zalac amorka olejem 2,5-5W ale prawdopodobnie jest to zbyt rzadki olej, nie wiem czy uszczelki nie przepuszcza oleju??
Prosze o porady...
Zastanawiam sie czy nie zalac amorka olejem 2,5-5W ale prawdopodobnie jest to zbyt rzadki olej, nie wiem czy uszczelki nie przepuszcza oleju??
Prosze o porady...
więc tak:
chcesz lać olej do tłumika, czy postanowiłeś zrobić sobie kąpiel olejową?
jeżeli kąpiel, to zapomnij, a jeżeli to tłumika, to lej jak najrzadszy, uszczelki dadza radę, a zakres regulacji wiele nie straci.
jeżeli po prostu chcesz by lepiej chodził, to musisz skręcic jakieśbaaardzo dobre uszczelki zewnętrzne(takie, które nie przepuszczą oleju) i zalać amorka.
chcesz lać olej do tłumika, czy postanowiłeś zrobić sobie kąpiel olejową?
jeżeli kąpiel, to zapomnij, a jeżeli to tłumika, to lej jak najrzadszy, uszczelki dadza radę, a zakres regulacji wiele nie straci.
jeżeli po prostu chcesz by lepiej chodził, to musisz skręcic jakieśbaaardzo dobre uszczelki zewnętrzne(takie, które nie przepuszczą oleju) i zalać amorka.
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 09.05.2004 09:22:57
- Lokalizacja: Ziębice
- Kontakt:
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
W sumie to dobrze zrobiony amortyzator ale zaoszczędzili w nim na łatwości obsługi. Wiem coś o tym bo próbowałem sam dobrać się do sprężyn, które fabrycznie sa bardzo twarde i poległem. Oddałem wiec do serwisu by zmienili na miększe sprężyny i jest teraz ok.
Olej też wymieniłen na całkowicie syntetyczny FINISH LINE 2,5WT, ponieważ to syntetyk to reaguje z uszczelkami i nie ma z nimi kłopotu - działaja jak nowe.
Olej też wymieniłen na całkowicie syntetyczny FINISH LINE 2,5WT, ponieważ to syntetyk to reaguje z uszczelkami i nie ma z nimi kłopotu - działaja jak nowe.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 09.05.2004 09:22:57
- Lokalizacja: Ziębice
- Kontakt:
sprezyny miekie (czerwone) ma ampbike (se wyobrazcie ze wyslali mi je za pobraniem, chociaz jestem prywatnym odbiorca, nie prowadze zadnej dzialalnosci, jedna to koszt ok 30 zl) w srodku amora jest szaszlyk - 3 sprezyny (standardowo dwie twarde i jedna miekka) i jeszcze w dwoch sprezynach sa wlozone elastomery (on standardowo jest ustawiony na 4m dropy na plaskie albo pod kogos kto wazy z 200kg). mozna walnac albo 2 miekkie i jedna twarda bez elastomerow albo 3 miekkie i jeden elastomerek, wtedy mozna spokojnie pelen skok wykozystac i nie dobijac za czesto :)
co do uszczelek, zrobilem go w kompieli olejowej, wziolem uszczelki od marcocha schiwera, ale one maja zewnetrzna srednice 47mm a potrzebne sa 45 :( ale po 15 minutach na takiej malej szlifiercej stolowej uszczelki juz pasowaly w gniazda, zalalem go tym co bylo pod reka (vavoline 5WT) amor nei puszcza oleju, chodzi plynnie, mam wlozone 3 miekkie sprezyny i elestomer(zielony) i jest naprawde spoko.
teraz go wymienilem na boxxera i musze powiedziec ze pod wzgledem pracy bardziej mi sie dnm podobal, moze nei wybieral tych najmniejszych dziurek, z kostka brukowa srednio sobie radzil, ale jesli chodzi o krawezniki to normalnie miodzio, tak samo wieksze kamloty i dropy, wtedy czuc liniową harakterystyke ugiecia.. gdyby wazyl tak z 1kg mniej .. ale za to sztywny jest jak holera (wrabalem sie w sporego glaza i el-mariachi stracila glowke, amor wyszedl bez szwanku, kumple stwierdzili ze gdyby nei widzieli to nigdy by nie uwierzyli ze wybralem tego kamlota a nie polecialem przez kiere..)
jesli komus waga nei przeszkadza to naprawde bardzo fajny amor do ostrego katowania :D
co do uszczelek, zrobilem go w kompieli olejowej, wziolem uszczelki od marcocha schiwera, ale one maja zewnetrzna srednice 47mm a potrzebne sa 45 :( ale po 15 minutach na takiej malej szlifiercej stolowej uszczelki juz pasowaly w gniazda, zalalem go tym co bylo pod reka (vavoline 5WT) amor nei puszcza oleju, chodzi plynnie, mam wlozone 3 miekkie sprezyny i elestomer(zielony) i jest naprawde spoko.
teraz go wymienilem na boxxera i musze powiedziec ze pod wzgledem pracy bardziej mi sie dnm podobal, moze nei wybieral tych najmniejszych dziurek, z kostka brukowa srednio sobie radzil, ale jesli chodzi o krawezniki to normalnie miodzio, tak samo wieksze kamloty i dropy, wtedy czuc liniową harakterystyke ugiecia.. gdyby wazyl tak z 1kg mniej .. ale za to sztywny jest jak holera (wrabalem sie w sporego glaza i el-mariachi stracila glowke, amor wyszedl bez szwanku, kumple stwierdzili ze gdyby nei widzieli to nigdy by nie uwierzyli ze wybralem tego kamlota a nie polecialem przez kiere..)
jesli komus waga nei przeszkadza to naprawde bardzo fajny amor do ostrego katowania :D
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 19.04.2004 07:07:41
- Lokalizacja: skądinąd lub z kątowni (Gdańsk)
- Kontakt:
Furmek>> Mógłbyś napisać jak dobrać sie do sprężyn. Mam ten amor i ale nie wiem jak sie dobrać do niego. Tzn do tłumika to wiem (nic trudnego), i juz tam trochę zrobiłem (zmiana oleju na 5WT bardzo pomogła :) ) ale nie obraził bym sie na pogrzebanie w drugiej goleni. Napisz jak go rozkręciłeś jeśli możesz. Z góry dzięki.
Aha. Jak udało ci sie kupić od ampbike sprężyny?? Kupiłeś amor od nich czy skaś indziej?? Bo mi jak już uda mi sie już zmusić ich do odpowiedzi, to piszą że nie da rady. Nawet przez zaprzyjaźniony sklep rowerowy nie dało rady. To ja mam takiego pecha czy coś innego??
PS. To już do wszystkich: Słyszałem że do tego amora pasują uszczelki od motoru. Czy ktoś wie jakie te uszczelki mają być??
TIA
Aha. Jak udało ci sie kupić od ampbike sprężyny?? Kupiłeś amor od nich czy skaś indziej?? Bo mi jak już uda mi sie już zmusić ich do odpowiedzi, to piszą że nie da rady. Nawet przez zaprzyjaźniony sklep rowerowy nie dało rady. To ja mam takiego pecha czy coś innego??
PS. To już do wszystkich: Słyszałem że do tego amora pasują uszczelki od motoru. Czy ktoś wie jakie te uszczelki mają być??
TIA
Going down fast...
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Ja tam wyciągnołem kardridż zwany przez niektórych szaszłykiem i wysłałem im do Czestochowy (AMPBike). Gro kosztów to opłaty za przesyłki w sumie wyszło z jakieś 70zł za wyminę sprzężyn odpowiednich do wagi ridera. Od poczatku amor jeżdził na syntetycznym oleju i pewnie dlatego do dzizsiaj, nie ma z nimi najmniejszego kłopotu.
Uwaga, bo niektóre oleje mineralne nie producneta źle działają na uszczelki gumowe.
Uwaga, bo niektóre oleje mineralne nie producneta źle działają na uszczelki gumowe.
co do amp bike'a, amor mialem od max damage (thx man..) i takie sprawy to najlepiej zalatwiac na telefon :) choc wszystko pewno zalezy od tego kto odbierze i w jakim jest akurat nastroju.
co do rozbierania:
bede pisal z pamieci bo nei mam go pod reka
najpierw ta czarna nakretke z gory - korek (32mm czy jakis inny taki wielki klucz)
jak to wykrecisz to ci laga dolna schowa sie swobodnie do amora (oczywiscie pierw wykrecasz os i kolo)
wtedy pod ta nakretka jest takie duze aluminiowe na samym dole majace uchwyt na klucz plaski cos kole 10 - 12mm, lapiesz tam plaskim, i od gory lapiesz znowu korek i wykrecasz korek z tej duzej aluminiowej puszeczki.
jak to zrobisz wyciagasz dolna lage z amora (korek juz jej nie bedzie trzymal)
teraz jest ta gorsza sprawa, dolna laga jest zakonczona sroba z dziura w srodku z ktorej wystaje wielgachny aluminiowy pret idacy do tej puszeczki pod korkiem, trzeba ta srobe wykrecic, tyle ze ona ma tylko dwie dziury w sobie, ja sie posluzylem oczkówka ( w sumei jakiekolwiek narzedzie ktore wlezie w te dwie dziury sie nada) nie jest to mocno skrecone wiec spoko dasz rady, zeby przytrzymac lage wluz w nia oś i nadepnij pożądnie. Nie jest to ciezko rozebrac, ale strasznie nieporęcznie ..
no i to koniec rozbierania, jak to odkrecisz i odwrucisz lage to wyleca ci 3 prezyny z elastomerami.
zkladanie tego do kupy jest banalnie proste, nei ma zadnych "zasadzek".
a BTW sprezyny sa cale utytlane smarem wiec sie przygotuj ;)
co do rozbierania:
bede pisal z pamieci bo nei mam go pod reka
najpierw ta czarna nakretke z gory - korek (32mm czy jakis inny taki wielki klucz)
jak to wykrecisz to ci laga dolna schowa sie swobodnie do amora (oczywiscie pierw wykrecasz os i kolo)
wtedy pod ta nakretka jest takie duze aluminiowe na samym dole majace uchwyt na klucz plaski cos kole 10 - 12mm, lapiesz tam plaskim, i od gory lapiesz znowu korek i wykrecasz korek z tej duzej aluminiowej puszeczki.
jak to zrobisz wyciagasz dolna lage z amora (korek juz jej nie bedzie trzymal)
teraz jest ta gorsza sprawa, dolna laga jest zakonczona sroba z dziura w srodku z ktorej wystaje wielgachny aluminiowy pret idacy do tej puszeczki pod korkiem, trzeba ta srobe wykrecic, tyle ze ona ma tylko dwie dziury w sobie, ja sie posluzylem oczkówka ( w sumei jakiekolwiek narzedzie ktore wlezie w te dwie dziury sie nada) nie jest to mocno skrecone wiec spoko dasz rady, zeby przytrzymac lage wluz w nia oś i nadepnij pożądnie. Nie jest to ciezko rozebrac, ale strasznie nieporęcznie ..
no i to koniec rozbierania, jak to odkrecisz i odwrucisz lage to wyleca ci 3 prezyny z elastomerami.
zkladanie tego do kupy jest banalnie proste, nei ma zadnych "zasadzek".
a BTW sprezyny sa cale utytlane smarem wiec sie przygotuj ;)
co do uszczelek od motoru, ci kolesie od dnm'a dobrze wiedzieli co robia dajac zewnetrzna srednice 45 a nie 47.. bo o pozadne 47'mki nie trudno, ale 47 na 45 przerobic to tez zadna filozofia
zapomnialem dodac..
jak przerabialem na olej, musialem dozucic jeszcze jedna uszczelke w srodku, na samej gorze lagi w ktorej sa sprezyny trzeba dac oringa i jakos go przekonac zeby sie z tego miejsca nie ruszal, bo inaczej olej bedzie spierdzielal do komory ze sprezynami :( no chyba ze komus dodatkowe 0.5 l oleju nie przeszkadza :P
zapomnialem dodac..
jak przerabialem na olej, musialem dozucic jeszcze jedna uszczelke w srodku, na samej gorze lagi w ktorej sa sprezyny trzeba dac oringa i jakos go przekonac zeby sie z tego miejsca nie ruszal, bo inaczej olej bedzie spierdzielal do komory ze sprezynami :( no chyba ze komus dodatkowe 0.5 l oleju nie przeszkadza :P
Siema all!
Ja posiadam tego amorka i jestem przed wymiana oleju i nie mam pojecia na jaki olej zmienic przy orginalnych uszczelkach ???
Co polecacie ? Nie chce nic kombinowac z kompiela olejowa, chce tylko zmienic olej i zostawic tak jak go fabryka wypuscila :)
Prosze o odp. jaki olej polecacie do orginalnych uszczelek ?
Ja posiadam tego amorka i jestem przed wymiana oleju i nie mam pojecia na jaki olej zmienic przy orginalnych uszczelkach ???
Co polecacie ? Nie chce nic kombinowac z kompiela olejowa, chce tylko zmienic olej i zostawic tak jak go fabryka wypuscila :)
Prosze o odp. jaki olej polecacie do orginalnych uszczelek ?
----=== CKR team ===----
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
ja mam motorexa 5-10w i jest bardzo spoko ale teraz zmieniam na motula 5w i bedzie jeszcze bardziej spoko sadzac po specyfikacji:
Motul FORK OIL FACTRORY LINE
Wysokiej jakości olej do wyścigowych teleskopów upside-down oraz z cartridgem, 100% syntetyk na bazie estrów.
cena 59zl/l. sa tez tansze polsyntetyki: motul expert i motul comfort
Motul FORK OIL FACTRORY LINE
Wysokiej jakości olej do wyścigowych teleskopów upside-down oraz z cartridgem, 100% syntetyk na bazie estrów.
cena 59zl/l. sa tez tansze polsyntetyki: motul expert i motul comfort
--
http://www.GRBF.com ziom ;]
http://www.GRBF.com ziom ;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości