Warto kupic stary samochod?

dirtowiec2b3
Posty: 6
Rejestracja: 14.11.2006 22:08:10
Lokalizacja: freeridowe
Kontakt:

Warto kupic stary samochod?

Post autor: dirtowiec2b3 »

Witam was po troszke przydługiej przerwie. Chciałbym sobie kupic samochod, a konkretnie BMW e30 coupe, nie chodzi mi tu o zaden tuning ani driftowoz tylko po prostu lubie stare samochody w oryginale i taki wpadł mi pomsył do głowy zeby sobie kupic e30 i go odrestaurowac? co wy na to ? opłaca sie kupic 20, 20paro letni samochod jeszcze? nie bede nim robił 1000 km tygodniowo tylko sporadyczne przejazdzki. Co sadzicie o tym samochodzie, czy warto go jeszcze kupic ? Aha no i powiedzcie mi jak to jest w lecie w samochodzie bez klimatyzacji ? bo trafic e30 z klima to strasznie ciezko. Z tych nawiewow to w ogole nie leci zimne powietrze ? i czy w da sie nagrzec w samochodzie ? Bo nie bardzo widzi mi sie jezdzenie w kurtce i w czapce...
Zakochałem sie w tym samochodzie !
osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Post autor: osato »

a nie lepiej zapytać o to na jakimś forum fanów tej marki?
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Ja myślę że warto. Ale ciężko ci będzie znaleść egz nie ztuningowany przez wieśniaka. Proponuje z niemeic sciągnąć, będzie tanio i szkopy dbają o auta. A BMW nie kupiłbym ale jeśli lubisz to jasne że tak. Nawiew? szyby otwierasz i masz zimne. W zimie 2-10 minut jazdy zależnie od auta i masz ciepło. Polecam honde są długowieczne silniki ;)
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
AdamsLZ
Posty: 41
Rejestracja: 27.08.2005 04:24:05
Lokalizacja: Lądek Zdrój
Kontakt:

Post autor: AdamsLZ »

Ja też jestem zdania, że warto. Sam jestem na etapie wymiany mojego Audi a4 z 1998 r na audi 100 z 1989 oczywiście avant ( dużo miejca na rowery). Dodatkowo mam jeszcze poczciwego poloneza z 1986 (tzw borewicza) i jakoś rocznik mnie nie odstrasza. Jeśli chodzi o normalną jazdę w lecie to obecnie nie jestem w stanie jeździć czymś bez klimy, zwłaszcza w takie upały jak obecnie. Klima to jednak klima. Jeśli masz troche więcej grosza to pomyśl o wersji cabrio i problem z głowy, tylko koszty utrzymamia większe troche. BMW nie miały tzw ocynku więc marna szansa na trafienie czegoś w idealnym stanie ale jak dobrze poszukasz to trafisz coś co będzie się nadawało do jazdy.
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

AdamsLZ nieładnie- kłamiesz ;) ocynk w BMW jest od 86 dokładnie jakoś od drugiej połowy.
E30 to nie jest youngtimer, najpospolitszy model tej marki, według mnie nie warto jak już E21. Ten samochód nie ma pierdolnięcia, skalany przez dresów. Głównie z powodu tylnego napędu i ******-odporności, wytrzymały, niezawodny.
Już bym beczke wolał w coupe to zajebioza.
Ogólnie tanich, niezawodnych to bym mógł polecić uderzyć jeszcze w stare audi, vw (np passka B1, scirocco).
W Audi ocynk od 84, w vw nie jestem pewien ale chyba od 89, a o Mercedesie to chyba nie trzeba wspominać :)....

Ale mi się podobają bardziej samochody z lat 70.....

Sorry, za brak składni- zmęczony.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Kruk bo ja wiem czy nie warto E30? Jeśli jest w stanie dobrym, dodatkowo oryginalnym to można powiedzieć że zaczyna nabierać już wartości.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
AdamsLZ
Posty: 41
Rejestracja: 27.08.2005 04:24:05
Lokalizacja: Lądek Zdrój
Kontakt:

Post autor: AdamsLZ »

Kruk A tam zaraz kłamiesz :) Miałem racje w połowie bo faktycznie jest ale dopiero od liftu w okolicy 88, a produkowali od 82 do 94 chyba.
bikerman
Posty: 1485
Rejestracja: 02.05.2006 15:11:23
Lokalizacja: Blok Wschodni
Kontakt:

Post autor: bikerman »

rozejrzyj się lepiej za bmw 7 e23 3.2 ;) to jest masakra po odrestaurowaniu


tylko po tym zdaniu
dirtowiec2b3 pisze:Aha no i powiedzcie mi jak to jest w lecie w samochodzie bez klimatyzacji ? bo trafic e30 z klima to strasznie ciezko. Z tych nawiewow to w ogole nie leci zimne powietrze ?
za bardzo nie wiem czy wiesz na pewno w co Ty sie pchasz...
http://www.pinkbike.com/photo/2138053/ - Ride !
dirtowiec2b3
Posty: 6
Rejestracja: 14.11.2006 22:08:10
Lokalizacja: freeridowe
Kontakt:

Post autor: dirtowiec2b3 »

nie rozumiem bikerman. czemu nie wiem w co sie pcham ? do e30 mozna dokupic klime tylko nie wiem czy warto bo kosztuje 800 zł a np te 800 zł mogłbym dołozyc do ładnych felg, albo na nowe zawieszenie dlatego pytam. Wiem ze klima to klima, ale e30 bedzie moim drugi samochodem gdzie mam klime tylko pytam jak to jest bez bo juz dawno nie jezdziłem samochodem bez klimatyzacji w lato tudziez w zime, ktora bardziej mnie martwi. beczka w coupe tez ładna ale chyba bedzie drozsza w utrzymaniu i nie przypadło mi do gustu wnetrze starych mercedesow, jeszcze pod uwage brałem mercedesa w124 coupe tylko ze to juz wydatek minimum 10 tys;/ a e30 za 5k plus 5k na odnowe to wg mnie niezła opcja. Nie chce pytac sie na forum tej marki, bo tam to oczywiste, ze by mi polecali, a chce usłyszec obiektywne oceny. Scirocco ma moj kolega i nie chcemy miec takich samych aut ;p Corrado jest za nowe:( Marzy mi sie białe lub czarne e30 w oryginale bez zadych plastikow, obnizone delikatnie zawieszenie fajne koło plus dobre nagłosnienie i moze swiatła bym wymienił albo dodał same ringi. Szkoda tylko, ze takie samochody sa kojazone z łysymi koksami :( no ale to juz jakos przezyje.. A ma ktos moze tutaj na forum e30 i sie wypowie czy sie opłaca? czy co chwile bedzie mi sie cos dupcyło czy jedyne wizytu to beda na stacjach diagnostycznych ?
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

dirtowiec2b3 dobre e30 nie jest złe. utrzymane w oryginale prezentuje się zupełnie inaczej niż te biedne, zwieśniaczone egzemplarze :wink: Zresztą z moich obserwacji wynika, że dresiarze przesiadają się już do nowszych e36 bo staniały, tak więc image e30tki się poprawi (mam taka nadzieję, bo też mi się podobają te auta :) )
A stare auta są ładniejsze, prostsze w utrzymaniu, mniej plastikowe, solidniej zrobione, niedotknięte jeszcze pier****** o ekologii i w ogóle - wg. mnie warto szukać zadbanego egzemplarza i brać bez obaw :roll:
Ale nie bardzo rozumiem Twoich obaw odnośnie braku klimy w zimie - oprócz łatwiejszego odparowania szyb to nie jest potrzebna, a za ogrzewanie odpowiedzialne są zupełnie inne elementy (nagrzewnica itd.)
Co innego latem niestety... :wink:
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Sam też szukałem merca 190 najkrótszej wersji ale wygrały walory ekonomiczne. Diesel 2.5 czy 3,0 łyka niemal 10l a mesie na gazie nie działają (mechaniczny wtrysk).
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
dirtowiec2b3
Posty: 6
Rejestracja: 14.11.2006 22:08:10
Lokalizacja: freeridowe
Kontakt:

Post autor: dirtowiec2b3 »

A powiedzcie mi jak wyglada sprawa ze sciagnieciem samochodu z niemiec? Nie mam sielonego pojecia jak to wyglada... Co jedzie sie do niemczech szuka samochodu kupuje sie i juz ?
Kendrzej
Posty: 65
Rejestracja: 29.12.2008 20:12:02
Lokalizacja: Rajbrot
Kontakt:

Post autor: Kendrzej »

Spisujesz umowę kupna/sprzedaży ^^ -> dostajesz 'żółte' tablice a na koniec w PL tłumaczysz papiery i rejestrujesz - trochę lewy w tym jestem, ale stary tak to załatwiał.
Mam E30 do sprzedania - niestety w sedanie :/ .
http://kendrzej.pinkbike.com/
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

Kendrzej nie mam doswiadczenia w rejestrowaniu zabytkow,ale z tego co sie interesowalem jakis czas temu to bylo to nieco bardziej skomplikowane-m.in.trzeba bylo zdobyc opinie rzeczoznawcy PZMotu poswiadczajaca ze auto jest oryginalem (nie pamietam ile dokladnie ale 90% oryginalnych czesci musi byc) i jakies tam jeszcze inne bzdurki.oczywiscie przeglad-tyle ze jednorazowy,potem to juz nie boli.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

piotrex Kendrzejowi chodziło chyba o niemieckie żółte tablice czyli tymczasowe ;) Nikt raczej nie będzie próbował rejestrować e30tki jako zabytku :roll:
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

aa,my bad :).w sumie rejestrowac na zabytek mozna juz chyba powyzej 20roku wiec teoretycznie mozna by probowac..
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Kendrzej
Posty: 65
Rejestracja: 29.12.2008 20:12:02
Lokalizacja: Rajbrot
Kontakt:

Post autor: Kendrzej »

przepraszam, wprowadziłem was w błąd ;]]
chodziło mi o tymczasowe.. nie wiem jak jest w przypadku rejestracji zabytków - zapewne na google jest pełno rad, jak rejestrować tego typu pojazdy (zabytki).
Chętnie chciałbym jeszcze zobaczyć fabryczną e30'stkę, iż jestem też fanem BMW :)
http://kendrzej.pinkbike.com/
dirtowiec2b3
Posty: 6
Rejestracja: 14.11.2006 22:08:10
Lokalizacja: freeridowe
Kontakt:

Post autor: dirtowiec2b3 »

nie no jako zabytek to jej nie chce ale jak najbardziej oryginał, a jak wyglada z bezpieczeniem takiego auta? Chciałbym zarejestrowac je na siebie jako swoj pierwszy samochod i pierwze ubezpieczenie. Obliczałem sobie oc na tych kalklatorach ale tam wychodzi mi od ponad 2000 tys do 4500 ;| jak za oc to troche drogo.. jak myslicie ile moze kosztowac oc za silnik 2.0 chyba ze da mi sie trafic na 1.8is, marzenie.
Kendrzej
Posty: 65
Rejestracja: 29.12.2008 20:12:02
Lokalizacja: Rajbrot
Kontakt:

Post autor: Kendrzej »

Mi wyszło, że byłoby 2000zł - 2500zł MAX (oczywiście bez zniżek).
To wszystko zależy czy masz jakieś zniżki..
http://kendrzej.pinkbike.com/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości