Wplyw wielkosci tarczy na sile
Wplyw wielkosci tarczy na sile
jak w temacie.Czy np 180 slabiej hamuje niz 203 czy to tylko kwestia grzania?
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Prosta fizyka maszyn;
- większe ramie (promień tarczy) to większa siła na kole
- większy obwód tarczy to dłuższy czas chłodzenia (czym dłuższy, tym lepiej hamuje)
Zatem w jednym zdaniu, czym większy promień tarczy tym lepiej.
Dla zastosowań DH - ważna jest także grubość tarczy - im grubsza tym lepiej (większa inercja cieplna)
- większe ramie (promień tarczy) to większa siła na kole
- większy obwód tarczy to dłuższy czas chłodzenia (czym dłuższy, tym lepiej hamuje)
Zatem w jednym zdaniu, czym większy promień tarczy tym lepiej.
Dla zastosowań DH - ważna jest także grubość tarczy - im grubsza tym lepiej (większa inercja cieplna)
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
To jest kwestia grzania i siłykodzia pisze:jak w temacie.Czy np 180 slabiej hamuje niz 203 czy to tylko kwestia grzania?


http://instagram.com/p/hbxzFBokau/
Roman_Maxx pisze:- większy obwód tarczy to dłuższy czas chłodzenia (czym dłuższy, tym lepiej hamuje)

im większa powierzchnia tym lepiej odprowadza ciepło (np. żebrowany kaloryfer, chłodnica) , przy tej samej ilosci dostarczonego ciepła większa "ostygnie" szybciej niż mniejsza powierzchnia gdyż jest intensywniej chłodzona.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość