Sign-poprawa sztywności.

Wool14
Posty: 303
Rejestracja: 23.08.2009 19:11:17
Lokalizacja: CC!
Kontakt:

Sign-poprawa sztywności.

Post autor: Wool14 »

Witam jeżdżę na signie fr2 od dłuższego czasu i zaczęła mi doskwierać zbyt mała sztywność wachacza.Może ktoś wie jak ją zwiększyć bez zbytniej ingerencji w konstrukcję ramy oraz niewielki koszt?

Jeszcze dodatkowe pytanie.Mam możliwość tanio kupna gianta AC ale mam pare pytan co do tej ramki:
Jaki największy damper do niej wejdzie(eye to eye) i czy wytrzyma z 888 vf 200mm.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

ponoc zamontowanie piasty na oske 12 mm poprawia troche sztywnosc wachacza.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

jakakolwiek skręcana śrubami poprawia trochę sprawę.
A AC nie wytrzyma na dłuższą metę 888
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

AC to raczej enduro, z Gianta to Faith, Glory albo DH Team.
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Ja mam takie rozwiązanie- 10mm sztywna oś siedząca w dorobionych dla niej specjalnych gniazdach ( otworach montażowych ) . Poprawia to sztywność ale nie jakoś porażająco, tzn. chodzi mi o to, że banshee scream i tak z signa nie zrobisz ( ale przynajmniej wreszcie czuć, że jest z tyłu coś takiego jak koło :mrgreen: ) .
Pozdrawiam
Wool14
Posty: 303
Rejestracja: 23.08.2009 19:11:17
Lokalizacja: CC!
Kontakt:

Post autor: Wool14 »

jeszcze mam pytanie co do AC.Jaka długość dampera max i jakie kąty z 200mm z przodu?

dziadek_dzidek ten sposób troszke niebezpieczny...nie wiem może to tylko moje przekonanie.
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Wool14- chyba jednak tylko twoje, bo moja rama nie narzeka :wink: . Zawsze możesz po prostu założyć zwykłą oś na nakrętki, sztywność i tak się poprawi, tylko w mniejszym stopniu.
tien_wang
Posty: 44
Rejestracja: 19.09.2007 15:21:51
Kontakt:

Post autor: tien_wang »

Do AC damper max 195, większy nie wejdzie. Na przód nie polecam Ci więcej niz 180 - sprawdzone :)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Kiedyś myślałem żeby w swoim signie dać przykręcaną podkowę, coś jak w Zumbi, tylko od spodu. Wystarczy wywiercić 4 otwory, nagwintować je i załatwić jakiś kawałek blachy z 4 otworami. 30min roboty a może dużo dać, a ingerencja w ramę nie wielka.
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

GgG skad wiesz ze niewielka, policzyles:>?

akuratnie w takim miejscu bym sie bal wiercic, bo tam idzie nieraz duzawa sila rozciagajaca material i dziurki moglyby przyspieszyc zakatowanie ramki:D

juz lepszym pomyslem byloby danie jakichs obejm...
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

PoleK pewnie że liczyłem, ale w pamięci :P można by też wkręcić coś dużego i sztywnego w miejsce pivotów na v-kę, ale nie wiem na ile to się opłaci.
Wool14
Posty: 303
Rejestracja: 23.08.2009 19:11:17
Lokalizacja: CC!
Kontakt:

Post autor: Wool14 »

GgG żebym miał jeszcze miejsce na pivoty :D.

a teraz mały offtop. Kto ma pompkę do manitou metela i akurat jechałby na Żar w sobotę proszę o kontakt.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość