CIŚNIENIE w ZBIORNICZKU

laseklz
Posty: 97
Rejestracja: 04.01.2007 18:57:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

CIŚNIENIE w ZBIORNICZKU

Post autor: laseklz »

Mam pytanko: jaka jest roznica w pompowaniu AZOTU i POWIETRZA w tak przerobionym damperze: http://www.allegro.pl/item1010782315_fo ... edyny.html , pytam bo chcę zrobić serwis i tuning w swoim i nie wiem jakim go później ciśnieniem napompować !!!!




http://www.pinkbike.com/photo/5132193/
http://www.pinkbike.com/photo/8252392/

laseklz
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Pompuj tyle samo, na 78% pompujesz to samo :)
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

laseklz w profilu masz możliwość ustawienia podpisu ;)
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Wydaje mi się... że ciśnienie to ciśnienie? Niezależnie czy czystego azotu czy powietrza to nawet jeżeli ilość gazu będzie różna to chyba ciśnienie jest ważne... Różnicy w zachowaniu się obu gazów podczas sprężania (pracy tłumika) nie znam ale chyba nie jest znaczna skoro, w DHX jest powietrze.
Prawdopodobnie azot jest lepszą opcją jeżeli damper pompowany jest "na stałe". Raz i do nast serwisu.

"Istotna jest też mniejsza tendencja azotu do zmiany ciśnienia pod wpływem temperatury. Dzięki temu ciśnienie w oponach jest stabilniejsze, co również korzystnie wpływa na trwałość opon oraz bezpieczeństwo jazdy. Cząsteczki azotu podobno trudniej przenikają przez ewentualne pory w gumie, a więc tak napompowane opony powinny dłużej utrzymywać właściwe ciśnienie."

Cytat z artykułu o oponach, wydaje mi się, że w damperach wykorzystywane są właśnie te właściwości azotu.

No i właśnie 78% powietrza to azot;)
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

wg mnie z fizyki na poziomie gimnazjum wynika, ze cisnienie to cisnienie, bez wzgledu na to co napompujesz...

potem przy sprezaniu bedzie jedynie klopot np przy ciezszym gazie, bo nie bedzie sie tak "miekko" sprezal jak ten lekki:) - ale to juz moje domysly, ze wzorow wynika ze cisnienie powinienes takie samo zaladowac.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
bottle
Posty: 346
Rejestracja: 18.05.2005 19:19:22
Kontakt:

Post autor: bottle »

Też nad tym myślałem co do różnicy zachowania poszczególnych gazów. Ale wydaje mi się że ciśnienie to priorytet bo inaczej w widelcach zamiast "tabeli ciśnień" byłaby "Tabela gazów":P
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Z azotem to ściema dla maluczkich, robienie z prostej technicznie czynności wielkiej tajemnicy. Wszystko po to, by usprawiedliwić bandyckie ceny serwisu patrz C(i)ul(t)-Bikes.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości