Mam pytanko: jaka jest roznica w pompowaniu AZOTU i POWIETRZA w tak przerobionym damperze: http://www.allegro.pl/item1010782315_fo ... edyny.html , pytam bo chcę zrobić serwis i tuning w swoim i nie wiem jakim go później ciśnieniem napompować !!!!
http://www.pinkbike.com/photo/5132193/
CIŚNIENIE w ZBIORNICZKU
CIŚNIENIE w ZBIORNICZKU
http://www.pinkbike.com/photo/8252392/
laseklz
laseklz
Wydaje mi się... że ciśnienie to ciśnienie? Niezależnie czy czystego azotu czy powietrza to nawet jeżeli ilość gazu będzie różna to chyba ciśnienie jest ważne... Różnicy w zachowaniu się obu gazów podczas sprężania (pracy tłumika) nie znam ale chyba nie jest znaczna skoro, w DHX jest powietrze.
Prawdopodobnie azot jest lepszą opcją jeżeli damper pompowany jest "na stałe". Raz i do nast serwisu.
"Istotna jest też mniejsza tendencja azotu do zmiany ciśnienia pod wpływem temperatury. Dzięki temu ciśnienie w oponach jest stabilniejsze, co również korzystnie wpływa na trwałość opon oraz bezpieczeństwo jazdy. Cząsteczki azotu podobno trudniej przenikają przez ewentualne pory w gumie, a więc tak napompowane opony powinny dłużej utrzymywać właściwe ciśnienie."
Cytat z artykułu o oponach, wydaje mi się, że w damperach wykorzystywane są właśnie te właściwości azotu.
No i właśnie 78% powietrza to azot;)
Prawdopodobnie azot jest lepszą opcją jeżeli damper pompowany jest "na stałe". Raz i do nast serwisu.
"Istotna jest też mniejsza tendencja azotu do zmiany ciśnienia pod wpływem temperatury. Dzięki temu ciśnienie w oponach jest stabilniejsze, co również korzystnie wpływa na trwałość opon oraz bezpieczeństwo jazdy. Cząsteczki azotu podobno trudniej przenikają przez ewentualne pory w gumie, a więc tak napompowane opony powinny dłużej utrzymywać właściwe ciśnienie."
Cytat z artykułu o oponach, wydaje mi się, że w damperach wykorzystywane są właśnie te właściwości azotu.
No i właśnie 78% powietrza to azot;)
S: NS Radiator, NS Bad Mama, NS Roller 9mm, Hayes Nine (części), Kaseta Alivio
wg mnie z fizyki na poziomie gimnazjum wynika, ze cisnienie to cisnienie, bez wzgledu na to co napompujesz...
potem przy sprezaniu bedzie jedynie klopot np przy ciezszym gazie, bo nie bedzie sie tak "miekko" sprezal jak ten lekki:) - ale to juz moje domysly, ze wzorow wynika ze cisnienie powinienes takie samo zaladowac.
potem przy sprezaniu bedzie jedynie klopot np przy ciezszym gazie, bo nie bedzie sie tak "miekko" sprezal jak ten lekki:) - ale to juz moje domysly, ze wzorow wynika ze cisnienie powinienes takie samo zaladowac.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości