Długosc dampera

Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Długosc dampera

Post autor: Mordar »

Mam pytanko
czy bedzie jakas roznica w jezdzie pomiedzy damperami 215mm a 190mm no oprocz skoku. czy to jakos tez wplywa na prowadzenie itd?
Dzieki za odpowiedzi:)
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Mordar roznica jest taka, ze do ramy ktora jest pod 190, nie wsadzisz 215, to zazwyczaj nei wejdzie a jak wejdzie to bedziesz mial suport w kosmosie (jak ja)

a w rame pod 215, nie wsadzisz 190 bo suport bedzie szorowal po ziemi, i zmieni sie charakterystyka pracy zawiechy:)

wiec podsumowujac... kup taki jak powinienes.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

a jesli damper byl 200 a ja załozylem na 190 to cos sie zmieni?
tak samo jesli zaloze 215 ktory rowniez sie zmiesci to tez czy cos sie zmieni?
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Mordar jeśli na mniejszy to suport bedzie niżej, główka bardziej płaska, wydłuży się baza kół (nieznacznie i nie we wszystkich ramach) i zmniejszy się skok (no chyba, że skok tłoka w obu damperach był identyczny i rama nie ma "przeciwwskazań" to nie).
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Sign FR?
Za każdym razem się zmieni, dłuższy damper = wyżej suport = bardziej stroma główka + więcej skoku = więcej SAGu.
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

ale bedzie jakas znacząca roznica pomiedzy tym 190 a 215?
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Różnica zawsze jest
szustaczek
Posty: 560
Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: szustaczek »

oj tam odrazu szorował suport po ziemi:D ja czekając na tulejki do 5th elementa wsadziłem damper 190 mm do big hita i .... i nie do konca polecam jednak:D

najlepiej kup taki jak bozia przykazała, w ostateczności króttszy... a zdecydowanie najgorsza opcja to dłuższy, tyle ode mnie:)
sprzedam buty shimano MP90![url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2041896325[/url]
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »


ale bedzie jakas znacząca roznica pomiedzy tym 190 a 215?
no ze 2,5 cm 8)

w swoim cc mam 200mm, założyłem (a właściwie nie dałem rady) 216mm i zrobiło się geo do XC
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

a jaką masz rame?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

nooz pisze:cc
Cane Corso jak mniemam.

Mordar, policz sobie ile wyżej Ci wyjdzie [różnica długości dampera x przełożenie ramy], podłóż coś odpowiednio wysokiego pod tylne koło żebyś miał wizualizacje jak będzie z dłuższym damperem i popatrz jak jest.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

A ja się podepnę ;) Mam tośkę i nie wiem czy brać to 215 które jest oryginalnie czy może lepiej 200-210? Z przodu ma Z150 czyli wysoko nie będzie a kat główki byłby lepszy ;)
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

Lask3k_91 zrobilem co doradziles i hmmm w sumie kąt glowki zmienjsza sie ale nie o wiele support idzie moze z 1 moze 1.5 cm do gory
i niewiem czy jest sens kupic tego 215 czy zrobic serwis i tuning tej 190...
Co bedzie lepiej dzialac....
A ty co bys zrobił?
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

Mordar pamietaj ze w kacie glowki nawet 1 stopien ma znaczenie.
pamietaj ze suport wyzej o a suport wyjdzie Ci wyzej chyba o wiecej niz 1.5cm

liczysz 2.5cm * przelozenie ramy i masz wysokosc o jaka "opusci sie" tylne kolo, a potem z talesa liczysz ile sie podniesie suport. tak mi sie wydaje przynajmniej:)

a najprosciej, wez kawalek drewianka, nawierc na 215 dziury, wsadz w ramke, i zmierz wszystko;)

ja mam u siebie 210, fabrycznie byla 200, i roznica jest spora, na niekorzysc jeszcze mocniej.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Vin_OSW pisze:Mam tośkę i nie wiem czy brać to 215 które jest oryginalnie czy może lepiej 200-210?
Wez deske o dl. 216mm, a nastepnie 200mm i zobacz, ktore geo bardziej Ci pasuje ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Mordar, ja przy identycznym problemie kupiłem 216 zamiast 200 i mniejsze koło na tył. Ugięcie wstępne było sporo większe niż fabryczne, więc suport się bardziej opuszczał, więc w czasie jazdy nie był wcale tak wysoko. Deska nie ma SAGu :mrgreen:

Focia: http://www.pinkbike.com/photo/3227855/
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

Dobra zdecydowałem jednak ze sprobuje sprzedac tą 190 i kupie 215.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości