Avid Code-problem z pokretlem
Avid Code-problem z pokretlem
Witam.
Pare dni temu kupilem uzywane w/w hamulce. Poprzedni wlasciciel wspominal, ze pokretlo na klamce przedniego hamulca chodzi ciezej. No dobrze, mysle sobie... Hamulce zalozylem, pojezdzilem, wszystko fajnie, ale co z ta regulacja... Obie byly ustawione na minimalny skok klamki, i tak mi nalbardziej odpowiadalo, ale od czego one w koncu sa? Trzeba poregulowac :) jedna chodzi ladnie, czuc duza roznice na klamce, to zajalem sie ta, co podobno chodzi ciezej. Roznica byla, ale krecila i dzialala, doszedlem do drugiego kranca regulacji, do max skoku klamki, ale mysle ze to przesada. Zaczynam krecic w druga i nagle pokretlo zaczelo sie normalnie obracac, ale krecenie nie ma konca...
Tzn. wyglada to tak... jak krece w "in" czyli zwiekszam skok klamki, to czuc opor, koniec regulacji, a jak krece by zmniejszyc skok klamki, to regulacja dziala tylko kawalek, moze 5mm na klamce i dalej jest przeskok i powrot do wyjscia prawie przy max skoku...
Przejzalem manuala, rozebralem czesciowo klamke, zebatka od regulacji jak i na tloczku sa cale, caly czas sie wzajemnie obracaja, cos przeskakuje jakby w srodku, tylko co?
Na czym tak w ogole polega ta regulacja skoro pokretlem obracam zebatke na koncu tloczka, ktora nie zmienia swojego polozenia procz obracania sie?
BARDZO prosze o pomoc, juz nawet nie zalezy mi by regulacja dzialala w pelni, tylko bym przestawil z max skoku klamki na min.
Pare dni temu kupilem uzywane w/w hamulce. Poprzedni wlasciciel wspominal, ze pokretlo na klamce przedniego hamulca chodzi ciezej. No dobrze, mysle sobie... Hamulce zalozylem, pojezdzilem, wszystko fajnie, ale co z ta regulacja... Obie byly ustawione na minimalny skok klamki, i tak mi nalbardziej odpowiadalo, ale od czego one w koncu sa? Trzeba poregulowac :) jedna chodzi ladnie, czuc duza roznice na klamce, to zajalem sie ta, co podobno chodzi ciezej. Roznica byla, ale krecila i dzialala, doszedlem do drugiego kranca regulacji, do max skoku klamki, ale mysle ze to przesada. Zaczynam krecic w druga i nagle pokretlo zaczelo sie normalnie obracac, ale krecenie nie ma konca...
Tzn. wyglada to tak... jak krece w "in" czyli zwiekszam skok klamki, to czuc opor, koniec regulacji, a jak krece by zmniejszyc skok klamki, to regulacja dziala tylko kawalek, moze 5mm na klamce i dalej jest przeskok i powrot do wyjscia prawie przy max skoku...
Przejzalem manuala, rozebralem czesciowo klamke, zebatka od regulacji jak i na tloczku sa cale, caly czas sie wzajemnie obracaja, cos przeskakuje jakby w srodku, tylko co?
Na czym tak w ogole polega ta regulacja skoro pokretlem obracam zebatke na koncu tloczka, ktora nie zmienia swojego polozenia procz obracania sie?
BARDZO prosze o pomoc, juz nawet nie zalezy mi by regulacja dzialala w pelni, tylko bym przestawil z max skoku klamki na min.
Pewnie zerwał ci się gwint. Zalanie klejem albo wymiana całego tłoka z regulacją - 120zł
http://yfrog.com/mrdsc3767j
Kupiłem kilka dni temu code'y właśnie z uszkodzoną tą regulacją. Wygląda tak. Nie dawaj do serwisu tylko lepiej sam to zrób. Ktoś kto mi sprzedał te hamulce dał 60zł za to coś...
Ja zamierzam to wymienić żeby regulator znów działał.
http://yfrog.com/mrdsc3767j
Kupiłem kilka dni temu code'y właśnie z uszkodzoną tą regulacją. Wygląda tak. Nie dawaj do serwisu tylko lepiej sam to zrób. Ktoś kto mi sprzedał te hamulce dał 60zł za to coś...
Ja zamierzam to wymienić żeby regulator znów działał.
MUSZEL, tłoczek na końcu ma gwint, po którym porusza się ta "zębatka". Kręcąc regulacją "zwiększasz/skracasz" jego długość. Co do Twojego problemu to opcje są dwie. "Zębatka" od regulacji zeskoczyła z "zębatki" tłoczka i wtedy można kręcić do usranej śmierci (u Ciebie jednak się zazębiają) lub niestety opcja najgorsza z możliwych, zerwany gwint na tłoczku. Musisz wyciągnąć ten pierścień segera a tłoczek sam wyskoczy i wtedy będziesz miał jasność. Chciałem tylko dodać, że z tą regulacją trzeba się obchodzić naprawdę delikatnie. Nie należy dokręcać jej do oporu, ponieważ może wyskoczyć z ząbków i czeka nas rozbieranie klamki
Code to naprawdę świetne hamulce ale ta regulacja wkurwia mnie nieziemsko...
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Utaasz zebatki sie zazebiaja. Bardzo mozliwe ze poszedl ten gwint na tloczku ;|
a nie wiesz czy da sie jakos wkrecic ten tloczek, by tak zostal? Nie musze miec regulacji tylko chce minimalny skok klamki, a mam max ;| segera dzis wyjmowalem, ale balem sie wyciagac caly tloczek bo nie mam zestawu odpowietrzajacego.
P.S. na powyzszej fotce i na kazdej innej nie widze zadnego gwintu na tloczku...
a nie wiesz czy da sie jakos wkrecic ten tloczek, by tak zostal? Nie musze miec regulacji tylko chce minimalny skok klamki, a mam max ;| segera dzis wyjmowalem, ale balem sie wyciagac caly tloczek bo nie mam zestawu odpowietrzajacego.
P.S. na powyzszej fotce i na kazdej innej nie widze zadnego gwintu na tloczku...
MUSZEL, niestety bez wyjęcia tłoczka się nie obejdzie, wtedy będzie można ocenić stan gwintu.
P.S No raczej ciężko Ci będzie zobaczyć
Ta zębatka porusza się po gwincie, więc jest tak jakby w jej "środku" 
P.S2 Może to zdjęcie jakoś Ci zobrazuje, w jaki sposób działa regulacja - http://yfrog.com/f/0ecodediagramj/
P.S No raczej ciężko Ci będzie zobaczyć


P.S2 Może to zdjęcie jakoś Ci zobrazuje, w jaki sposób działa regulacja - http://yfrog.com/f/0ecodediagramj/
Hehehe żeby to tak ładnie i pięknie wyglądało jak na tym schemacie xD
Zastanawiam się jak ja włożę tego segera z powrotem... Wyjąłem go szczypcami rozwierającymi bo zwierające się nie mieściły... Mam nadzieję że się wciśnie.
Co do tłoka. Ja to biorę na rowerowym bo mam rabatu sporo. Może gdzieś jeszcze się da dostać ale nie szukałem. Spytaj się ak47 na forum. Zna się na rzeczy i możliwe że będzie miał taniej.
Zastanawiam się jak ja włożę tego segera z powrotem... Wyjąłem go szczypcami rozwierającymi bo zwierające się nie mieściły... Mam nadzieję że się wciśnie.
Co do tłoka. Ja to biorę na rowerowym bo mam rabatu sporo. Może gdzieś jeszcze się da dostać ale nie szukałem. Spytaj się ak47 na forum. Zna się na rzeczy i możliwe że będzie miał taniej.
http://rowerowy.com/narzedzia_serwis/se ... lapyserwis
120zł to są bebechy z klamki code.
http://www.treefortbikes.com/images/raw/av5888.jpg
Nieźle sobie liczą...
Teraz na stronie mają błąd, a jeśli link jest niepoprawny to znajduje się to w dziale narzędzia i serwis -> serwis hamulców -> zestaw naprawczy łapy hamulca avid juicy/code... czy jakoś tak.
120zł to są bebechy z klamki code.
http://www.treefortbikes.com/images/raw/av5888.jpg
Nieźle sobie liczą...
Teraz na stronie mają błąd, a jeśli link jest niepoprawny to znajduje się to w dziale narzędzia i serwis -> serwis hamulców -> zestaw naprawczy łapy hamulca avid juicy/code... czy jakoś tak.
MUSZEL, o tutaj widać pięknie ten gwint - http://www.treefortbikes.com/images/raw/av5888.jpg 

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
problem zażegnany 
tzn. nie do końca, bo regulacji w tej chwili nie mam, ale ustawiłem sobie skok klamki taki jak chciałem i już raczej nie będe jej potrzebował, a jeśli będe, to kupie zestaw naprawczy.
Tak jak już sie domyśliłem z wasza pomocą (dużo zawdzięczam użytkownikowi ak47, dzięki
) gwint w zębatce, która nachodzi na tłoczek był uszkodzony. Cały czas pod wpływem nacisku klamki gwint ustępował, przez co zębatka zbliżała sie do środka tłoczka, przez co był on krótszy i robił sie dłuższy skok klamki.
Operacja polegała na wyjęciu tłoczka i wsadzeniu 2mm podkładki za gwint na tłoczku, by ograniczyć cofnięcie sie zębatki. Efektem jest skok klamki jak na minimalnym ustawieniu. Co najlepsze, co mnie zdziwiło, hamulec nawet nie wymaga odpowietrzania (klamka była przykręcona do stojącej szczotki
).
Pozdrawiam

tzn. nie do końca, bo regulacji w tej chwili nie mam, ale ustawiłem sobie skok klamki taki jak chciałem i już raczej nie będe jej potrzebował, a jeśli będe, to kupie zestaw naprawczy.
Tak jak już sie domyśliłem z wasza pomocą (dużo zawdzięczam użytkownikowi ak47, dzięki

Operacja polegała na wyjęciu tłoczka i wsadzeniu 2mm podkładki za gwint na tłoczku, by ograniczyć cofnięcie sie zębatki. Efektem jest skok klamki jak na minimalnym ustawieniu. Co najlepsze, co mnie zdziwiło, hamulec nawet nie wymaga odpowietrzania (klamka była przykręcona do stojącej szczotki

Pozdrawiam

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Muszel jako że rozbierałeś klamkę coda mam pytanko, postanowiłem zrobić coś z reg, pad control, ponieważ nie działała od początku kiedy rozbiłem serwis :P
Wszystkie gwinty są okej, tłok założony, zębatka od reg pad contro też, założony seger, i teraz jest problem, gdy reguluje palcami pięknie wszystko chodzi, a gdy skręcę zębatkę z czerwonym pokrętłem, ta zębatka ledwo styka się z wyzębieniami na tłoku, i się blokują, mógłbyś podesłał ty, albo ktokolwiek foto, złożonej klamki.
Wszystkie gwinty są okej, tłok założony, zębatka od reg pad contro też, założony seger, i teraz jest problem, gdy reguluje palcami pięknie wszystko chodzi, a gdy skręcę zębatkę z czerwonym pokrętłem, ta zębatka ledwo styka się z wyzębieniami na tłoku, i się blokują, mógłbyś podesłał ty, albo ktokolwiek foto, złożonej klamki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości