Jak są malowane amortyzatory ?!

Bikes_Shop
Posty: 1373
Rejestracja: 22.06.2005 20:04:12
Lokalizacja: Szczecin gg:8609293
Kontakt:

Jak są malowane amortyzatory ?!

Post autor: Bikes_Shop »

Witam.

Każdy z nas zapewnie zastanawia się jak nasz amortyzator jest pomalowany.
Czy nasz amortyzator jest pomalowany proszkowo czy też tradycyjną metodą.

Jeśli ktoś wie na ten temat proszę się wypowiadać.
I jak najlepiej pomalowac amortyzator metodą proszkową czy też normalnie ?


**Malowanie proszkowe - Polega na nakładaniu (kryciu) farby proszkowej na powłokę metalu.
W malowaniu proszkowym stosuje się technikę natrysku elektrostatycznego lub elektrokinetycznego.
Następnie pomalowane elementy są nagrzewane, w rezultacie czego farba proszkowa ulega stopieniu i polimeryzacji.
Uzyskana powłoka lakiernicza jest odporna na korozję, chemikalia, wysoką temperaturę i uszkodzenia mechaniczne.
www.bikes-shop.pl
randy-rockstiff
Posty: 367
Rejestracja: 18.05.2009 17:20:27
Kontakt:

Post autor: randy-rockstiff »

Jeśli masz możliwość wyjęcia ślizgów bez uszkodzenia [nie wiem czy możliwe], albo chcesz je poświęcić, to oczywiście lepsze będzie proszkowanie.
S: Deemax Ultimate, Fox 40 2011
Bikes_Shop
Posty: 1373
Rejestracja: 22.06.2005 20:04:12
Lokalizacja: Szczecin gg:8609293
Kontakt:

Post autor: Bikes_Shop »

ogólnie temat taki dla wszystkich ale moje pytanie kieruje w amortyzator RS boxxer 2010 ogolnie chodzi o model WC ale golenie w Boxxerach 2010 są takie same
www.bikes-shop.pl
easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: easy_rider_1 »

Najważniejsze żeby powłoka trzymała się powierzchni.
Jak ma być porządnie to malowanie proszkowe może być też lakier akrylowy, będzie się trzymał ale nie będzie tak odporny na uszkodzenia mechaniczne.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Ja swoje golenie pomalowalem proszkowo bez wyjmowania slizgow. Szukalem tez informacji czy temperatura w piecu ich nie zniszczy, bo zeby zdemontowac slizgi to po pierwsze, trzeba je zniszczyc, a po drugie miec specjalistyczne narzedzie. Jak sie okazalo. nic takiego nie mialo miejsca, bo teflon ktorym sa pokryte slizgi traci swoje wlasdciwosci w temp, powyzej 260 st, a w piecu lagi leza max na 200 st, i 15 min.

Bikes_Shop
Posty: 1373
Rejestracja: 22.06.2005 20:04:12
Lokalizacja: Szczecin gg:8609293
Kontakt:

Post autor: Bikes_Shop »

Da__FreaK a masz mozliwośc przesłania zdjecia ?
www.bikes-shop.pl
Grygus
Posty: 95
Rejestracja: 16.08.2008 20:38:25
Lokalizacja: Wójcice
Kontakt:

Post autor: Grygus »

ja mam marcoka malowanego proszkowo i wygląda jak oryginał ;p
Bikes_Shop
Posty: 1373
Rejestracja: 22.06.2005 20:04:12
Lokalizacja: Szczecin gg:8609293
Kontakt:

Post autor: Bikes_Shop »

pokazcie ludzie zdjecia ;)
www.bikes-shop.pl
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Bikes_Shop
http://scashone.blok.pl/lagi/
Farba nie jest gladka, to rodzaj struktury :) Malowanie home made :)

motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Da__FreaK po mistrzowsku zabezpieczyłeś golenie.

Co do temperatur i czasu - wszystko zależy od rodzaju proszku, jest wielu producentów, wiele rodzajów itp.

Bałbym się nawet nie tyle odporności teflonu, co możliwości odkształcenie się ślizgu i oddzielenia od niego tego właśnie teflonu.

Jeśli chodzi o różne firmy, to wydaje mi się, że np nowe Boxxery są malowane normalnie na mokro, ale z wykorzystaniem elektrostatyki. Taki lakier jest lżejszy niż proszek, i można go cieniej położyć.
Bikes_Shop
Posty: 1373
Rejestracja: 22.06.2005 20:04:12
Lokalizacja: Szczecin gg:8609293
Kontakt:

Post autor: Bikes_Shop »

Wiec jak najlepiej pomalować amortyzator żeby farba była mocna ? Bo wsumie z palety kolorów RAL nie ma takiego wyboru jak przy farbach stos. przez lakierników samochodowych
www.bikes-shop.pl
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

motomysz pisze:Da__FreaK po mistrzowsku zabezpieczyłeś golenie.

Co do temperatur i czasu - wszystko zależy od rodzaju proszku, jest wielu producentów, wiele rodzajów itp.

Bałbym się nawet nie tyle odporności teflonu, co możliwości odkształcenie się ślizgu i oddzielenia od niego tego właśnie teflonu.

Jeśli chodzi o różne firmy, to wydaje mi się, że np nowe Boxxery są malowane normalnie na mokro, ale z wykorzystaniem elektrostatyki. Taki lakier jest lżejszy niż proszek, i można go cieniej położyć.

Pomimo takiego zabezpieczenia, w sodku po piaskowaniu i tak byl pyl, Ale kapiel w bezynie atrkacyjnej :) zalatwila sprawe :) Oczywiscie w miejscach newralgocznych gdzie proszku bylo wiecej, trzebabylo go wyciac, ale to tylko pod uszczelkami wiec luz:)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość