888 RC olej
888 RC olej
Witam, przymierzam się do wymiany oleju w moim amortyzatorze. Ważę 72kg i mam kupiony olej 5W. Ile go wlać tak żeby dobrze spisywał się na dh?
Pozdro
Pozdro
W życiu nie liczą się tylko pieniądze... jest jeszcze rower... ^^
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
- Lokalizacja: sosnowiec
- Kontakt:
kurde chłopaki ale ilość oleju Wam nie zmieni twardości amora! owszem, im więcej oleju tym wcześniejszy będzie punkt końca skoku ale nie ma to nic do twardości.
Ostatecznie na twardość ma wpływ gęstość oleju ale i tak moim zdaniem mało to zmienia.
do RC ma być po 220 ml na goleń ( na 99%)
masz 200 skoku czy 170? bo nie wiem czy nie różniły się ilością oleju też.
Ostatecznie na twardość ma wpływ gęstość oleju ale i tak moim zdaniem mało to zmienia.
do RC ma być po 220 ml na goleń ( na 99%)
masz 200 skoku czy 170? bo nie wiem czy nie różniły się ilością oleju też.
sprzedam buty shimano MP90![url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2041896325[/url]
Wlewasz oleju o jakies 10 ml mniej niż podaje Marzocchi.
Szukasz 1 m murka i skaczesz.
Dobiło? - dolewasz 5 ml i ponawiasz próbe.
Tak do skutku.
W ten sposób jesteś w stanie dobrze ustalić poziom oleju, tak aby amor nie dobijał w metaliczny sposób, ale także aby nie tracił np. 1cm skoku przez zbyt wysoki poziom oleju.
Potem sobie jeździsz na rowerku, jeśli zdarzy Ci sie ze amor "zadzwoni" przy dobiciu, to dolewasz odrobinę oleju - w końcu może skaczesz 10 m dropy
Generalnie chodzi o to, aby mieć taki poziom oleju, aby amor nie dzwonił i nie tracił skoku.
Co do LEPKOŚCI a nie GĘSTOŚCI oleju, to ma ona wpływ na kompresję i czułość amora oraz na jego tłumienie, ale nie ma wpływu na twardość amora - od tego jest twardość sprężyny i/lub ciśnienie powietrza.
Im mniej lepki olej, tym tłumienie i kompresja działają słabiej, a amor jest bardziej czuły na "mrówki", im olej bardziej lepki, tym kompresja i tłumienie działają sprawniej, a amor traci na zdolności wybierania mrówek.
EDIT:
Strona Marzocchi podaje po 220ml oleju na goleń, zarówno dla wersji 200mm jak i 170mm.
Szukasz 1 m murka i skaczesz.
Dobiło? - dolewasz 5 ml i ponawiasz próbe.
Tak do skutku.
W ten sposób jesteś w stanie dobrze ustalić poziom oleju, tak aby amor nie dobijał w metaliczny sposób, ale także aby nie tracił np. 1cm skoku przez zbyt wysoki poziom oleju.
Potem sobie jeździsz na rowerku, jeśli zdarzy Ci sie ze amor "zadzwoni" przy dobiciu, to dolewasz odrobinę oleju - w końcu może skaczesz 10 m dropy

Generalnie chodzi o to, aby mieć taki poziom oleju, aby amor nie dzwonił i nie tracił skoku.
Co do LEPKOŚCI a nie GĘSTOŚCI oleju, to ma ona wpływ na kompresję i czułość amora oraz na jego tłumienie, ale nie ma wpływu na twardość amora - od tego jest twardość sprężyny i/lub ciśnienie powietrza.
Im mniej lepki olej, tym tłumienie i kompresja działają słabiej, a amor jest bardziej czuły na "mrówki", im olej bardziej lepki, tym kompresja i tłumienie działają sprawniej, a amor traci na zdolności wybierania mrówek.
EDIT:
Strona Marzocchi podaje po 220ml oleju na goleń, zarówno dla wersji 200mm jak i 170mm.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
- Lokalizacja: sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
- Lokalizacja: sosnowiec
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości