Wady waszych ram, co ją boli :)

Aqqs
Posty: 138
Rejestracja: 11.03.2009 22:38:28
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Wady waszych ram, co ją boli :)

Post autor: Aqqs »

Witajcie.
Na początku chciałbym streścić skąd ten temat.
Od dość długiego czasu marzę o zrobieniu ramki do dh. Wiem, wiem, pewnie co bardziej znający się powie ze to się nie opłaca, a co bardziej troskliwy powie ze prędzej się zabije na tym niż coś przyjemności z jazdy mieć będę i ze z drzew zeskrobywać mnie nie będzie. Rozumiem tą postawę i wyjaśniam od razu ze uzbierałem dużą sumę na taką inwestycje (miała być to seryjna rama ale zmieniłem zdanie), oraz ze nie robię tego na odwal się, do tego jeszcze zdążyłem nabrać znajomości które myślę dużo mi pomogą. Kieruje mną fakt ze jeśli coś takiego zrobię, osiągnę doświadczenie i dużo, dużo, dużo satysfakcji :)
Teraz może do czego mi wasza pomoc?
Tak jak mówię nie mam dużego doświadczenia, mam dużo pomysłów.
Stworzyłem koncepcję na zawieszenie, według krzywych(i innych rupieci [bla bla bla]) wszystko powinno być optymalnie. Według obliczeń co do wytrzymałości materiału też wszystko git (narazie :P ), pracuje nad innymi aspektami, miedzy innymi geometria.

Pomoc wasza to opinie na temat waszych ram, waszych geometrii, oraz pracy zawieszeń(przy zawieszeniu proszę o uwagę, by nie była to praca tego czy innego modelu dampera ale ogólnie zawieszenia, kopania korby, wysuwania koła w tył, długości, wad ukrytych, progresji i wiele wiele innych)

Może podam mój przykład:
B1 (Be One DH team rocznik 2004)
Jedna z moich ram to B1.
Dla mnie najgorszą wadą było to ze jest strasznie długa, do tego kąt główki był bardzo płaski, co powodowało ze przednie koło było za nadto daleko od ridera. Wysokość suportu była dla mnie optymalna. Tylne koło mogło by być spokojnie bliżej suportu, zwiększyła by się agresywność sprzętu przy zakrętach. Praca zawieszenia wydawała się liniowa, pod koniec bardzo progresywna. Dużym plusem była stabilność przy większych prędkościach.

Jeżeli masz inne zdanie możesz spokojnie je wyrazić.
Proszę o opinie z własnego doświadczenia, nie te 5 minutowe, bo kolega dał się karnąć.
Dzięki z góry za każdy nawet najkrótszy post :)
B1 team i 5th element
BiałyMadball
Posty: 350
Rejestracja: 17.01.2010 21:57:55
Lokalizacja: Rzeszów / Bieszczady
Kontakt:

Post autor: BiałyMadball »

Rocky Mountain RMX (2004)

Jej słabością jest moim zdaniem mało sztywny tylni wahacz... Ruszając nim na boki odnoszę wrażenie, jakby rama miała duży luz w jednym miejscu, ale podczas jazdy nie odczuwam tego... Inni właściciele z którymi rozmawiałem też jakoś nie mieli z tym problemu. Ale mimo tego już raz wymieniałem ośkę z tyłu bo "zamykacz" się już trochę wyrobił i luzował mi się podczas zjazdów. Raz w Wierchomli dokręcałem go po każdym zjeździe. Później wymieniłem na inną ośkę z lepszym "zamykaczem" ;) Geometria ramy jak dla mnie jest ok, ale przyznaję, że nie mam jednak dużego porównania... Suport całkiem wysoko, kąt główki też mi raczej nie przeszkadza.
Zawieszenie pompuje trochę przy pedałowaniu, a miękkie to ono nie jest bo władowałem sprężynę 500, ale to wynika raczej z tego, że nie nie lubię gdy jest za miękko ;)

Więcej ci nic nie napiszę, bo nie jeżdżę na tyle długo, by zauważyć jakieś inne wady... no może jeszcze problem z łożyskami, które ponoć trzeba wymieniać co sezon, ze względu na przełożenia tej ramki ;)

Powodzenia
2015 set - Intense Socom FRO + Manitou Revox PRO + Boxxer RC 2012
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Scott Voltage Fr, 0mm dropuot, 241mm shockmount

Wady:
- pompuje,
- ma oś 12x135 (wolałbym 150).

Zalety:
- czułość, zwinność.
simoon1
Posty: 63
Rejestracja: 02.06.2010 14:24:52
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simoon1 »

Dartmoor streetstyle

zalety:
mocna (120kg sie na niej wozi xD)
krótki trójkat

Wady
za niska główka tzn nieda sie zrobic x-upa bo amor ociera rame
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Aqqs postaw na jakość wykonania :) każdy detal dopracuj i dopieść na maksa,sprawdź kompatybilność z częściami innych firm (napinacze,opony).

Postaraj się aby rama była sztywna i miała miejsce na wysokie opony które w błocie się nagle powiększają a miejsca w ramie brakuje :mrgreen:
Zaprojektuj tak ramę aby mieściły się w niej dampery z tytanowymi springami !!!

jak się okazuje można dziś spokojnie zrobić lekką i trwałą ramę do agresywnego MTB


Rama powinna być skoczna,zwinna i lekka...no i fajnie jak będzie ładna i dopieszczona w detalach.

Powodzenia i czekam na realizację..kto wie,może się skuszę na krajową ciekawostkę drugi raz :mrgreen:
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Niema powodu żeby skupiać się nad wadami wszystkich ram, rynek ma to do siebie że każdy ma wybór i swoje widzimisię, ja widzę zalety w jednej, a inny moje zalety uważa za niewybaczalne wady, stwórz ramę idealną dla siebie, a na pewno znajdzie się chętny, i skusisz się na zrobienie jeszcze kilku :P
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Aqqs teoretycznie długi w ramach z płaskim katem głowki nie jest bez sensu. Wyrównuje rozłożenie masy przód:tył ale niektóre firmy lubiły z tym przesadzać. Mierzyłeś tył?
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »


Dartmoor streetstyle
świetny full... :roll:
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Vin_OSW jak pęknie to wstawiasz łożysko, damper i masz fulla. :D
joncek
Posty: 361
Rejestracja: 13.11.2007 14:44:49
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: joncek »

EZrider i wykupujesz dobre ubezpieczenie ;)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Norco Team DH '04

rama bez wad, geometrycznie zajebista, sztywna, świetna zawiecha, standardowa sztyca 27,2, suport 68mm, dzięki czemu nie ma problemów z kompatybilnością. Na upartego może trochę ciężka, ale też bez przesady, może zna ktoś jej masę? :wink:
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Las3k_91 Ldz, moj a-line z 05 wazy pod 6kg z damperem, wiec team dh tez pewnie kolo tego.

Norco A-line 2005
bez wad oprocz dosc stromego kata glowki :/ Suport niziutko i 73mm, sztywna, sztyca 27.2 :)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

blackdemon, dzięki wielkie, czyli moja ciut ponad 5kg [DHX Air]. :wink:
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Norco bez wad ?? tak wiotkich ram to dawno nie widziałem no i masa pod 6kg ;)

Giant Faith - minusem masa
Zumbi F44 - wady wieku prototypu,brak jakości wykonania i spasowania ze sobą

Lapierre Spicy Enduro - same plusy ;)
masa,jakość wykonania,geo,detale,sztywność,zawieszenie,prowadzenie,skoczność,stabilność na dużych prędkościach,wytrzymałość...

W sumie to mało która rama jest tak w detalach dopieszczona jak Lapierre.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
bikerman
Posty: 1485
Rejestracja: 02.05.2006 15:11:23
Lokalizacja: Blok Wschodni
Kontakt:

Post autor: bikerman »

giant faith - bez wad oprócz masy, jak ktoś ma troche pary to ogarnie . 8)
http://www.pinkbike.com/photo/2138053/ - Ride !
LisuKrakow
Posty: 977
Rejestracja: 14.04.2010 17:28:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: LisuKrakow »

Schodek w faithcie przydaly by sie jeszcze zamkniete haki ;p
http://www.goride.pl 661, Royal, Dartmoor, Funn najtaniej w PL - POLECAM
lubella
Posty: 455
Rejestracja: 10.04.2010 12:54:27
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: lubella »

Iron Horse Sunday Team 2008: ramka jest biała i widać na niej każdą ryse ;)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Schodek pisze:Norco bez wad ?? tak wiotkich ram to dawno nie widziałem no i masa pod 6kg
No moj a-line z 2005 jakos nie jest wiotki.. I cholernie pancerny przy okazji.
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Schodek w którym miejscu norco niby jest wiotkie? :) Sam mam a-line i przy wadze 80kg na sucho nie czuję jakiegokolwiek braku sztywnośći :)
blackdemon mój a-line ma 68 mm mufę :)
a co do kąta główki to uważam, że jest ok. Ja przy widelcu 565 mm mam 65,5 stopnia.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość