Urywają się wentyle !!! Jak zaradzić temu ??

Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Urywają się wentyle !!! Jak zaradzić temu ??

Post autor: Schodek »

W sumie to wiem że sporo ludzi ma podobne przypadki i się zastanawiam czy da się temu zaradzić ?

Ostatnio dość często zrywałem wentyle w przednim kole,wiem że ma na to wpływ niskie ciśnienie w dętce ale zastanawiam się czy jest jakiś patent na eliminację defektu. Obręcze to 321,dętki xc,opony DH z grubą ścianką...ciśnienie od 0.8 do 1.5 bara. Talkuję oponę i dętkę a mimo to zrywam wentyle. Kilka razy miałem gorąco bo na piecu nagle front mi spadł w 2 sekundy a miejsca na hamowanie było mało...

Macie jakiś patent ?? może trzeba zmienić dostawcę dętek na takie co mają metalowe wentyle gwintowane do dętki ;)

Chętnie poczytam jak sobie radzicie bo to dość denerwujące gdy się kasuje naście dętek w sezonie

Spasiba za odpowiedzi
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

zawsze mozna przejsc na UST ;)
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Mi jak raz urwało wentyl to miałem trochę przestawioną dętkę w środku więc wentyl nie był prostopadle do obręczy (Dartmoor Blizzard) w której mam strasznie ostre brzegi tej dziurki na wentyl więc je trochę spiłowałem pilnikiem na bardziej okrągłe(może to akurat jest powodem, nie wiem jak w obręczach mavica). Przy niskim ciśnieniu jak hamowałem przodem to zdarzało się, że jakieś tam mm przesuwała się opona razem z dętką względem obręczy.

Rozumiem że urywa Ci się zaraz przy łączeniu z resztą dętki ? Mi tak więc możesz oblepić trochę brzeg wentyla np. taśmą izolacyjną. Jak przejdziesz na wentyl z widoczną całą metalową końcówką to nie wiem czy pomoże.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

Opona z dętką podczas hamowania przekręca ci się i nacina się wentyl. Jednym ze sposobów jest większe ciśnienie w dętce. Moim zdaniem dobrze by też było odtłuścić rant obręczy od środka i to samo zrobić z oponą w miejscu styku z obręczą.

Miałem ten sam problem jak mi się opona nie chciała ułożyć i użyłem płynu do mycia naczyń do przysmarowania opony żeby wskoczyła na miejsce.

PS. Może spróbuj napompować opony tak do 4.5 bara a później spuścić powietrze do pożądanego. Opona wtedy powinna lepiej przylegać do obręczy ;).
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

Schodek widze kolego ze masz podobny problem. Talkowanie wiele mi nie pomoglo. Moze zakladanie opony na wodzie z niewielka iloscia plynu do naczyn ? Odtlusciloby pow. obreczy i opony dzieki czemu opona mocniej trzymałaby sie obreczy.
Zabójczy
Posty: 101
Rejestracja: 19.06.2007 21:20:50
Kontakt:

Post autor: Zabójczy »

Zrywacze wentyli... za duzo wazycie ;)
No Pain No Game
[url=http://theoldpricks.com/]The Old Pricks Racing Team[/url]
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Przez cały okres jak jeżdżę urwałem tylko 2 razy wentyl - raz w połączeniu stype + dętka duro (komplet bardzo styrany, dużo przeszedł). Drugi poległ w equalizerze 31 (dętka z dechatlonu) jak pompowałem zwykłą pompką i nie trzymałem za wentyl, można by napisać że się wyłamał. Koledze strzelają wentyle w vuelcie dh a mi w moim equalizerze nic się nie dzieje (mowa oczywiście o takich samych dętkach). Moim zdaniem jest to wina krawędzi obręczy, zobacz czy nie masz ostrych krawędzi.

Masz jeszcze opaskę / taśmę na obręczy?
frango
Posty: 2162
Rejestracja: 21.04.2004 00:16:45
Lokalizacja: w-wa
Kontakt:

Post autor: frango »

Chyba nigdy nie urwałem wentyla a jeżdżę ponad 15 lat. Fakt, jestem lekki i dopiero do niedawna jeżdżę na niskim ciśnieniu, ale...
Zawsze używałem dętek z gwintowanymi wentylami, co może być rozwiązaniem problemu, który mają ww. "zrywacze" ;)
pozdro

frango
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Widziałem w sumie nie raz jak ktoś miał długi, gwintowany wentyl i na to zwykłą nakrętkę od starszych wentyli co zapobiega przemieszczaniu się dętki w środku.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Tak trochę z innej beczki - są jeszcze jakieś inne firmy poza Kendą, które mają nie gwintowane wentyle,bo przerabiałem z 5 firm i tylko raz na takie cudo trafiłem?
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

nopainnogame Continental, 12zł mnie taki kosztował.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Korean_Boy nie jestem przekonany do UST

frango masa ma wielkie znaczenie ale tez prędkości jakie się uzyskuje :)

GgG mam opaskę,podklejam też dętkę przy wentylu i nie poprawia się zbytnio..

Nabijanie większego ciśnienia mija sie z celem...jedyne co poprawia to spuszczanie co 2 dni i pompowanie od nowa..dętka wraca na miejsce i można zjechać naście razy...

Widzę że trzeba sie z tym pogodzić,ale jeszcze potestuję metalowe końcówki
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gardor
Posty: 297
Rejestracja: 17.12.2006 19:08:40
Kontakt:

Post autor: Gardor »

Ja polecam od siebie gwintowane wentyle do dętki i ta metalowa nakrętkę u mnie to zdaje egzamin . Zawsze wcześniej miałem problem z ucinaniem wentyla . Straciłem przez to dość sporo dętek. Lecz od czasu stosowania gwintowanych z nakrętka ten problem znikł.
http://gardorr.pinkbike.com/
bartol
Posty: 42
Rejestracja: 28.10.2007 08:46:56
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bartol »

Mialem ten sam problem i tu moze byc problem z talkiem, jesli wejdzie pomiedzy opone a rant rajfki wtedy sie slizga i urywa wentyl Ja dokladnie wyczyscilem rant opony i bylo duzo lepiej (dobrze tez wysmarowac rant opony czyms przyczepnym)
..........
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Schodek moze to zabrzmi idiotycznie , ale mozna sprobowac : przyklej na obwodzie obreczy tasme klejaca 2stronna tak , zeby byla nad opaska ?Co do samej opony to moze sproboj smola albo kalafonią rozpuszczona w spirytusie zaraz przed zalozeniem opony (gdzies z 8 lat temu wysmarowalem tym klocki hamulcowe w hamulcu rst DX , kto kojarzy , ten wie jakie to bylo gowno; zdzialalo to cuda doslownie , mialem 3-4 miechy siekiery , dopuki sie to nie starlo) wysmarowac rant obreczy i drut opony (cos ala patent z dawnych lat na polepszenie dzialania fałbrejkow) ? Moze to cos da ...


Aha , mozesz jeszcze probowac wziac detki 20calowe jak do ghetto tubeless. Nalozyc ja na obrecz (wentyl oczywiscie odciac) , rozciac przez srodek , zalozyc detke z opona i powinno byc git . Z taka detka zalozona na obrecz opona niesamowicie ciasno siedzi na kole . Jest jeszcze inna mozliwosc - moze masz wyjebany drut w oponie : p
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Schodek przejdź na Prestę, ona ma nakrętki. Tylko wtedy trzeba uważać przy pompowaniu (tylko ręcznie) żeby nie ułamać szpilki (czasem mi się to zdarza).
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Preste ? To juz lepiej na wentyle dunlopa sie przerzucic .


Obrazek
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Mam wrażenie ,że pomysł z gwintowanymi wentylami z nakrętką jest nietrafiony. Przecież to dętka poruszając się z oponą porusza wentylem , który w końcu sie urywa , mocując wentyl na sztywno tylko przyspieszamy ten proces.
Wydaje mi sie , że problem tkwi w doborze opony do obręczy i na odwrót. Schwalbe miało swego czasu warstwę lepkiej gumy na powierzchni styku z obręczą , nie wiem czy ktoś to jeszcze stosuje.
Przy zestawie wąska obręcz , szeroka opona 2-ply , opona siedzi tak niemiłosiernie ciasno, że nie ma szans , zeby coś się przesunęło .
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Zrywacze wentyli :D Mnie sie jeszcze nie udala taka sztuka ani nikomu ze znajomych (no chyba, ze liczy sie zerwanie presty przy zdejmowaniu pompki z kola)
Moze konstruktorzy wpadna na pomysl plywajacego wentyla. A w sumie ciekawe co by bylo gdyby naciac otwor w rawce w ksztalt wpustu pryzmatycznego. Wentyl teoretycznie powinien sie poruszac tam i spowrotem choc moze byc tak ze bedzie tylko w jedna strone go scinac (bo przeciez kolo kreci sie w jedna strone wiec obciazenie moze dzialac tylko w jedna strone na wentyl).
I kolejny szalony pomysl. Co by bylo gdyby detke zastapic... pianka montazowa. Pianka po ubiciu powinna "nasladowac" detke jakby miala niskie cisnienie, z reszta jest tyle rodzajow tych pianek ze na pewno ktoras by spasowala twardoscia i wytrzymaloscia.
http://spinacz86.pinkbike.com/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość