Rama do slopestyle'u.

3fF*cHick
Posty: 43
Rejestracja: 02.05.2006 07:28:53
Kontakt:

Rama do slopestyle'u.

Post autor: 3fF*cHick »

Hej! Szukam dobrej ramy do slope'a. Będzie to moja pierwsza przygoda w slope, aczkolwiek nie jestem początkującym :). Rama w gruncie rzeczy będzie służyła do przygotowań do przyszłego sezonu, ponieważ mam zamiar wziąć udział w zawodach. Mam 184cm 85kg(ale będzie 78kg :D ). Interesuję mnie dobra sprawdzona konstrukcja, stabilna w powietrzu, waga nie jest dla mnie tak ważna i żeby nie pracowała na boki. Ogólnie zastanawiam się nad koną bass, wpadła mi w oko dartmoor shine, ale nie wiem czy to jest warte zakupu, czy wytrzyma długo i czy nie będzie pracować na boki. Proszę o sugestie.

Pzdr
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

nowy NS !! niszczy się wszystko...pytanie na czym i kiedy
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schodek nowy ns niszczy wszystko bo jest niesprawdzony? Nikt na nim nie jezdził, sam mi mówiles, ze dopiero co go Martin nawet dostał to na jakiej podstawie?

3fF*cHick jak Shine to 2011 - sa tam małe zmiany to jest opcja na tania rame.

Jak chcesz na prawde mocna rame do katów to może coś z cro-mo? DMR Bolt? Co prawda nie ma osi obrotu na supporcie ale chłopaki twierdza, ze dzieki temu maja lepsze zawieszenie do SS. Jest jeszcze Commencal SX. Ew. Jak hajsu wiecej to Black Market Killswitch.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Schodek pisze:
nowy NS !! niszczy się wszystko...pytanie na czym i kiedy

Spaced zacznij czytać dokładnie co się pisze !!!!! nie napisałem że NS niszczy wszystko tylko że wszystko się niszczy łosiu ;)

wiele razy wypowiadałeś się bez przeczytania posta,sam sie do tego przyznajesz więc jako mod powinieneś się bardziej wysilić w rozmowie a nie tylko klikać na szybkości Norbercie :)

W SS zawieszenie nie ma znaczenia,ma być MOCNO i sztywno...nie musi być czuło,bo te rowery uginają się dopiero jak się spada 10m dropa z 360TW :mrgreen: a że chłopaki mają technikę i mega dopieszczone tory nie mają potrzeby mieć super zawieszeń..większość dirtowych amorów u prosiaków praktycznie nie pracuje,tylko lekko się ugina na dużych akcjach...


Shine tania rama za 4 koła ??

generalnie w Polsce nie ma żadnego toru pod fulla więc polecam sztywniaczki bo w cenie ramy fs masz cały rower na wypasie !! tyle w temacie ram SS i naszych torów dla amatorów..moda modą ale realia są inne niż na świecie więc warto pomyśleć czy warto sie pakować w fulla do SS
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schodek a ja mówiłem, że celem chłopaków z dmr była czułość? Zastanawiam sie czy masz za kretynów i mnie i ich. Zrezygnowali z takiego pktu obrotu bo ich zdaniem zawieszenie było własnie zbyt aktywne.

A co do Shine - Gdzie ty 4 koła widziałes? 2399zl bez dampera. Swingera 3 way air NÓWKE na gwarze masz za 450zł to daje 2850zl. To na co te 1150zl wydałes? ;)

A co do pomysłu na fulla na zawody do polski to sie zgadzam. Fulla kupic bo zabawa tak ale jak ktos mysli, ze na zawody w polsce jest potrzebny to niech zobaczy na czym czołowka jezdzi (w tym chłopaki sponsorowani przez Darta)
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Spaced pisze:Jak chcesz na prawde mocna rame do katów to może coś z cro-mo? DMR Bolt? Co prawda nie ma osi obrotu na supporcie ale chłopaki twierdza, ze dzieki temu maja lepsze zawieszenie do SS.

chodziło mi o marketing...bla bla bla

nasze czołowe prosiaki jeszcze troszkę odstają poziomem od światowej kadry niszczycieli mentalu ;) w slope

no to za 3 koła masz kompletny rower :) a nie tylko ramkę na golasa..pomyliłem się moja wina,moja
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
3fF*cHick
Posty: 43
Rejestracja: 02.05.2006 07:28:53
Kontakt:

Post autor: 3fF*cHick »

moment, bo rozmowa schodzi na inny temat :D byłem w chatel i miałem okazję pośmigać na tamtym torze na sx, sztywniak odpada bo jeśli ktoś miał okazję jeździć w slope na sztywniaku to wie, mnie po prostu wybija z rytmu. Nie mówię, że jestem niewiadomo jaki pro, nigdy się nie interesowałem pro, zawsze jeździłem sam dla siebie i to przez przyjaciół pojechałem zobaczyć w tym roku dirt town i powiem szczerze, że jestem trochę zażenowany... miejsce na podium za "prawie sklecone 72"? bez komentarza.

wracając do tematu budżet mam różny :D spodobał mi się sx, a wersja 2011 będzie jeszcze lepsza, ale 7k za frameset do tego prawie tyles samo za resztę części...? niestety podziękuje.
Tom@s
Posty: 568
Rejestracja: 09.09.2005 02:19:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tom@s »

3fF*cHick, może inaczej, ile razy do roku będziesz na torze do slopa??? dwa? trzy? jak pojedziesz do Winterbergu czy Chatel? a może do Lublina czy Odolanowa, gdzie na fullu będziesz się męczyć, bo tory są pod hardtaila??

praktycznie nikt nie użytkuje ramy zbudowanej do slopa w 100% na takich torach... sam jestem tego dobrym przykładem, bo jak raz w roku uda mi się skoczyć na prawdziwy slope, to jest wszystko... reszta czasu to jazda po mieście, ew. jakiś leśnych ścieżkach, gdzie mały full po prostu sprawia frajdę...

co do ramy... hm... Dartmoor ogarnia, NS dopiero może w przyszłym roku wejdzie, więc jeśli chcesz coś innego to pozostają Ci konstrukcje typu TR Double, Kona Bass, Banshee Rampant, Spec SX, Black Market Killswitch czy Dobermann Le Pink... jest tego trochę na rynku... każda podobna, ale diabeł tkwi w szczegółach ;)
43RIDE magazyn rowerowy
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

3fF*cHick a moze banshee rampart?

Tom@s Chatel do Winter nie ma co porównywać jesli chłopak był na tym torze z zawodów. Jesli tam ogarnia to szacunek bo to jest na prawde tor nie na sztywniaka.
psycho144
Posty: 437
Rejestracja: 01.01.2006 19:44:01
Lokalizacja: Ślonsk
Kontakt:

Post autor: psycho144 »

dziwne ,ze jeszcze nie padly tutaj takie ramki jak wildcard / bottlerocket.
Sam chcialem napisac to co Tom@s -> sprzęt latwo zakupic, ale wykorzystac go w PL zgodnie z przeznaczeniem - juz gorzej :)
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: XxUzixX »

Transition Double.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

psycho144 może dlatego, ze nie sa to ramki do slope? Zobacz sobie, ze inne ramy z oferty tych firm przeznaczone i wykorzystywawne przez zawodników do slope juz padły.

Fogel i Montgomery (ten drugi mniej bo ma zjarany mózg od bmxów :P) na ramparcie własnie jezdza, nie wildcardzie.
psycho144
Posty: 437
Rejestracja: 01.01.2006 19:44:01
Lokalizacja: Ślonsk
Kontakt:

Post autor: psycho144 »

@Spaced
Mozliwe :) - jescze >1 rok temu te ramki sie dobrze sprawowaly.
Ale jak wiadomo - wymagania zmeniaja sie z czasem.
Obrazek
tutaj pare ram co mialem zapisanych
TrailKing Atomlab
http://www.downhill911.com/images/Atoml ... ing-SS.jpg
BMW Slopestyle
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/new ... 670-75.jpg
Mongoose Nugget - wyglada na slaba konstrukcje... ale kto wie
http://mongoosemountainbikes.co.cc/wp-c ... ike-09.jpg
Da Bomb Cherry Bomb
http://www.dabomb.it/catalog/images/TEL ... 0WHITE.jpg
MacMahone Kingdom -> cholera wie co to :D
http://www.zoho.com.au/images/MacMahone ... ingdom.jpg
Eastern Slash
http://www.dirtworks.com.au/newsite/ima ... 08-850.jpg
Corsair
http://lp1.pinkbike.com/photo/2961/pbpic2961282.jpg

I wogole ten temat:
http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... agenum=507
od groma tychram o dziwo jest :D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

psycho144 ty nie rozumiesz! Te ramki dalej sie dobrze spisuja ale TO NIE SA RAMY SLOPE STYLE. To sa ramy do bikeparków. Tak samo Corsair, Eastern (który jest srednia rama), BMW Slopestyle. To, że rower sie nazywa slopestyle lub ze ktos ci powiedział, ze to slopestyle nie znaczy, ze jest to rower do slope. Intense slope style tez ma ładna elo nazwe ale ma 170 skoku prawie i jest to rower do parku. Poleciłbys chłopakowi na dirty rower, który jest własciwie mała downhillówką bo ma ładną nazwe?

Z wymienionych wymagania slope spełnia MacMahone i może Mongoose. Rama do slope powinna miec koło 100mm skoku, nie 150-170. Powinna byc jednak nie nadmiernie ciezka, miec slope/dirtowa geometrie (!!!) i dobrze rozłozona mase.
psycho144
Posty: 437
Rejestracja: 01.01.2006 19:44:01
Lokalizacja: Ślonsk
Kontakt:

Post autor: psycho144 »

Spaced - alez wiem!
Tylko dla mnie dobor ramy to jest zalezny od trasy.
Dlatego trzeba wiedziec czego dokladnie sie szukam.
Po co ramka z och ach zawiecha jezeli ma wybierac 'pierdolniecia' - cos w stylu butelki / przeciez na mniejsze jest druga alternatywa - double.
A tak to mozna zakupic butelke i miec ramke bardziej uniwersalny - niektorzy to dh/fr ogarniaja na niej.

Sam mam Intense'a ss i w zyciu nie nazwalbym go ramka do slope'a - ale jakby nie patrzac ta ramka ogarnia wszystko (tak przy okazji :D) - no i ta rama byla niespodziewanym zakupem... - sam sie zdziwilem jak aukcja na 2200zl sie skonczyla.

Troche pojecie slopestyle'a sie zmienilo - a ramki podalem gdyz konstrukcje jak i zawieche to trzeba samemu sobie dobrac. Jezeli ktos ma zamiar jezdzic w roznym terenie - to takie 100mm to bedzie za malo.
Ososbicie nei wyobrazam sobie ramki pokroju cowana ds/bassa na jakis luzny zjazd w gorach :)
Na polskie trasy >210mm skoku na tyle tez jest mocno przesadzone - ale kto co lubi.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

psycho144 no ale chlopak mówi - zawody slope i dirt. No to chyba wie co chce ;)
psycho144
Posty: 437
Rejestracja: 01.01.2006 19:44:01
Lokalizacja: Ślonsk
Kontakt:

Post autor: psycho144 »

musze przyznac racje - zgubilem watek :D po prostu jak przeczytalem o sx'ie to z miejsca wieksze ramki mi sie nasunely :)
Chociaz - autor watku sam pewnie nie wie czego chce jezeli rozwaza sx'a 2011 gdzie skoku ma 160-177mm
Obrazek
3fF*cHick
Posty: 43
Rejestracja: 02.05.2006 07:28:53
Kontakt:

Post autor: 3fF*cHick »

tak jak napisałem wyżej, jeździłem na sx z air120mm na tył i było bardzo dobrze. co do wątku prawdopodobnie kupię bass
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

3fF*cHick lepiej sprecyzuj czego oczekujesz np. waga, rozmiar, długość widełek, kąt główki itp. Sam szukam znowu czegoś małego,więc jestem bardzo dobrze zorientowany. Podział jest mniej więcej taki :
a) firmy, które zaczynały tylko od sztywniaków mają fulle bardzo niskie i z krótkim tyłem
b) duże firmy (większość z nich) maja maszyny bardziej uniwersalne - pasujące pod 4X,dirt,slop
c) rowery, które na luzie ogarną traski w bikeparku jak i slopik
Roztrzał międzymi geometrami jest ogromny np. długość widełek od 380 do 435 (to są chyba najdłuższa jakie pamiętam), różnica w wadze o ponad 1kg, są rodzynki w których romiar ruru podsiodłowej zaczyna się od 17 cali ;)
Nie wymienione zostały: Norco Empire, Cove Hooker , Mountain Cycles Battery (kiedyś była za grosze na Allegro) , Jamis Parker (dostępny na luzie w Polsce), ze Scotta Voltage FR też można coś ciekawego zbudować. Z ciekawostego to proto Cannondale,czy robiony przez wieki Trek :lol:

Spaced co do Corsaira to bym się pokłócił,czy on jest tylko na bikepark. Zink w tym roku wygrał na nim Crankworx, ma po 5 cali skoku, króciutki tył i cały jest krótki, na spokojnie ogarnie wszystko.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość