Pęknięcie na ramie

jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

prosta sprawa spaw jest wytrzymalszy od spawanego materiału, czyli teoretycznie ramy róbmy tylko ze spoiny :) reklamuj ponieważ pęknąć może tylko w materiale obok spawu nigdy w spawie, ewidentna wina przy spawaniu :evil:
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

bez ogloszen prosze..
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

jhDh pisze:prosta sprawa spaw jest wytrzymalszy od spawanego materiału, czyli teoretycznie ramy róbmy tylko ze spoiny
w bravo to wyczytales , czy na samosi ? :|
signum
Posty: 20
Rejestracja: 22.07.2010 23:47:49
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: signum »

Odesłałem ramkę, odzyskałem pieniądze, dziękowa za pomoc
http://signum.pinkbike.com/
jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

eh
małec
Posty: 16
Rejestracja: 18.08.2005 23:35:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: małec »

jhDh spoina nie będzie NIGDY wytrzymalsza od materiału spawanego. Ogónie, przy spoinie czołowej (takiej samej, na której wystąpiło pęknięcie), jej wytrzymałość na rozciąganie wynosi 85% Rm materiału. Większość ram spawa się TIG'iem. Jest do bardzo prosta, ale skuteczna i tania metoda łączęnia metali i ich stopów. Ty natomiast piszesz o technologii prototypowania, będącej w powijakach i prawdopodobnie nigdy niezastosowanej przy produckji ram rowerowcyh, ze względu na jej skomplikowanie i zbyteczność w tej gałęzi przemysłu.

Napisałem to, bo zaczynają denerwować mnie odpowiedzi "specjalistów" z tego forum, dot. obróbki cieplnej, mechanicznej i "carbonu"... Nie chcę swoimi słowani nikogo obrazic, ale ludzie zanim napiszecie kolejną "mądrość" sprawdzcie jej wiarygodność.
jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

Poza rozciąganiem masz też ścinanie itd. więc współczynnik do wytrzymałości masz 0,6, tylko po co te naprężenia skoro rower jest już zaprojektowany i pospawany, lepiej wymyślić dlaczego pękło.

Masz rację jak patrzysz do książki, bo w żadnej nie jest napisane że spoina jest lepsza od materiału, za nią masz strefę wpływu ciepła, właśnie tam powinno być pęknięcie lub w materiale za SWC

zapewniam Cie, ze dobrze wykonana spoina, jest wytrzymalsza od materiału spawanego, stąd śmieszny tekst że wszystko powinno być ze spoiny i dlatego pisałem o prototyping-u w spawarkach elektronowych, proces nazywa się EBF
tu masz film: http://www.youtube.com/watch?v=WrWHwHuWrzk
Tylko dlatego napisałem o EBF że sama spoina jest wytrzymalsza, a proces jest kosmicznie drogi do rowerów nie potrzebny

To jest pachwinowa, czołowa była by gdybyś miał pręt a nie rurę, i pospawany całą powierzchnią ....

Mogę się mylić, jestem tylko człowiekiem, wypowiadam się akurat o tym bo wydaje mi się że mam jakie takie pojęcie, popytaj jakiegoś dobrego spawacza, albo zobacz maszynkę do zrywania próbek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość