Jaki damper do 700/800zł?
Jaki damper do 700/800zł?
Witam,
Z racji wyrzygania oleju przez leciwego już Manitou Bazooka przymierzam się do kupna nowego dampera bo do tego pewnie nie ma części a może i nie warto(?).
-Rama Tomac Magnum
-Długość oryginalnie 222mm choć po wyjęciu dampera i podniesieniu ramy rozstaw między otworami to jakieś 233mm więc może i 230mm wejdzie.
-Raczej nowy (gwarancja i te sprawy)
-Nie za drogi (do 700/800zł max)
-Nie upieram się ani przy coil ani air (nie miałem z takim do czynienia)
-Tylko Dh choć staram się od ziemi nie odrywać się za często jeśli nie jest to konieczne
-Jakoś specjalnie na regulacjach mi nie zależy zbyt wielu, tym bardziej na jakiś "antybujaczach" od pedałowania
Wiem że podobne tematy już były ale czasy/modele i ceny się zmieniają...
Może coś z manitou:
-swinger 6way
-evolver ISX-4
-swinger x4
?
Z racji wyrzygania oleju przez leciwego już Manitou Bazooka przymierzam się do kupna nowego dampera bo do tego pewnie nie ma części a może i nie warto(?).
-Rama Tomac Magnum
-Długość oryginalnie 222mm choć po wyjęciu dampera i podniesieniu ramy rozstaw między otworami to jakieś 233mm więc może i 230mm wejdzie.
-Raczej nowy (gwarancja i te sprawy)
-Nie za drogi (do 700/800zł max)
-Nie upieram się ani przy coil ani air (nie miałem z takim do czynienia)
-Tylko Dh choć staram się od ziemi nie odrywać się za często jeśli nie jest to konieczne
-Jakoś specjalnie na regulacjach mi nie zależy zbyt wielu, tym bardziej na jakiś "antybujaczach" od pedałowania
Wiem że podobne tematy już były ale czasy/modele i ceny się zmieniają...
Może coś z manitou:
-swinger 6way
-evolver ISX-4
-swinger x4
?
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Wiedziałem ze ta skreklina długo Ci nie pożyje.. 
Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać. Z damperów jakie mogę polecić to 6-way, revox, oraz dhx 5.0, obecnie mam w tomacu metela rp ze zbiorniczkiem od 4-waya, całkiem miły uginacz, regulacja platformy w nim to bardzo przyjemna sprawa, można go ustawiać na wiele sposobów, ciekawe tylko ile wytrzyma, do tej pory zatłukłem na amen 4-waya i raczej nie polecam do tej ramki, prawie nie ugina się na mniejszych nierównościach, mało stabilny podczas jazdy. Z wymienionych przez Ciebie celowałbym w 6-way

Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać. Z damperów jakie mogę polecić to 6-way, revox, oraz dhx 5.0, obecnie mam w tomacu metela rp ze zbiorniczkiem od 4-waya, całkiem miły uginacz, regulacja platformy w nim to bardzo przyjemna sprawa, można go ustawiać na wiele sposobów, ciekawe tylko ile wytrzyma, do tej pory zatłukłem na amen 4-waya i raczej nie polecam do tej ramki, prawie nie ugina się na mniejszych nierównościach, mało stabilny podczas jazdy. Z wymienionych przez Ciebie celowałbym w 6-way
ja ci moge polecic swinger 4-way air. Mialem go w swojej pierwszej ramce, byl pare lat bez servisu a pracowal wciaz bardzo fajnie, niedawno powiedzial dosc... jest w tej chwili naprawiany przez ProShox.pl Zobaczymy co z tego wyniknie
.

http://utn.pl/OKAZJE <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
Akurat jest dostępny 6-way w dobrej cenie ale 230mm, te 8mm IMHO nie zmieni za bardzo geo...LestatBiker pisze:Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać.
Co do AIR'ów o co chodzi z tym "przelatywaniem przez skok", bo widziałem w kilku miejsca poruszoną tą kwestię a nie widziałem wyjaśnienia?
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
O to, że łatwo wykorzystać więcej skoku niż trzeba tak po krótce. Mam DHXa Air 5.0 i absolutnie tego nie czuję i mi nie przeszkadza. Chodzi inaczej niż sprężyna, ma trochę inną charakterystykę, ale jakbym nie przeczytał na forum, to bym nie wiedział, że to źle. Od siebie polecam. A, 6-waya miałem i Fox wypada przy nim lepiej, wszystko jedno powietrzny czy sprężynowy. SPV to porażka a wyłączyć tego nie możesz bez przerabiania na szimy, a to z kolei trudna i poważna operacja.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Jesteś pewny że wiesz o czym mówisz? Nawet nie wiem jak to skomentować...
Do jednej ramy wchodzi generalnie damper taki jak wsadził producent. Wszystko inne to kombinowanie, np. sign fr... Przez to że rama jest tania to popularna ale geometrię ma spapraną raczej. Więc długością dampera i rozmiarami kół ludzie sobie ją poprawiają.
Jeśli uważasz że 222 to skok ramy... to jesteś w błędzie. Skok ramy to skok dampera razy przełożenie ramy.
Do jednej ramy wchodzi generalnie damper taki jak wsadził producent. Wszystko inne to kombinowanie, np. sign fr... Przez to że rama jest tania to popularna ale geometrię ma spapraną raczej. Więc długością dampera i rozmiarami kół ludzie sobie ją poprawiają.
Jeśli uważasz że 222 to skok ramy... to jesteś w błędzie. Skok ramy to skok dampera razy przełożenie ramy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości