Jaki damper do 700/800zł?

Kubek___
Posty: 15
Rejestracja: 30.08.2010 11:19:29
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Jaki damper do 700/800zł?

Post autor: Kubek___ »

Witam,
Z racji wyrzygania oleju przez leciwego już Manitou Bazooka przymierzam się do kupna nowego dampera bo do tego pewnie nie ma części a może i nie warto(?).
-Rama Tomac Magnum
-Długość oryginalnie 222mm choć po wyjęciu dampera i podniesieniu ramy rozstaw między otworami to jakieś 233mm więc może i 230mm wejdzie.
-Raczej nowy (gwarancja i te sprawy)
-Nie za drogi (do 700/800zł max)
-Nie upieram się ani przy coil ani air (nie miałem z takim do czynienia)
-Tylko Dh choć staram się od ziemi nie odrywać się za często jeśli nie jest to konieczne
-Jakoś specjalnie na regulacjach mi nie zależy zbyt wielu, tym bardziej na jakiś "antybujaczach" od pedałowania
Wiem że podobne tematy już były ale czasy/modele i ceny się zmieniają...

Może coś z manitou:
-swinger 6way
-evolver ISX-4
-swinger x4
?
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Wiedziałem ze ta skreklina długo Ci nie pożyje.. :)

Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać. Z damperów jakie mogę polecić to 6-way, revox, oraz dhx 5.0, obecnie mam w tomacu metela rp ze zbiorniczkiem od 4-waya, całkiem miły uginacz, regulacja platformy w nim to bardzo przyjemna sprawa, można go ustawiać na wiele sposobów, ciekawe tylko ile wytrzyma, do tej pory zatłukłem na amen 4-waya i raczej nie polecam do tej ramki, prawie nie ugina się na mniejszych nierównościach, mało stabilny podczas jazdy. Z wymienionych przez Ciebie celowałbym w 6-way
Awaria
Posty: 631
Rejestracja: 04.10.2009 16:23:24
Lokalizacja: Wrocław / Legnica
Kontakt:

Post autor: Awaria »

ja ci moge polecic swinger 4-way air. Mialem go w swojej pierwszej ramce, byl pare lat bez servisu a pracowal wciaz bardzo fajnie, niedawno powiedzial dosc... jest w tej chwili naprawiany przez ProShox.pl Zobaczymy co z tego wyniknie :).
http://utn.pl/OKAZJE  <-- Dobry sprzęt za dobre pieniądze! : )
Kubek___
Posty: 15
Rejestracja: 30.08.2010 11:19:29
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Kubek___ »

LestatBiker pisze:Poluj na damper 222, nie spierniczy Ci geo, to po pierwsze, a po drugie łatwiej dostać.
Akurat jest dostępny 6-way w dobrej cenie ale 230mm, te 8mm IMHO nie zmieni za bardzo geo...
Co do AIR'ów o co chodzi z tym "przelatywaniem przez skok", bo widziałem w kilku miejsca poruszoną tą kwestię a nie widziałem wyjaśnienia?
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

O to, że łatwo wykorzystać więcej skoku niż trzeba tak po krótce. Mam DHXa Air 5.0 i absolutnie tego nie czuję i mi nie przeszkadza. Chodzi inaczej niż sprężyna, ma trochę inną charakterystykę, ale jakbym nie przeczytał na forum, to bym nie wiedział, że to źle. Od siebie polecam. A, 6-waya miałem i Fox wypada przy nim lepiej, wszystko jedno powietrzny czy sprężynowy. SPV to porażka a wyłączyć tego nie możesz bez przerabiania na szimy, a to z kolei trudna i poważna operacja.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

na giełdzie HCFR był ostatnio vivid 222 wystawiony.
generalnie do tej ceny mozesz miec wszystko: vivid, fox coil air 5.0, revox, x-fusion.
Kubek___
Posty: 15
Rejestracja: 30.08.2010 11:19:29
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Kubek___ »

To z tych które wymieniłem tylko swinger x-4 nie ma spv (system SFS Shim-Intrinsic ) opierając się na opisach sprzedawców, bo powietrzny evolver też w opisie ma system spv :?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Kubek___ pisze:Akurat jest dostępny 6-way w dobrej cenie ale 230mm, te 8mm IMHO nie zmieni za bardzo geo...
zmieni i to znacznie. 8mm*~3 (przełożenie ramy) podniesie ci ramke o ponad 2cm, co jest już dużo... celuj tylko i wyłącznie w 222mm
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Kubek___, no ma SPV. Na Swingerze 6-way jeździłem rok od nowości - aż się zepsuł. No mulił, nie polecam. Na nowszych Manitou nie jeździłem, ale podobno są lepsze. A 230 nie bierz, podniesie Ci tył. Żeby jeszcze skok był większy, ale jest taki sam, więc odpuść.
DonAdam
Posty: 210
Rejestracja: 12.06.2010 13:32:38
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

Post autor: DonAdam »

MUSZEL pisze:celuj tylko i wyłącznie w 222mm
popieram+ od siebie proponuje vivida 4.1 mam go i bardzo przyjemnie pracuje :)
http://donadam.pinkbike.com/
jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

MUSZEL pisze:zmieni i to znacznie. 8mm*~3 (przełożenie ramy) podniesie ci ramke o ponad 2cm, co jest już dużo... celuj tylko i wyłącznie w 222mm
możesz wytłumaczyć co to da?
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

jhDh popsuje wlasciwosci jezdne ramki, ;)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

...Czyli wypionowi kat główki, wywyższy suport, zmniejszy odległosć głównego popychacza dampera od ramy i będzie fajnie pukał o ramę przy skoku, będzie bardziej naprężać łańcuszek, co spowoduje szybsze zniszczenie napinacza, i tomac z fajnego zrobi się bardzo niefajny....
Back in black
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Stop swingerom 3, 4 i 6 way.. Pekaja na tloku po skoku z kraweznika.
Moze jakies Roco?
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Owszem, z krawężników, takich 2 metrowych..... :lol:
Back in black
jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

200 mm wystarczy chyba każdemu, widuje ludzi szczęśliwych ze 180 mm, chociaż ciekawi mnie jaka jest różnica 200 a 222 mm przejechał bym się takim sprzętem
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Jesteś pewny że wiesz o czym mówisz? Nawet nie wiem jak to skomentować...

Do jednej ramy wchodzi generalnie damper taki jak wsadził producent. Wszystko inne to kombinowanie, np. sign fr... Przez to że rama jest tania to popularna ale geometrię ma spapraną raczej. Więc długością dampera i rozmiarami kół ludzie sobie ją poprawiają.

Jeśli uważasz że 222 to skok ramy... to jesteś w błędzie. Skok ramy to skok dampera razy przełożenie ramy.
jhDh
Posty: 38
Rejestracja: 04.09.2010 15:52:12
Kontakt:

Post autor: jhDh »

dzięki za wyjaśnienie
Kubek___
Posty: 15
Rejestracja: 30.08.2010 11:19:29
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Kubek___ »

Stanęło na revox'ie, dzięki za podpowiedzi i opinie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości