Jaki damper do 700/800zł?

PIRAT
Posty: 148
Rejestracja: 09.03.2008 02:04:00
Lokalizacja: Warsaw-Praga
Kontakt:

Post autor: PIRAT »

To bzdura że w Tomacu damper 230mm zepsuje kąt, dodam że 222mm ma takiego minusa że przy całkowitym dobiciu dampera rama uderza o opone i po zamontowaniu 230mm problem znika. Na zdjęciu poniżej w takim secie (damper 230mm, Monster 200 skoku) nie widać żeby kąt aż tak był zjeb...
Załączniki
100_6120ab.JPG
100_6120ab.JPG (90.62 KiB) Przejrzano 797 razy
http://pirat.pinkbike.com/
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

PIRAT poleciałeś po bandzie ;)

Na takim foto mało widać :P Ale dobrze, ze nie wrzuciłeś z SM :P
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

To może od razu dać 240 damper? Więcej skoku, czyli więcej sagu, który zrekompensuje dłuższy damper.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Las3k_91 Ldz ...racja, ale wówczas przy większym sagu damper musiałby mieć 2,8 skoku, wtedy nie zniszczy geo.

PIRAT to dziwne, bo u mnie przy damperze 222 i kapciu 2,7" zostaje pare mm do pacnięcia kapcia o ramę, zaś 230 wchodzi na ,,styk", wtedy główny popychacz dampera jest oddalony nawet mniej o milimetr od tego by nie walić w okolice mufy suportu... Weź u siebie pod uwagę ustawienie wysokosci monstera i wielkość opony, a to też sporo zmienia, rekompensujac wielkość dampera :wink:


Naleźy uwzględnić też rocznik czerwonego tomaca, ma nieco inną geometrie z niewiele bardziej pionowym kątem główki, która nie posiada dodatkowej wspawki, ma inne prowadzenie dampera i podsiodłówki oraz inną wysokość suportu w porównaniu z tymi nowszymi, w których co roku wprowadzano niewielkie poprawki kosmetyczne :wink:
Back in black
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

LestatBiker, miałby nawet 3.0, jak wszystkie 240 :wink:
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Ale kolega musiałby wtedy zmienić wszystkie popychacze i wejdzie 240, albo jak dobrze popieści, to sie wszystko zmieści :P
Back in black
Kubek___
Posty: 15
Rejestracja: 30.08.2010 11:19:29
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Kubek___ »

240 ot tak by nie wszedł, 230 na styk a że trafił się okazyjnie revox 222 to taki założe. Jak miałem bazooke to z oponą 2.7 przy większych dobiciach do gleby tarła o zacisk pod siodłem ale sam dobijak w damperze był w strzępach. Bazooka poszła do proshoxa i założę do swojego stareńkiego dominatora pro który będzie w rezerwie :wink:
PIRAT
Posty: 148
Rejestracja: 09.03.2008 02:04:00
Lokalizacja: Warsaw-Praga
Kontakt:

Post autor: PIRAT »

Nie wali w mufę przecież popychacz cofa się od mufy podczas tłumienia! i odległość z 230 wynosi ok. 5mm...
http://pirat.pinkbike.com/
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Tak, tylko że u mnie przy damperze 230 jak rower stoi, to popychacz (żeby nie było ten z osią obrotu zaraz nad mufą) jest oddalony od mufy mniej niz 1 mm, przy solidnych wybiciach gdy zawieszenie wracało do pełnego skoku czułem dość mocne pieprznięcie, okazało sie ze to popychacz tłukł mi o rame....
Back in black
PIRAT
Posty: 148
Rejestracja: 09.03.2008 02:04:00
Lokalizacja: Warsaw-Praga
Kontakt:

Post autor: PIRAT »

To masz problem bo u mnie czegoś takiego nigdy nie było
http://pirat.pinkbike.com/
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Dla mnie to nie problem, zwłaszcza że przy 222 opona nie doszła do ramy nawet przy zgniecieniu korpusu dampera, no chyba ze mamy inne roczniki albo tylko mój ma taką przypadłość.....
Back in black
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości