Olej do widelca vs olej do dampera

PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

darex raczej nie... w przednim amorze tak samo sie "rozrzedza olej"

chociaz u mnie w sigmie dziala to zupelnei odwrotnie, jak rusze go z miejsca to tlumienia prawie nei ma na max ustawieniu, a wystarczy ze przejade pare metrow po kamyszkach i tlumienie w polowie jest wieksze niz na sucho na maxa, i takie jzu zostaje;)

nie znam nikogo kto by sie glowil nad tym czy olej do dampera jest inny niz w amorze, a dampery dzialaja...

patent w vividzie, moze dzialac w sumie, po prostu dobrali material ktory sie rozszerza proporcjonalnie do tego jak olej sie rozrzedza wraz ze wzrostem temperatury, mozliwe...;)

nie sadze jednak by to bylo jakies niezbedne, kolejny bajer ktory albo dobrze wypromuja i sie przyjmie i ludzie beda czuli super roznice... albo odejdzie w zapomnienie szybciej niz wszedl do sprzedazy...
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
drMadej
Posty: 201
Rejestracja: 04.12.2005 22:09:05
Lokalizacja: rzeszow
Kontakt:

Post autor: drMadej »

Bajer na pewno sie sprawdzi bo różnica w działaniu dampera na zimno jest odczuwalna w porównaniu do dampera który rozgrzał sie na długiej trasie . Ja osobiście używam w damperze Motul factory line który niby nie zmienia lepkości wraz ze wzrostem temp. a jednak na długich dziurawych trasach pod koniec zjazdu damper zmniejsza tłumienie o mniej więcej 1/1,5 kliknięcia,Dlatego bajer z polimerem w iglicy jak najbardziej powinien znaleźć sie w każdym damperze i nie jest to jakiś marketingowy chwyt.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

darex, jest dostepny. Ja mam 10W i 20W, mozna dostac takze 5W :)
borczu
Posty: 335
Rejestracja: 11.05.2008 16:09:26
Kontakt:

Post autor: borczu »

ja używałem castrola i motula i powiem że lepszy wydawał się castrol.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

PoleK pisze:darex raczej nie... w przednim amorze tak samo sie "rozrzedza olej"
Tu akurat bym sie nie zgodzil. W przednim widelcu temperatura "rozgrzanego" oleju jest w okolicach 30-40 st. (zaleznie od budowy tlumikow, zastosowanych materialow itd.)

Co do rozbicia miedzy oleje do damperow i widelcow , to nie wiem czy jest jakas roznica. Jesli jest , to w stabilnosci wspolczynnika lepkosci wzgledem przyrostu temperatury miedzy tymi 2ma olejami.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Troyo czy masz na myśli Indeks lepkości (VI)?

Czy zmiana lepkości względem temperatury jest ważnym elementem decydującym o jakości oleju?
[url]http://www.proshox.com[/url]
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Powiem tak, dokąd jeździ się naszych krótkich traskach, to nie odczuwa się tego znacząco ale wystarczy prawdziwa trudna długa trasa DH, to wychodzi szydło z worka (w długich francuskich single trackach także) - także Czesi mają takie trasy np. Spindlerovy Mlyn. Dlatego uważam, że zmiana lepkości względem temperatury jest ważnym czynnikiem i u mnie decyduje o wyborze oleju. Dawno temu przeszedłem na pełne syntetyki z tego głównie powodu.
A i jeszcze jedno, często w wysokich górach, różnica temperatur pomiędzy górną stacja wyciągu a dołem przekracza 25 stopni Cersjusza.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Roman_Maxx pisze:Powiem tak, dokąd jeździ się naszych krótkich traskach, to nie odczuwa się tego znacząco ale wystarczy prawdziwa trudna długa trasa DH, to wychodzi szydło z worka (w długich francuskich single trackach także) - także Czesi mają takie trasy np. Spindlerovy Mlyn. Dlatego uważam, że zmiana lepkości względem temperatury jest ważnym czynnikiem i u mnie decyduje o wyborze oleju. Dawno temu przeszedłem na pełne syntetyki z tego głównie powodu.
prawda to , wystarczy 15 min. zjazdu w Beskidach a damper zaczyna "tracić" tłumienie. Jednakowoż ;) , wystarczy w potrzebie pokręcić czerwonym pokrętełkiem a po zjeżdzie sprawę odkręcić ,żeby sytuacje ogarnąć.

Z full syntetyków zetknałem sie z Finish Linem , który przynajmniej w przypadku przodu (888) zupełnie sobie nie radził. Przypuszczam , że w damperze nie będzie problemu a wręcz pokaże swoje zalety .
Co do "przodu" , Motorex vs Motul na przykładzie Marcoka, zdecydowanie lepsze wlasności smarujące wykazuje Motul .
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

ravfr jak jesteś na zawodach to nie ma czasu stawać i podkręcać.

Co do FinishLine, to bardzo dobry olej tylko mały zakres gęstości jest oferowany w RP a przy tym bardzo drogi. Może Kolego nie trafiłeś z tym parametrem, przyznam, że jeździłem na FL i sobie chwalę
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

ravfr jak jesteś na zawodach to nie ma czasu stawać i podkręcać.
na zawodach masz zdecydowanie większe problemy niż mniejsze tłumienie w zadzie, zresztą , tak jak było wspomniane wcześniej, na polskich trasach róznice są niezauważalne (włączając Czarną).
Roman_Maxx pisze:Może Kolego nie trafiłeś z tym parametrem
Może Norbert nie trafił :wink: , po zalaniu "zwykłym" Motulem , ósemki wigor odzyskały .
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Chodzi mi o lepkosci kinematyczne danych olejow. Najlepsze wyniki (najmniejsze zmiany lepkosci wraz ze wzrostem temp.) osiagaja oleje Red Line i Silkolene , calkiem niezle sa tez oleje Bel-Ray i Torco .

Co do finishline'a to uwazam , ze jest to okropne g.... pieni sie bardziej niz tesciowa ze wscieklizna. Na dodatek jest idiotycznie drogi .
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Lejąc Motorexa należy brać pod uwagę, że

Motorex 2.7W = Motul Fork oil Expert 5W (specjalnie napisałem 2.7W zamiast 2.5W)
Motorex 7.5W = Motul Fork oil Expert 10W

Motorex 5.3W = Olej Marzocchi

Efekt jest taki, że jak ktoś zaleje amortyzator Motorexem 7,5W i wie, że np. Marzocchi leje 7,5W też to w konsekwencji jest zbyt duże tłumienie amortyzatora co powoduje "zamulanie".

Troyo, wspomniałeś o jakimś parametrze (współczynniku), który mówi o zmianie lepkości względem temperatury. Myślałem, że masz na myśli Indeks Lepkości (VI) z ang. Viscosity index (VI) gdyż z tego co się orientuje to jest to oficjalny parametr, który mówi o zmianie lepkości względem temperatury.

http://en.wikipedia.org/wiki/Viscosity_index

Tak jak lepkość w iluś tam stopniach mierzy sięw centistokes'ach (cSt) tak zmianę lepkości względem temperatury można wyrazić przez Index Lepkości.

Stąd też można określić, które oleje mają dużą zmianę lepkości względem temperatury a które nie np.

korzystając z tabelki
http://www.pvdwiki.com/index.php?title= ... y-Data.gif
http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html

Olej - Indeks lepkości VI
Motul Fork Oil Expert 5W - 119
Motul Fork Oil Factory Line 5W - 138
Motul Shock Oil - 400

Silkolene RSF Pro 5W - 372

Silkolene RSF Pro kosztuje 57 zł a Motul Fork Oil Factory Line 58 zł
[url]http://www.proshox.com[/url]
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

PoleK pisze:chociaz u mnie w sigmie dziala to zupelnei odwrotnie, jak rusze go z miejsca to tlumienia prawie nei ma na max ustawieniu, a wystarczy ze przejade pare metrow po kamyszkach i tlumienie w polowie jest wieksze niz na sucho na maxa, i takie jzu zostaje;)
Pewnie się pieni
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Koledzy, korzystałem kiedyś z serwisu MOJO oraz TFTuned i oni zawsze pytają się o wagę ridera gotowego do jazdy, styl jazdy i rower. Podpytywałem co i jak ale to byli powściągliwi, co do udzielania informacji (rozumiem, bo na tym zarabiają kasę) jak rozebrałem na koniec sezonu taki damper, to obok innych schimsów i rozwierconych kanałów = olej także nie był taki jak z firmowego rozdania.
Próbowałem dojść, co leją i po pierwsze, używają na 100% pełnych syntetyków, a jak porównałem 2 dampery, które były u nich na serwisie ( dla dwu riderów o różnej wadze) to każdy ma inny olej - przypuszczenie zabawa z doborem gęstości (także inna gestość niż w amortyzatorach przednich).
Efekt więcej niż bardzo dobry, otrzymałem więcej niż wydawało mi się, że można wycisnąć z takich damperów.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

http://www.platinumoil.net.pl/oferta/AM ... %20150.php

Zakładka dane fizyko-chemiczne.
Amortyzol ma lepsze właściwości jeśli chodzi o zmianę lepkości względem temperatury niż niektóre "firmowe" oleje do widelców jak np. Motul Factory Line 5W :D

Amortyzol - 180
Motul Oil Fork Factory Line 5W - 138
[url]http://www.proshox.com[/url]
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

darex pisze:Vin_OSW olej 10W FOXa to Silkolene Fork oil Medium 10W pasować bedą Motorex 7,5W lub Motul Expert 10W lub Bel Ray HVI 10W.
A jak to będzie na Castrola? 5W czy 7,5W? przy 7,5W nie będzie zamulał? (DHX 5 Air)
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Mi Fox na Castrolu 5W pełny syntetyk działa tak samo jak oryginał Foxa.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Schokowafel Dzięki ;) Pasuje mi to bardzo ;) %W do amora też mi podejdzie, 7,5W nie bardzo ;)
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Jaki polecilibyście olej 15W do SMAROWANIA lag w domainie? Do tłumika leję 5w RSP i jestem zadowolony i teraz stoję przed wyborem oleju właśnie do smarowania czyli takiego który niekoniecznie ma dobrze tłumić.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości