Problem z SLX

wojak1992
Posty: 282
Rejestracja: 05.06.2009 18:01:53
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Problem z SLX

Post autor: wojak1992 »

Cześć. Mam problem z moim przednim hamulcem SLX. Po pierwsze wydaje mi się że ma za mało mocy. Wiem że nie mogę się spodziewać siły Sainta który ma 4 tłoczki a z drugiej strony też nie mam za bardzo porównania do innych hamulców. Iloma palcami hamujecie? Dodam że posiadam tarczę Tektro 203 mm i klocki metaliczne Shimano XTR. Może to być wina słabej jakości klocków np?
Po drugie oglądając zacisk zauważyłem że jeden z tłoczków jest bardziej wysunięty niż drugi. Czy tak powinno być? Jest mi bardzo trudno ustawić zacisk tak by nic nie obcierało, z tyłu luzuję śruby adaptera, zaciskam klamkę, przykręcam śruby i jest ustawione, natomiast z przodu ten sposób nie działa, zawsze po przykręceniu śrub adaptera przy sposobie z tyłu tarcza bardzo obciera o jeden z klocków.. Co poradzicie zrobić w tej sytuacji? Oddać hamulec na gwarę?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Slx jest mocniejszy od juicy 5 tak więc z Twoim może być coś nie tak. Przeczyść dokładnie tarczę i klocki, klamkę masz twardą czy raczej gumowatą?

U mnie w saincie też z jednej strony tłoczki są wysunięte a z drugiej ledwo co odstają.
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

odpowietrz i dobrze ustaw. zazwyczaj pomaga ;]
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

wojak1992 wygląda jako typowy przykład cieknącego tłoczka. Olej saczy sie po nim i wpływa do klocka powodując spadek siły. Cieknie Ci ten tłoczek, który jest bardziej wysuniety. Ja tak miałem w saintach starych i deorkach.

proponuje odpowietrzyc a potem zobaczyc czy bedzie sie powtarzało. Jak tak - gwara.... chyba ze nie masz cieprpliowsci to wysylaj od razu.
biker94e
Posty: 16
Rejestracja: 03.04.2010 20:05:11
Lokalizacja: Sułkowice
Kontakt:

Post autor: biker94e »

Kurcze ja też mam problem z SLX-em a mianowicie kupiłem nowego i jak go założyłem to okazało się że klamka ma przeicek tzn leje gdzieś obok wężyka... :shock:
i sam nie wiem czy odsyłać na gware czy oddać do pobliskiego sklepy rowerowego.Głównie chodzi oto, że niemam pojęcia ile taka nprawa może kosztować :(
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

wojak1992 pisze:Iloma palcami hamujecie?
Dwoma - wskazującym prawej ręki + wskazującym lewej :wink:
ak47

Post autor: ak47 »

biker94e Na początek dokręć porządnie śrubę mocującą przewód do klamki. Jeżeli to nie pomoże, to musisz założyć nową oliwkę. Nie powinno to kosztować więcej niż 20zł.
XxUzixX
Posty: 711
Rejestracja: 03.03.2010 19:36:32
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: XxUzixX »

Ja w moim SLX hamuje jednym palcem. Mam oryginalne klocki od początku nie był nawet odpowietrzany (taki jak dostałem z hurtowni) plus do tego tarcze XT. Wszystko świetnie działa. Lecz myślę że jak bym zmienił klocki to jeszcze lepiej będzie działał (mam miękką klamkę)
radzik1259
Posty: 206
Rejestracja: 01.09.2007 11:39:53
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Kontakt:

Post autor: radzik1259 »

Moj SLX mimo ze zapowietrzony(gumowata klamka) hamował idealnie za pomocą jednego palca...
wojak1992
Posty: 282
Rejestracja: 05.06.2009 18:01:53
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: wojak1992 »

Mam właśnie trochę gumowatą klamkę ale przewód jest zwykły shimanowski.. Co do cieknącego tłoczka to nie wygląda żeby było wszystko zatłuszczone, w otworkach tarczy i na zacisku jest tylko czarny pył, może to być od klocków czy płynu hamulcowego? Mam dylemat czy oddawać go na gwarę, w sumie ciężko jest mi zahamować jednym palcem nawet przy niewielkiej prędkości, ponadto jak dzisiaj delikatnie naciskałem klamkę bez tarczy to wydawało mi się że jeden tłoczek wysuwa się w mniejszym stopniu ( pomijając fakt że jeden w ogóle jest bardziej wysunięty od drugiego)..
2011 :
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
radzik1259
Posty: 206
Rejestracja: 01.09.2007 11:39:53
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Kontakt:

Post autor: radzik1259 »

Ten czasrny pył to pozostałości po klockach. W moim SLX tez jeden tłoczek jest bardziej wysuniety i wszystko gra.
biker94e
Posty: 16
Rejestracja: 03.04.2010 20:05:11
Lokalizacja: Sułkowice
Kontakt:

Post autor: biker94e »

Dzięki za pomoc śruby juz dokręciłem ale to nie to dalej leje ale juz wiem co jest nie tak, po prostu przy skladaniu ta pokrywka co jest plastikowa na niej jest uszczelka i one chyba dobrze nie siadla bo ucieka z tamtąd.Jeszcz raz dzięki wielkie z pomoc;p
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Ja mam nowy komplet slx. Przodem hamuję jednym a tyłem z reguły dwoma (mowa o trasie DH). Tarcze mam 2x 203mm XT. Po ok pół roku użytkowania nie miałem raczej potrzeby odpowietrzania ale klamka jest trochę gumowa (od początku) dlatego zamierzam zmienić przewody na takie z oplotem stalowym. Jeśli jeden tłoczek jest krzywo możesz dać podkładkę od strony bocznej adaptera. Klocki mam fabryczne i wykonałem operacje: piekarnik oraz polałem je rozpuszczalnikiem a potem podpaliłem. Wtedy trochę lepiej łapały ale nie na długo. Ogólnie myślę, żebyś przeglądnął cały ten hamulec (najlepiej cały serwis) i możesz od razu zmienić klocki i przewód jeśli masz na tyle kasy.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

wojak1992 Ja mam już dłuższy czas SLX komplet. Tył mi hamował bardzo dobrze, z przodem już było gorzej, zero mocy można powiedzieć. Nie bawiłem się w serwis rowerowy. Kupiłem płyn LHM+ zalałem odpowietrzyłem, założyłem i jest moc, jest bdb teraz, przy okazji przelałem sobie tył i też nie mam zastrzeżeń.
Klocki mam Shimano Metaliki i Jagwire metaliki (więc zrobiłem mix zobaczyć różnicę w sile hamowania, nie narzekam).
Hamuję i lewo i prawo jednym palcem*.
Tarcze mam przód G2CS 185mm tył G3CS 160mm ; )
Tłoczki po prostu rozepchnij jak masz klocki tak aby się wyrównały, bez klocków możesz śrubokrętem czy innym narzędziem uszkodzić tłoki.
Ale jeżeli masz na prawdę z nimi problem to oddaj na gwarę. Ja niestety musiałem sobie radzić sam bo kupiłem używany komplet ; )

biker94e Jeżeli zalałeś hamulec nowym płynem i miałeś równiutko ze zbiornikiem to przez jakiś czas uciekać Ci będzie ale to jest normalne. Po 2-3 jazdach już tego nie ma. PZDR
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Pablo666 pisze:Hamuję i lewo i prawo jednym hamulcem.
aha :)
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
wojak1992
Posty: 282
Rejestracja: 05.06.2009 18:01:53
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: wojak1992 »

radzik1259 a który tłoczek masz bardziej wysunięty patrząc na tłoczki w pozycji gdzie przewód jest do góry? pablo666 też masz coś takiego? i ile macie miejsca na tarczę między klockami? Teraz dopuszczam też możliwość że po prostu mam słaby palec wskazujący w lewej ręce i dlatego wydaje mi się że przy hamowaniu jednym palcem ma mało mocy..
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

szymon102 Jednym palcem miało być, chory jestem i nie myślę : D Ale żeś mnie wyłapał; ]
radzik1259
Posty: 206
Rejestracja: 01.09.2007 11:39:53
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Kontakt:

Post autor: radzik1259 »

Patrząc w opisany przez Ciebie sposób to lewy tłoczek bardziej wystaje(tam gdzie wchodzi przewód). Mam praktycznie nowe klocki wiec tego miesca nie jest zbyt sporo(nie jestem w stanie podac ile orientacyjnie) jednak klocki nie obcierają a klamka ma niewielki skok.
wojak1992
Posty: 282
Rejestracja: 05.06.2009 18:01:53
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: wojak1992 »

Żeby nie zakładać nowego tematu zdecydowałem napisać tutaj, dziwna sprawa z tym SLX. Mianowicie, gdy rower postoi przez noc, albo dłuższy okres czasu, wsiadam na niego i naciskam dźwignię SLX klamka ma duży skok. Ale gdy ponaciskam kilka lub kilkanaście razy na dźwignię jałowy skok się zmniejsza, nie jest to też regułą bo czasem potrzeba np 10 min jazdy żeby skok klamki się zmniejszył.. Czy tak powinno być, to jest normalne?
2011 :
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość