Przekladka klamki z dzwignia hamulcowa - hayes
Przekladka klamki z dzwignia hamulcowa - hayes
Mam hamulce Hayes nine. Niestety podczas robienia OTB tylny hamulec zepsul sie. Klamka jest luzna jakby plynu w niej nie bylo (hamulec oczywiscie odpowietrzony i wszystko powinno byc ok), dzwignia klamki wchodzi do konca, prawie do gripa, tloczki wysuwaja sie ledwo o 0,5mm.
Prawdopodobnie zepsula sie druga usczelka na tloczku. Z racji tego, ze komplet naprawczy kosztuje co polowa nowego hamulca chce kupic uzywany hamulec dla klamki z dzwignia.
I moje pytanie jest takie, czy klamki z innych modeli hamulcow Hayesa sa kompatybilne z nine?
Glownie chodzi o mocowanie pod przewod hamulcowy (gwint).
Czy Hayes Mag sa lepsze od Nine?
Prawdopodobnie zepsula sie druga usczelka na tloczku. Z racji tego, ze komplet naprawczy kosztuje co polowa nowego hamulca chce kupic uzywany hamulec dla klamki z dzwignia.
I moje pytanie jest takie, czy klamki z innych modeli hamulcow Hayesa sa kompatybilne z nine?
Glownie chodzi o mocowanie pod przewod hamulcowy (gwint).
Czy Hayes Mag sa lepsze od Nine?
http://spinacz86.pinkbike.com/
michalnz miałem kilka przypadków w których przychodzili do mnie ludzie i mówili żeby im naprawić magury zalane dotem. Uszczelki puchną i wszystko się sypie. Ja najtańszym kosztem zakładałem oring i działało. Jeśli chcesz żeby było tanio to kup sole bo niczym się to nie różni. Mag ma inną końcówkę na przewodzie ale kosztuje ona 5zł.
Czyli klamka Magura Julie pasuje do przewodu od Hayesa Nine?
I magura ta zalewa sie mineralem. A jaki to ma byc mineral? O jakiej klasie lepkosci. Bo z silnikowych to minerala mam tylko 15W-40, natomiast przekladniowy to syntetyk 75W-90.
Do hamulcow z tego co wyczytalem leje sie oleje LHM.
I magura ta zalewa sie mineralem. A jaki to ma byc mineral? O jakiej klasie lepkosci. Bo z silnikowych to minerala mam tylko 15W-40, natomiast przekladniowy to syntetyk 75W-90.
Do hamulcow z tego co wyczytalem leje sie oleje LHM.
A z czego dobierales? Moze da sie odratowac jakos moja klamke nine`ow?tomek059 pisze:Ja najtańszym kosztem zakładałem oring i działało
http://spinacz86.pinkbike.com/
Odkopie watek. Udalo mi sie znalezc w szafie babci odpowiednio male cazki do zdjecia pierscienia segera. Wyjalem wiec go a nastapnie tloczek.
Widok oto taki:
http://www.pinkbike.com/photo/5761658/?s5
http://www.pinkbike.com/photo/5761666/?s5
Czyli jak podejrzewalem padla uszczelka.
Moze ktos kojarzy jakies sklepy z uszczelkami w Katowicach?
Widok oto taki:
http://www.pinkbike.com/photo/5761658/?s5
http://www.pinkbike.com/photo/5761666/?s5
Czyli jak podejrzewalem padla uszczelka.
Moze ktos kojarzy jakies sklepy z uszczelkami w Katowicach?
http://spinacz86.pinkbike.com/
http://www.google.pl/search?client=fire ... j+w+Google
Szukaj sam co masz blisko siebie
Potem leć do sklepu ze swoją uszczelką i dobieraj.
tomek059 Dawałeś w miejsce tej zepsutej na fotce uszczelki zwykłe oringi?
Szukaj sam co masz blisko siebie

tomek059 Dawałeś w miejsce tej zepsutej na fotce uszczelki zwykłe oringi?
http://www.oring.pl/katalog.html nie znajdziesz niczego podobnego?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
GgG, dawałem dwie uszczelki. Jedną taką aby to uszczelniła (o odpowiedniej średnicy w środku i na zewnątrz) i drugą taką aby tamta nie mogła się ruszyć. Problem jest taki że robiłem to z drugą uszczelką która jest awaryjnie, a ta niestety cały czas pompuje płyn. Kolejna sprawa to fakt że nie każdy rodzaj gumy nadaje się do dotu. Jeżeli źle trafisz to uszczelki zaczną puchnąć i hamulec będzie słabo odbijał.
Kupilem 3 uszczelki bo wydawalo sie, ze beda pasowac idealnie, wiec na zapas. Niestety uszczelka o wymiarze 6x10x4 (srednica zew, dlugosc, srednica wew.) pasuje tylko do gornej uszczelki (tej blizej klamki hamulca) ale za to idealnie, natomiast druga uszczelka powinna byc w rozmiarze (tak mi sie wydaje) 5xok.9x4.
Wiec jak znowu bede w Bielsku to poszukam takiej uszczelki albo stara lekko nadszlifuje papierem sciernym.
Przynajmniej jest jakas nadzieja
Wiec jak znowu bede w Bielsku to poszukam takiej uszczelki albo stara lekko nadszlifuje papierem sciernym.
Przynajmniej jest jakas nadzieja

http://spinacz86.pinkbike.com/
W koncu naprawilem (tak mi sie wydaje)
Uszczelka ktora sie uszkodzila jest typu UV i ma wymiar 5x10x3
Natomiast uszczelka gorna U 6x10x4 pomimo ze pasuje srednicowo nie sprawdzi sie bo jest za sztywna i tloczek nie bedzie odbijal. Po prostu zaklinuje sie i trzeba pozniej wypychac go z drugiej strony (odkrecajac przewod).
Wiec gorna zostawilem jaka byla. Ona tez jest typu UV. Prawdopodobnie podpasuje tam UV 5,3x10x3.
Zeby nie bylo tak kolorowo to uszczelke, ktora dobralem nie jest uszczelka odporna na oleje, wiec pani powiadomila mnie ze po ok 3 miesiacach moze zaczac puchac. A niestety takich odpornych uszczelek w tak malych rozmiarach ciezko dostac.
Ciekaw jestem co by bylo gdyby przejsc na mineralny. Powinien byc mniej agresywny od DOTa. Aktualnie uzywam 5.1
Uszczelka ktora sie uszkodzila jest typu UV i ma wymiar 5x10x3
Natomiast uszczelka gorna U 6x10x4 pomimo ze pasuje srednicowo nie sprawdzi sie bo jest za sztywna i tloczek nie bedzie odbijal. Po prostu zaklinuje sie i trzeba pozniej wypychac go z drugiej strony (odkrecajac przewod).
Wiec gorna zostawilem jaka byla. Ona tez jest typu UV. Prawdopodobnie podpasuje tam UV 5,3x10x3.
Zeby nie bylo tak kolorowo to uszczelke, ktora dobralem nie jest uszczelka odporna na oleje, wiec pani powiadomila mnie ze po ok 3 miesiacach moze zaczac puchac. A niestety takich odpornych uszczelek w tak malych rozmiarach ciezko dostac.
Ciekaw jestem co by bylo gdyby przejsc na mineralny. Powinien byc mniej agresywny od DOTa. Aktualnie uzywam 5.1
http://spinacz86.pinkbike.com/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości