Problem z boxxer'em '08

dzemi15
Posty: 366
Rejestracja: 10.08.2010 13:23:10
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Problem z boxxer'em '08

Post autor: dzemi15 »

Jak wyżej mam problem z moim boxxer'kiem. Problem polega na tym że, amorek ugina sie do 10cm i ani centymetra dalej. Jeżeli to Wam może pomóc w diagnozie to przed tym automatycznym zmniejszeniem skoku amorek nie był katowany, jeździłem tylko po asfaltowej drodze. Proszę o pomoc :) i z góry dzięki
[S]Kask 661 strike r.M http://tnij.com/RwJFU
BH+fox van r +box race 08 http://tnij.com/nOdoF
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Mozesz miec za duzo oleju, skrzywione golenie, przestawiony slizg...
Nikt nie jest wrozka, jesli sam nie rozbierzesz amora i nie sprawdzisz lub go nie zaniesiesz do serwisu, to sie nie dowiesz co z nim jest.

Napisz moze cos wiecej o objawach - jak sie ten skok konczy, czy jest jakies mocne/metaliczne uderzenie? stukniecie?
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Ja go uginałem i działał poprawnie, coś musiało się w środku przestawić/przesunąć i zakleszczać na tej wysokości. Na moje oko boxer był w stanie dość dobrym, ale troche zaniedbanym starty teflon przy 08r. Jak wyżej, musisz sobie wszystko rozebrać.
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Starty teflon dobrze nie wrozy, bardzo mozliwa jest wersja z przestawionym slizgiem...
dzemi15
Posty: 366
Rejestracja: 10.08.2010 13:23:10
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: dzemi15 »

quake nie ma żadnego stuknięcia, a golenie skrzywione nie są, oleju raczej tez nie jest za dużo bo wcześniej wszystko działało bez najmniejszego problemu.


EDIT:

Moglibyście mi powiedzieć do czego służy to coś w rodzaju podkładki? jest to jakaś regulacja ??
Załączniki
DSC02225.JPG
DSC02225.JPG (35.89 KiB) Przejrzano 1678 razy
[S]Kask 661 strike r.M http://tnij.com/RwJFU
BH+fox van r +box race 08 http://tnij.com/nOdoF
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Nie, w tym miejscu w modelu Team/WC jest regulacja Floodgate, w Race to zwykla zaslepka.

W zasadzie nic innego tam blokowac skoku nie moze, wyciagnij amora z ramy i sprawdz ktora golen sie blokuje - lewa czy prawa.

Slizg czasami sie potrafi przekrzywic, mi sie udalo przestawic slizg po prostu mega ostro wpadajac w zakret ;-)
Golenie nie sa wykonane z jakiegos magicznego stopu Marsjanskiego Tytanu z Kryptonitem, zawsze jak jezdzisz to lekko sobie pracuja, a wiec czasem zdarza sie ze slizgi przestawiaja sie, mimo ze nigdzie nie wyglebiles ani w nic nie uderzyles.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

To jest pierścień Segera, który nie jest regulacją.

Wikipedia pisze:Pierścienie Segera - pierścienie osadcze sprężynujące - elementy, które służą do zabezpieczenia przed przesunięciem osiowym części maszyn (takich jak łożyska, tuleje, tarcze, koła zębate) zamontowanych na wałach lub w otworach.
dzemi15
Posty: 366
Rejestracja: 10.08.2010 13:23:10
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: dzemi15 »

quake rzeczywiście trzeba było przesunąć ślizgi :)
Vin_OSW zupełnie zgadzam się z tym co napisała wikipedia, sprawdziłem i ten pierścień zabezpiecza to niebieskie pokrętło do regulacji kompresji
[S]Kask 661 strike r.M http://tnij.com/RwJFU
BH+fox van r +box race 08 http://tnij.com/nOdoF
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Ha, mowilem? od dzisiaj prosze mowic do mnie "wrozka" :twisted:
A co do tego pierscienia... myslalem ze chodzi Ci o ta czarna zaslepke ;-)
Mazur93
Posty: 130
Rejestracja: 20.07.2009 08:22:39
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Mazur93 »

Wydaje mi się że z tłumika kompresji może uciekać Ci olej , przez to blokuje się skok. Znam pare osób którym wymiana oringu w tłumiku kompresji rozwiązała problem. Musiałbyś poszukać ,bo już był temat omawiany.
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

A) W tlumiku kompresji nie ma oleju, wplywa do niego tylko podczas ugiecia a pozniej od razu wyplywa.
B) Amortyzator bedzie sie uginal niezaleznie od tego czy olej w nim jest, czy go nie ma. Tlumik kompresji w Boxxerze nie ma zbyt wiele do gadania.
C) Z tlumika kompresji w Boxxerze olej nie ma zbytnio gdzie uciekac, bo to jest jedna dluga i pusta w srodku rurka, ktora opiera sie o sciany goleni. Olej moze uciekac w zasadzie tylko poza amortyzator i w minimalne przestrzenie miedzy sciana tlumika a sciana goleni, ale nie ma to wplywu na blokowanie skoku. Jak pisalem wyzej - olej tam wplywa podczas ugiecia i pozniej od razu wyplywa. Pokretlem kompresji reguluje sie pozycje blaszki na samym dole tlumika, gdzie przy pozycji zamknietej amortyzator jest zablokowany (ale zablokowany od poczatku skoku, chyba ze oleju jest za malo) lub w pozycjach bardziej otwartych - tlumienie wolnej kompresji jest coraz mniejsze.
Jesli nawet pokretlo ustawione byloby w pozycji zamknietej a oleju byloby za malo, to wystarczy przekrecic ww. pokretelko o jedno klikniecie.

D) Najwazniejsze - czytaj posty zanim sie wypowiesz, bo PROBLEM ZOSTAL ROZWIAZANY!
dzemi15
Posty: 366
Rejestracja: 10.08.2010 13:23:10
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: dzemi15 »

quake pisze:D) Najwazniejsze - czytaj posty zanim sie wypowiesz, bo PROBLEM ZOSTAL ROZWIAZANY!
nie zupełnie, chwile było dobrze i znowu blokuje sie skok, nawet przesuniecie ślizów nic nie daje :/
[S]Kask 661 strike r.M http://tnij.com/RwJFU
BH+fox van r +box race 08 http://tnij.com/nOdoF
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

A sprawdziles ktora golen sie blokuje?
Niemniej jednak, jesli poprawienie slizgow pomoglo, to najprawdopodobniej to z nimi jest problem. Czasem trzeba je wymienic...
A os Ci rowno wchodzi w amora? nie blokuje sie przy wkladaniu?
dzemi15
Posty: 366
Rejestracja: 10.08.2010 13:23:10
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: dzemi15 »

Oś wchodzi bez problemu.
[S]Kask 661 strike r.M http://tnij.com/RwJFU
BH+fox van r +box race 08 http://tnij.com/nOdoF
Gardor
Posty: 297
Rejestracja: 17.12.2006 19:08:40
Kontakt:

Post autor: Gardor »

Mój kolega miał taki sam problem jak ty blokował sie amor . Okazało się ze cały olej z tłumika uciekł do dolnych lag tam gdzie ma isc do smarowania zamiast 20ml było znacznie więcej i przez to w czasie uginania amorka uginał się 10cm bo dalej go olej blokował.
http://gardorr.pinkbike.com/
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Na 90% pewnie puściła Ci właśnie uszczelka w goleni z tłumika powrotu i olej wylał Ci się na dół. Przerabiałem to swego czasu tyle że w domainie. Okazało się że wcale nie musiałem wymieniać uszczelki tylko z powrotem zalać tłumik i tyle. Działa już długi czas.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
dzemi15
Posty: 366
Rejestracja: 10.08.2010 13:23:10
Lokalizacja: Dukla
Kontakt:

Post autor: dzemi15 »

quake blokuje sie prawy goleń

Tak jak mowi Gardor i mysticar za pewne problem jest z uciekającym olejem z tłumnika, w dodatku coś nie zbyt działa regulacja powrotu :/
[S]Kask 661 strike r.M http://tnij.com/RwJFU
BH+fox van r +box race 08 http://tnij.com/nOdoF
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

dzemi15 no wiesz, trudno żeby działała skoro nie ma tam oleju :mrgreen:
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
quake
moderator
Posty: 2111
Rejestracja: 19.04.2004 14:55:53
Lokalizacja: Sosnowiec/Warszawa
Kontakt:

Post autor: quake »

Aaa, bardzo mozliwe!
Wiec odkrec dolna srubke, jesli jest tam olej to sie wyleje... i sprawdz czy sie dalej blokuje :roll:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość