Witam , zakładam temat ponieważ mam mały problem , nie jestem mistrzem serwisu hamulców ale postanowiłem zregenerować po sezonie swoje cody.
Hamulce rozebrałem na części pierwsze i dokładnie wyczyściłem , teraz stoję przed dylematem czy tłoczek w klamce (zanim go zamontuje)powinien być posmarowany jakimś smarem czy nie?Jeśli tak, to jakiego smaru użyć żeby nie wszedł konflikt z uszczelnieniami tłoczka? Mam smar grimeca do tłoczków , ale nie pamiętam czy w grimece nie ma przypadkiem oleju mineralnego , a w codach jest dot.4 i nie chce uszkodzić wyżej wspomnianych uszczelnień.
Z góry dzięki za wszystkie informacje.
Jaki użyć smar do tłoczka w hamulcu?
Grimerca chodzi na docie, jeszcze pamiętam, że prawie z każdego hamulca G. na allegro złaził lakier.
Tłoczki podobno dobrze czyścić dotem, tak samo hamulec wewnątrz czyści się poprzez przelewanie przez układ nowego dot'u. Może po prostu złóż klamkę po wcześniejszym wymoczeniu uszczelki w płynie?
Zapytaj użytkownika ak47, bo on jest ekspertem od Avidów, ale pewnie sam wypowie się w tym temacie
Tłoczki podobno dobrze czyścić dotem, tak samo hamulec wewnątrz czyści się poprzez przelewanie przez układ nowego dot'u. Może po prostu złóż klamkę po wcześniejszym wymoczeniu uszczelki w płynie?
Zapytaj użytkownika ak47, bo on jest ekspertem od Avidów, ale pewnie sam wypowie się w tym temacie

Należy użyć takiego smaru:
http://allegro.pl/pasta-do-konserwacji- ... 80448.html
I nie chodzi o napakowanie go ile wlezie, tylko delikatne posmarowanie uszczelek w zacisku. Klamki można smarować trochę mocniej. Od biedy można przed montażem zwilżyć uszczelki dotem.
Jeżeli na tłoczkach jest osad, to należy je wypolerować papierem wodnym 2000 i po tej czynności obejrzeć powierzchnię roboczą pod kątem ewentualnych wżerów. Takie defekty wykluczają tłoki z dalszej eksploatacji.
pietryna A ja Ci przypadkiem nie wysłałem pasty Ate w strzykawce razem z tłoczkiem ?
http://allegro.pl/pasta-do-konserwacji- ... 80448.html
I nie chodzi o napakowanie go ile wlezie, tylko delikatne posmarowanie uszczelek w zacisku. Klamki można smarować trochę mocniej. Od biedy można przed montażem zwilżyć uszczelki dotem.
Jeżeli na tłoczkach jest osad, to należy je wypolerować papierem wodnym 2000 i po tej czynności obejrzeć powierzchnię roboczą pod kątem ewentualnych wżerów. Takie defekty wykluczają tłoki z dalszej eksploatacji.
pietryna A ja Ci przypadkiem nie wysłałem pasty Ate w strzykawce razem z tłoczkiem ?
Temat jakby założony dla mnie, bo wczoraj miałem taki sam problem. Z tym że ja regenerowałem klamke coda. Również rozebrałem wszystko na części pierwsze i dokładnie wyczyściłem ze starego smaru. Miałem problem jakiego smaru użyć do nasmarowania ruchomych części od regulacji oraz uszczelek tłoczka klamki. Po konsultacji użyłem tego co miałem pod ręką czyli smaru stałego Motorex bike grease 2000. Na opakowaniu jest napisane ,że nie dopuszcza wody, nie szkodzi uszczelkom/elastometrom, zabezpiecza przed korozja. Mechanizmy nasmarowałem cienką warstwą smaru, tłoczek zamoczyłem w docie 4 i delikatnie nasmarowałem smarem. Po złożeniu i pierwszych testach wszystko chodzi jak złoto.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości