Miekie zawieszenie w KTM

PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

450 to wartosc mowiaca o tym jaki ciezar musisz przylozyc by ugiac ja o jeden cal, chyba...;)

a 3.25 to skok calkowity sprezyny a nie zadne grubosci czy nie wiadomo co - chlopie masz KTM a wiedza taka marna... i nie zadajesz sobei trudu nawet by poszukac?!

co do tylu to nie wiem jaki tam jest przelozenie itd. policz sobie na stronei podanej wyzej - moze serio cos zle wpisales...

a przod, jesli Ci pasuje to po co chcesz zmieniac? nie widze problemu.
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Domain słabo chodzi bo jest suchy seryjnie, zrób mu serwis. A Van R ma ProPedal (system nie zapobiega deptaniu w glebę na pałę). Nie wiem ocb, ale przy moich 80+ kg 350 dobija często ale nie tak, żeby groziło to mi/ramie/damperowi. A ten sam system zawieszenia.


Jakbyś chciał się sprężyny pozbyć to daj znać. ;)

Coś jest nie tak, wrzuciłem masę 95kg, na skok 8.5 cala, skok tłoka 3 cale i wyszło 430lbs dla FR.
klaster
Posty: 41
Rejestracja: 25.04.2010 21:50:14
Lokalizacja: T.G. PL/Wetzlar DE
Kontakt:

Post autor: klaster »

@EZrider - dam znac.
@PoleK - Sprobuj miec 12 letni odstep technologiczny o rowerach ciekawe czy nadrobisz to w pare dni. A kupilem taki bo nie chcialem wydawac dwarazy na tanszy by go potem zajechac i kupowac odpowiedni. Wolalem juz kupic taki ktory bedzie odpowiadal moim wymaganiom i szlifowac jezyk i technike rowerowa a geniuszem nikt sie nie rodzi.
Moze i jestem marudny ale fakt faktem ze wskoczyc pod kraweznik ktory ma kolo 20cm jest cho..a ciezko chociaz to ze wazy swoje 19kg i ze to nie dirt czy inny kros ale powinien chyba szybciej reagowac na wyskok.
ProPedal wlasnie i tego nie ma.
A z przodu to chyba bede wymienial sprezyne ale wezme twarda bo ta bardzo twarda czuje ze bedzie za twarda. Jak wszystko spasuje to wtedy bedzie git i sprzedam te co byly.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

klaster Van ma ProPedal. Bankowo, bo dlatego wybrałem Van a nie durnowate Rocco. Nie ma regulacji PP ale ma PP mod.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

klaster... piszesz tak że po przeczytaniu 2x twojego posta nie zrozumiałem go w 100%
szumasta
Posty: 137
Rejestracja: 31.12.2007 13:25:37
Lokalizacja: Krapkowice
Kontakt:

Post autor: szumasta »

Spaced wyszlo mi tak jak Tobie podalem tutaj w przyblizeniu.

klaster
Swojego czasu jak zmienialem sprezyne w domainie to dowiedzialem sie tyle ze:
seryjna czerwona sprezyna jest pod wage ok 72-82kg
twarda/firm jest pod wage ok 82-90kg
bardzo twarda/x-firm jest pod wage 90+ kg

dlatego podalem Ci ze powienies kupic bardzo twarda/x firm, ale tak naprawde to w duzej mierze zalezy od twojego upodobania i stylu jazdy. Przykladowo ja przy wadze 85kg zamykalem domaina z bardzo twarda sprezyna tyle ze na sztywnej ramie i z taka sobie technika, teraz w fullu jezdze ze standardowa sprezyna, ktora jest teoretycznie za miekka i jest wszystko ok nie dobijam go mimo ze latam wieksze rzeczy niz wtedy.

Amortyzator natomiast pracuje bardzo fajnie, tylko jak wyzej pisali, polecam rozebrac i przesmarowac. Wystarczy same dolne golenie zdjac, przesmarowac uszczelki i zalac swiezym olejem, praca sie poprawia.

Tutaj masz fajny poradnik po polsku:
http://www.domain-302.webpark.pl/
a tutaj masz kanal srama gdzie wszystko jest pokazane na filmie, tyle ze komentarz angielski, tak czy siak z jednym i drugim serwis domaina to prosta rzecz.
http://www.youtube.com/user/SRAMtech

Pozdrawiam
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

klaster zawiecha nie ma nic do latania, ja robie baniaka ze 30cm na 23kg;) wiec wiesz, po prostu dlugo nei smigales i ucieklo troche umiejetnosci pewnie, nadrobi sie:)


a co do przerwy wlasnie ,to luz, nie mowie nic, tylko poczytaj troszke na okolo co i jak:)

za 1 razem pewnei i tak nie trafisz w wartosc sprezyny, wiec nie wiem co poradzic:P
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

klaster zaden odstep - wchodzisz na strone foxa i masz oznaczenia sprezyn. Masz damper o skoku 3.0 bo do takich damperów fox daje sprezyny 3.25
Ale to ciekawe bo jak masz wiekszy damper to powinienes miec mieksza sprezyne niz masz teraz wg kalkulatora.
Wiec albo masz niestandardowe zawieszenie w rowerze albo ci sie zdaje.
Zrób tak stań na rowerze (niech ci ktos przytrzyma) i zmierz ile % z dana spręzyna ci saguje(ugina sie). Jesli blisko 30% to nie jest to wina sprezyny i albo masz złudzenia albo damper trzeba na serwis oddac.
klaster
Posty: 41
Rejestracja: 25.04.2010 21:50:14
Lokalizacja: T.G. PL/Wetzlar DE
Kontakt:

Post autor: klaster »

podobno mozna dopompowac damper tylko tam nie ma zadnego wejscia prucz jak na fotce na pierwszej stronie ktora poprawilem zrobiona w dzien jakosc dalej fatalna bo to z komorki i wprawdzie jak by wywalil bialy platik to jak juz pisali i czytalem dopompowac ewentualnie pojade do serwisu i niech oni mi powiedza jak dopompowac bo cisnienie moze byc max 125psi tak wyczytalem w ksiazece i jak cos spieprza to bedzie na nich. Jutro pojade by mi dokrecili jeszcze sprerzyne tak conajmniej dorownej polowy gwintu albo troche wiecej.
Pompke mam bo kupilem tylko na tym sie skonczylo.

PoleK - nie ma nic do ciebie bo z kad mogles wiedziec ze masz do czynienia z laikiem, sam sie po jakis czasie zorientowalem ze tylny amor to damper wczesniej to byl dla mnie tylko tylni amor nic wiecej
szumasta dzieki za dane dotyczace sprezyn do przodu jeszcze sie zastanowie i bo faktycznie to przod ladnie laduje i wczoraj lecialem ze dwu stopniowych schodow na przejscie pod ulica i dziwne to ze nie dobilem pomimo ze sie wybilem jeszcze troche.
Ale z tylem sadze ze bym musial wymienic choc na troche sztywniejsza
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

klaster ale to cisnienie nie wpływa na twardosc bezposrednio. Zmierz sag tak czy siak. Na prawde na tym nie stracisz.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Spaced po co się tak wysilać? Wystarczy rozciągnąć damper, przesunąć odbojnik gumowy, usiąść/stanąć delikatnie żeby nie dodać nic niepotrzebnie, zejść, zmierzyć.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EZrider u mnie odbojnik ciezko chodzi, nie chce mi sie go przesuwac :P
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Spaced pisze:
klaster ale to cisnienie nie wpływa na twardosc bezposrednio
Wpływa, w mniejszym stopniu, to oczywiste bo zbiornik jest mniejszy. Jeśli masz 40% sagu to możesz próbować zmieniać ciśnienie i zobaczyć czy coś pomoże. Jednak wpierw musisz odkręcić tą śrubkę z dekielka(pod zaślepką) - ostrożnie bo tam spore ciśnienie panuje. I zamiast niej wkręcić shrader, a najlepiej jakoś wkleić.

A no i nie jestem 100% pewny czy średnice się zgadzają.


I pytanie do reszty... jak robi się serwis Van R skoro dekielek jest do rezerwuaru wstawiony na stałe?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

pietryna nie wiem jak w vanie ale wiem jak dziala u mnie w rc4 i jak dzialal w dhx air i nie wpływał na sag i twardosc jak sprezyna.
Zreszta ze strony foxa:
Regulacje:
- Bottom-out force adjust (via schraeder)

Boost Valve for position sensitive
bottom-out control

Jak nic bottom out controll nie ma nic wspólnego z twardoscią ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Na logikę. Jeśli rezerwuar równoważy olej który wypychany jest przez wsuwający się popychacz tłoka to znaczy że bezpośrednio wypycha tłok. Ma wpływ na sag ale czy zauważalny? Nie sprawdziłem.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

pietryna pisze:Na logikę. Jeśli rezerwuar równoważy olej który wypychany jest przez wsuwający się popychacz tłoka to znaczy że bezpośrednio wypycha tłok. Ma wpływ na sag ale czy zauważalny? Nie sprawdziłem.
Dżizas kur.wa ja pier.dolę

Zbiornik wyrównawczy nie ma, żadnego wpływu na SAG. Takim rozumowaniem można wywalić sprężynę i nadmuchać go mocniej i niby będzie robił za sprężynę? Zbiornik wyrównawczy jest tylko i wyłącznie od progresji.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

tatuator

1. nie pisz posta pod postem tylko edytuj.
2. forum to nie giełda, post o sprzedaży wywaliłem.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Zakładając, że w tym Fox Van R jest 200 PSI (nie musi być tyle) to generuje siłę 174,6 N co można przeliczyć na około 39 lbs. No i trzeba wziąć pod uwagę, że ciśnienie rośnie wraz z ugięciem wg. np. prawa Van der Waalsa. Tyle wynosi oddziaływanie całego ciśnienia na SAG w tym damperze. Nie ma tam też bebechów, które pozwalają regulować platformę za pomocą ciśnienia (w odróżnieniu od DHX nawet 3.0). Ciśnieniem można tu jedynie zmienić punkt kawitacji.

klaster, musisz się udać do kogoś kto ogarnia temat. Serwisanci powinni zmierzyć SAG i sami dobrać sprężynę po rozmowie z Tobą. Jeśli przy odpowiednim SAG'u masz problem z damperem to pozostają wyższe techniki ustawiania amortyzatora tylnego takie jak np. zaworowanie.
[url]http://www.proshox.com[/url]
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Vin_OSW, także darex trochę ci podał wyliczeń. Załóż sobie sprężynę 400 a 450 i zobacz czy możesz ustawić sobie za duży sag jak i za mały(nie przekraczając kilku obrotów gwintu - bo jak skręcisz o 20 to wiesz...)

Wszystko co wywiera jakiekolwiek ciśnienie ma wpływ na ogólną twardość. Różnica polega na tym że powierzchnia rezerwuaru jest za mała w stosunku do powierzchni komory pozytywnej w damperze powietrznym. Żeby regulować sag rezerwuarem tak jak komorą powietrzną musiałbyś nabić ją tak mocno że by eksplodowała, aczkolwiek teoretycznie jest to możliwe.

Rozmiar komory natomiast wpływa na szybkość wzrostu ciśnienia podczas ugięcia. Im mniejsza komora tym ciśnienie będzie rosło szybciej i siła wywierana na tłok będzie dodawała odpowiednio więcej do ogólnej siły jaką wywiera sprężyna.

Nie będę tego liczył ale powiedzmy że sprężyna 500 jest liniowa. Na zgięcie 1" sprężyny potrzeba 500lbs, na zgięcie 2" 1000lbs. Przy powietrzu będzie to powiedzmy 30lbs a potem powiedzmy 90lbs. Im mniejsza komora tym druga wartość będzie większa co wpływa na progresję.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości