
66 rc2x - rozkręcanie
66 rc2x - rozkręcanie
Ma ktoś patent na odkręcenie tłumika X? Bo po skompresowaniu 170mm on i tak kręci się wokoło zamiast dać się wyjąć 

-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
No właśnie zapieczona na amen jest, zero luzu gdziekolwiek... Kupiłem to w takiej postaci. Nie wiem czemu ludzie nie dają smaru. Ja mam smar prawie że wszędzie...
Amor skompresowany na max a to gówno nadal się kręci. Jeszcze jakieś dziwne dźwięki przy tym wydaje... Olej niby mogę wymienić ale że szło na sprzedaż to chciałem wszystko ładnie wyczyścić. A tu takie kwiatki...
Niby banalna sprawa. Że też nikt nie pomyślał aby te otwory na tłumiki zrobić sześciokątne, tak jakby tłumik sam się w tym blokował... Ale nie, tam gdzie mamy olej, zero dostępu i wszystko jest śliskie trzeba było dać luźno spasowane okrągłe elementy. Najśmieszniejsze jest to że manual nie przewiduje takiego obrotu spraw.
A przecież do gregorio tego nie poślę...
Amor skompresowany na max a to gówno nadal się kręci. Jeszcze jakieś dziwne dźwięki przy tym wydaje... Olej niby mogę wymienić ale że szło na sprzedaż to chciałem wszystko ładnie wyczyścić. A tu takie kwiatki...
Niby banalna sprawa. Że też nikt nie pomyślał aby te otwory na tłumiki zrobić sześciokątne, tak jakby tłumik sam się w tym blokował... Ale nie, tam gdzie mamy olej, zero dostępu i wszystko jest śliskie trzeba było dać luźno spasowane okrągłe elementy. Najśmieszniejsze jest to że manual nie przewiduje takiego obrotu spraw.
A przecież do gregorio tego nie poślę...
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
pietryna a co za problem wykręcić pierw korki regulacyjne, skompresować rozkręcony w ten sposób amor, trzymać ręką tłumnik i rozkręcić? daj jakiś środek penetrujący przed tym na nakrętkę tłumnika, na noc zostaw i po sprawie, a młotkiem w razie czego nie uderzaj na góre nakętki tylko delikatnie w bok, bo inaczej osłabisz mocno gwint a to dziadostwo jest dość delikatne.
Back in black
Masz 66rc2x? Wiesz jak głęboko ten tłumik jest nawet po wyjęciu lag i jak mocno ja mam go skręconego? Aż staw łokciowy mnie bolał w tej ręce którą trzymałem golenie jak próbowałem odkręcić... WD-40 na śrubę nic nie dało a do środka nie będę lał bo jeszcze jakieś uszczelnienia w tłumiku mi spuchną i wtedy będzie gówno dopiero.
Jeszcze wszystko jest w oleju i się ślizga... myślałem czy by może opaskami nie ściągnąć sprężyn obu i założyć ich razem, ale nie wiem czy to nie uszkodzi tłumika lub tego plastikowego elementu na którym opierają się sprężyny.
Jeszcze wszystko jest w oleju i się ślizga... myślałem czy by może opaskami nie ściągnąć sprężyn obu i założyć ich razem, ale nie wiem czy to nie uszkodzi tłumika lub tego plastikowego elementu na którym opierają się sprężyny.
Nie bardzo wiem jak jest zbudowany tłumik X , ale wiem jak zbudowany jest RC2. Przy wykręcaniu mojego tłumika rc2 miałem ten sam problem. Ja nie mam sprężyny ale pewnie reszta to samo . Może pomoże ci to przy X jeżeli budowa jest podobna.
Najpierw wykręć górny korek tak żeby została sama rurka. Rurką zjedz jak najniżej żeby nie przeszkadzała. Golenie jak najniżej żeby był łatwy dostęp do górnej części tłumika. Powinien być widoczny pierścień seger'a .Użyj szczypców takich jak w tym linku :
http://bojatools.avx.pl/sklepy/catalog/ ... ts_id=4757 (żeby rozpychały się przy ściskaniu). Rozepchaj segera żeby jeszcze bardziej był napięty. Trzymaj napiętego segera szczypcami i odkrecaj dolną srubkę :] Oczywiście wszystko rób z wyczuciem ;] U mnie zabieg z napięciem segera pomógł więc tobie może też pomoże. Wiem że w temacie było o X ale mysle ze ich budowa jest podobna wiec może ci sie przydac to co napisałem ;]
Najpierw wykręć górny korek tak żeby została sama rurka. Rurką zjedz jak najniżej żeby nie przeszkadzała. Golenie jak najniżej żeby był łatwy dostęp do górnej części tłumika. Powinien być widoczny pierścień seger'a .Użyj szczypców takich jak w tym linku :
http://bojatools.avx.pl/sklepy/catalog/ ... ts_id=4757 (żeby rozpychały się przy ściskaniu). Rozepchaj segera żeby jeszcze bardziej był napięty. Trzymaj napiętego segera szczypcami i odkrecaj dolną srubkę :] Oczywiście wszystko rób z wyczuciem ;] U mnie zabieg z napięciem segera pomógł więc tobie może też pomoże. Wiem że w temacie było o X ale mysle ze ich budowa jest podobna wiec może ci sie przydac to co napisałem ;]
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=60954
[S] koło , kiera, mostek
[S] koło , kiera, mostek
blackdemon, gdybyś jeszcze napisał że puknąć trzeba przy naprężonej sprężynie a nie na sucho :P. W serwisie mnie oświecili i wszystko już gra.
Nie wiecie czasem skąd można wziąć wąską sprężynę? Bo kulkę do regulatora jakoś kupię ale sprężynę to nie wiem czy da radę... Długopis raczej odpada. Śruba odkręcana jest imbusem 2mm. czyli sama ma ze 2,5mm.
I w sumie sam nie wiem czy dać smar na te śruby tłumików czy nie. Bo z jednej strony to się musi mocno trzymać, z drugiej ktoś kto to ode mnie kupi będzie miał ten sam problem. A jak dam smar to może nie trzymać się dość mocno. Co prawda na korbach mam ale korby to przykręcam metrową rurą więc muszą się mocno trzymać...
Nie wiecie czasem skąd można wziąć wąską sprężynę? Bo kulkę do regulatora jakoś kupię ale sprężynę to nie wiem czy da radę... Długopis raczej odpada. Śruba odkręcana jest imbusem 2mm. czyli sama ma ze 2,5mm.
I w sumie sam nie wiem czy dać smar na te śruby tłumików czy nie. Bo z jednej strony to się musi mocno trzymać, z drugiej ktoś kto to ode mnie kupi będzie miał ten sam problem. A jak dam smar to może nie trzymać się dość mocno. Co prawda na korbach mam ale korby to przykręcam metrową rurą więc muszą się mocno trzymać...
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości