Protone tuning dla Boxxera i 888
-
- Posty: 313
- Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
SitoD
Zasadnicza zaleta zastawu protone to możliwość ustawienia dowolnej kompresji dzięki zastosowaniu dwóch oddzielnych komór na powietrze ( od spodu pompujesz kompresję , od góry dobierasz twardość , jest jeszcze możliwośc wewnwtrznej regulacji kompresji poprzez zmiane objetości komór. Dzieki oddzielnym komorom możesz zmniejszyc skok na dowolną wartość .
Zasadnicza zaleta zastawu protone to możliwość ustawienia dowolnej kompresji dzięki zastosowaniu dwóch oddzielnych komór na powietrze ( od spodu pompujesz kompresję , od góry dobierasz twardość , jest jeszcze możliwośc wewnwtrznej regulacji kompresji poprzez zmiane objetości komór. Dzieki oddzielnym komorom możesz zmniejszyc skok na dowolną wartość .
balfa2step jakiej kompresji? Sugerujesz, że spręzyna działa jak tłumik? Zmiane objętości komór masz też w solo air poprzez regulacje bottom out. Nie rozumiem czemu to forum próbuje wymyslać cuda na kiju i wierzy, ze super sprezyna powietrzna czy załozenie tytanowej sprezyny wpływa odczuwalnie na prace. Od tego sa tłumiki!
Świetnie napisane, w 100% sie zgadzamSpaced pisze:Nie rozumiem czemu to forum próbuje wymyslać cuda na kiju i wierzy, ze super sprezyna powietrzna czy załozenie tytanowej sprezyny wpływa odczuwalnie na prace. Od tego sa tłumiki!

BTW. Ostatnio sam sie spotkałem jak koleś air kit protona nazwał powietrznym tłumikiem

Sell: Rower - Intense M9
[quote]balfa2step - dolna komora odpowiada za sprężyne negatywną czyli po to żeby widelec był miękki na początku skoku ,progresje( a nie kompresje jak napisałeś) można regulować tylko poprzez wielkość komory pozytywnej , ale trzeba do tego celu rozbierać prawie cały widelec .
Zaletą protone w stosunku do solo air RS napewno bedzie większa niezawodność , już nie raz widziałem uszkodzone tłumiki solo air ( puszczały na zawalcowanych elementach przy górnym plastiku , częste było też że "sprężynka" sie wyrabiała i przez to komora negatywna nie trzymała ciśnienia )Protone jest prostszy w budowie , wszytkie elementy są zamontowane na gwincie , a nie jak w przypadku rs zawlcowane .Regulacja skoku też może sie czasami przydać więc uznał bym to za dodatkowy plus.Sam montaż jest banalny ale ustawienie pod siebie wymaga dużo więcej zabawy niż solo air.
Zaletą protone w stosunku do solo air RS napewno bedzie większa niezawodność , już nie raz widziałem uszkodzone tłumiki solo air ( puszczały na zawalcowanych elementach przy górnym plastiku , częste było też że "sprężynka" sie wyrabiała i przez to komora negatywna nie trzymała ciśnienia )Protone jest prostszy w budowie , wszytkie elementy są zamontowane na gwincie , a nie jak w przypadku rs zawlcowane .Regulacja skoku też może sie czasami przydać więc uznał bym to za dodatkowy plus.Sam montaż jest banalny ale ustawienie pod siebie wymaga dużo więcej zabawy niż solo air.
Zgadzam się w 100% zdrMadej Sam miałem z 2-3razy "kuku" jak Boxxer WC zrobił się drewniany po tym, jak uciekło z niego ciśnienie ze sprężyny negatywnej.
Spaced ma rację, żę nie wiele osób myli to z tłumikiem, lub poprostu sobie to tak nazywa. Ale Spaced powiadasz też, że Protone jest niesprawdzone? Masz na myśli w Polsce? Bo nie rozumiem jak się to ma do tego, jak co chwile polecasz tłumiki do boxxera firmy Avy. One są niby u nas sprawdzone tak? Jakoś nie słyszałem, żeby dużo osób miało to w Polsce (o ile wogóle ktoś ma).
Spaced ma rację, żę nie wiele osób myli to z tłumikiem, lub poprostu sobie to tak nazywa. Ale Spaced powiadasz też, że Protone jest niesprawdzone? Masz na myśli w Polsce? Bo nie rozumiem jak się to ma do tego, jak co chwile polecasz tłumiki do boxxera firmy Avy. One są niby u nas sprawdzone tak? Jakoś nie słyszałem, żeby dużo osób miało to w Polsce (o ile wogóle ktoś ma).
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Jeśli masz jedną lagę ze sprężyną a drugą z tłumikiem to można by zamienić lagi miejscami w razie potrzeby. Nie wiem jak to jest w boxxerach, ale mam nadzieję, że komuś przyda się mój pomysł.tatuator pisze:Mam pytanie.. Mój boxx jeśt śmigany 2 sezony i zastanawiam się czy przez ten czas sprężyna mogła porysoiwać wewnętrzną strone goleni, aby sprawiało to jakieś niedogodności podczas działania tego systemu powietrznego...
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
Team i wc mają taki sam mission control więc to nie jest różnicą w tym wypadku ; )mlynooo pisze:race + protone. 90% ludzi i tak nie umie ustawic dobrze mision controla ;]
http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości