Magura MT8 proto

ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Magura MT8 proto

Post autor: ArthurGreen »

http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Lajkamil
Posty: 56
Rejestracja: 29.10.2010 16:55:45
Lokalizacja: Sam mam problemy z wymową : ]
Kontakt:

Post autor: Lajkamil »

Ciekawe , ciekawe pewnie jakaś niebotyczna suma za taki hampel :|
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Wyglad klamki to jak Hujes
Karpiel i Duncon to moje zycie
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Albo formula, magura, shimano :)
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Nie wiem czy ktoś prócz mnie oglądał filmiki ze strony magury. W jednym z testów w rowerze xc są mt8, ale już w zjazdówce gucie. Hamulec prezentuje się ciekawie. Cena będzie pewnie kosmiczna, ciekawe jak z siłą i modulacją
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

tomek059 gustavy wycofali co mnie niesamowicie smuci. Na prawde marzą mi sie dalej gustavy tylko wlasnie odchudzone lekko zeby wagowo wychodziły koło code np. Zreszta w sumie na 2 heble to tylko 100g róznicy.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Spaced nie tylko Tobie. Podobnie sprzedaje formule i poluję na 4 tłoczki, ale też udało mi się kupić zakatowanego gucia, którego udało się naprawić. Mimo to chcę zmienić klamkę i założyć go z przodu. Ta ze zdjęcia była by wprost idealna
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

tomek059 sainta wzialem po formuli ale jak sie nie spisze to na prawde wróce na stare graty ;)
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Magura MT8 proto

Post autor: Roman_Maxx »

Widzę, że Niemcy idą w tą samą stronę, co inni producenci, czyli unifikacji części.
Tak zrobiło już Shimano, migruje tam Hayes i inni. Dla riderów ma to taki plus, że łatwiej o części zamienne i całe klamki, bo właściwie różnice są kosmetyczne np. różnica wagi miedzy najlżejszą klamką Shimano (XTR) a najcięższą (SLX) wynosi jedynie ~70gramów dla kompletu. W niemieckiej konstrukcji podoba mi się, że dźwignia klamki jest oparta na grubych osiach - praktycznie 3x większa średnica niż u konkurencji - co pozytywnie wpłynie na lekkość działania, trwałość i brak luzów przez dłuższy czas. Użytecznym pomysłem jest wstawienie czerwonego kawałka tworzywa sztucznego przy zacisku na kierownicy - mniej porysowana kierownica przy upadkach i mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia klamki. Praktyczne jest także to, że brak wystających na ostro śrubek itp. elementów.
Zobaczcie jak podobne są klamki Shimano (praktycznie to samo, jedynie różne stopy aluminium) i inne zaciski;
Załączniki
Shimanlo lev.JPG
Shimanlo lev.JPG (30.58 KiB) Przejrzano 2448 razy
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Roman_Maxx jeżeli było by tak jak mówisz to magura musiała by wypuścić kilka hamulców o podobnej budowie. Dla mnie bardzo dużym plusem jest ustawienie tłoczka pionowo do kierownicy. Widziałem badania w których wykazano że wtedy ciąg palców jest wydajniejszy. Dziwi mnie też fakt że wszyscy idą w tę stronę prócz avida.

Czy ktoś ma jakieś dokładniejsze zdjęcia tego hamulca? Nie widzę na klamce żadnych regulacji, a za cenę jakiej można się spodziewać były by mile widziane.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

tomek059 bo wg. avida wygodniej jest kiedy pkt obrotu dzwigni jest blizej klamki. Kazdy ma na to swój pomysł.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

tomek059 zrobią to samo co Japończycy z Shimano, kosmetycznie różniące się klamki do dedykowanych zacisków. Zobacz jak to wygląda na powyższej ilustracji korpus klamki Saint to to samo co SLX, Dore XT i XTR - różnica to jedynie kolor dźwigni i pokrywa zbiornika płynu hamulcowego o napisach nie wspomnę.

Natomiast cytując Kolegę "bardzo dużym plusem jest ustawienie tłoczka pionowo" - masz na myśli prostopadle do osi kierownicy jak przypuszczam? bo pionowo to nawet w dziecięcych rowerkach nie widziałem. Cóż jest to jedna z teorii co do działania klamki i pewnie nie ostatnia. Moim zdaniem chodzi o bardziej zwartą konstrukcję a tym samym oszczędność materiału = niższe koszty produkcji.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

tak pomyliłem się, miało być prostopadle

Klamka może i jest bardziej zwarta ale moim zdaniem kosztem wytrzymałości. Chętnie zobaczył bym ten hamulec w jakimś normalnym teście a nie tym co jest pokazane w tych filmikach. Jak się zachowuje po uderzeniu z boku itd.

Kolejna sprawa to mam nadzieję że marura wreszcie zrobi coś z tym swoim płynem.

Roman_Maxx widziałem że masz gucie, czym je zalałeś?
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Roman_Maxx popatrz jaką dźwignią działa na obejmę klamka prostopadła i równoległa. Więcej siły idzie w wychylenie przez brak sztywności klamki.

Ofc są to takie wartości, że informacja jest praktycznie bezużyteczna, ale fakt faktem.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Magura MT8 proto

Post autor: Roman_Maxx »

tomek059 wiesz zajeżdżam już kolejną wersje Gustava i nie narzekam, chociaż nadal jeżdżę na standardowym płynie Magury. A ani lekki nie jestem, ani po bułki nie jeżdżę - myślę, że to jeden z mitów o tym hamulcu, że jak nie DOT 5.1 to słaby hampel = bajdy. Taka sam bzdura chodzi po rynku na temat ciężaru Gustawów.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Mi niestety nie odpowiada gumowa klamka w magurach. Chociaż jak tak sobie myślę to większość z nich to były naprawiane przeze mnie, albo brata modele serii hs, julie, clara. Mają one plastikowe przewody i pewnie dlatego takie odczucie.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

"tomek059" jest tak jak piszesz, czyli producenci oszczędzają na przewodach hydraulicznych jak mogą, a zatem nylonowa, czy z PCV rurka, działa jak membrana i to powoduje gumowatość hamulca = czyli brak czucia, jego działania. Niestety jest to globalny trend od producentów, gdyż obecnie wszyscy stosują takie niskobudżetowe przewody hydrauliczne. A widział ktoś koparkę z przewodami hydraulicznymi, bez oplotu stalowego?
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

W starszych modelach jest gołe pcv. Natomiast w nowszych pcv owinięte sznurkiem i kolejnym plastikiem żeby ładnie wyglądało. Nie tylko oni tak robią ale wszyscy producenci. Stal poprawia parametry na rozszerzalność ale mało osób w to wierzy. Przykładowo jest to bardzo odczuwalne w codach ale jak powiesz jakiemuś maniakowi avida żeby zmienił przewód to zawsze to samo- avid jest zajebisty, nie to co hayes czy inni.

Nie wiem jak wam ale mi do głowy przychodzi porównanie tej magury z moimi formulami puro oro carbon. Myślę że waga będzie niższa, ale czy cena mniejsza niż 1300 za sztukę? W formulach mamy przewód w kewlarze a tu? Moim zdaniem powinni coś z tym zrobić.
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Magura MT8 proto

Post autor: Roman_Maxx »

Niemiecka Magura odkrywa kolejne informacje dotyczące nowej rodziny MT8;
- wiemy już jak wygląda zacisk, widać, że to przemyślana konstrukcja bez zbędnego grama materiału.

tomek059 odpowiadając na Twoje przemyślenia, to myślę, że Magura zaoszczędzi, bo i tak jest tajemnicą poliszynela, że zawodnicy kupują kable Goodridga tak do produktów z Niemiec, jak i Hayesa, Avida, czy Formuli.
Załączniki
Magura 2011.JPG
Magura 2011.JPG (22.01 KiB) Przejrzano 1954 razy
MT8.JPG
MT8.JPG (99.5 KiB) Przejrzano 1954 razy
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość