Santa cruz v10 vs giant glory dh
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
- Kontakt:
piotrex jemu chyba o to chodzi:
http://allegro.pl/marzocchi-888-vf2-rc2 ... 03121.html
maciek000111999 to jest VF2 nie rc2x. Lepsze to niz ledwo zywy boxxer i tak bo sie raczej nie rozleci ale malowane i ogólnie ryzyko.
Lepiej cos takiego i tak:
http://allegro.pl/rock-shox-boxxer-team ... 78245.html
albo
http://allegro.pl/marzocchi-super-t-pro ... 60899.html
http://allegro.pl/marzocchi-888-vf2-rc2 ... 03121.html
maciek000111999 to jest VF2 nie rc2x. Lepsze to niz ledwo zywy boxxer i tak bo sie raczej nie rozleci ale malowane i ogólnie ryzyko.
Lepiej cos takiego i tak:
http://allegro.pl/rock-shox-boxxer-team ... 78245.html
albo
http://allegro.pl/marzocchi-super-t-pro ... 60899.html
maciek000111999 sam od 3-4 lat mam V10.03 (2007 lub 08 bodajrze) a do glory mialem staly 'dostep'.
Wytrzymalosc - Moim zdaniem obie ramy sa w miare pewne w kwestii wytrzymalosci, chodz doszly mnie sluchy Glory z 2009 zdarzyly sie w krk chyba dwie pekniete pod glowka wiec w tej kwestii zaufal bym bardziej Sancie.
Geometria - obie nie sa nowoczesne w tym temacie ale razacych fakapow nie ma. Santa ma na tyle duzo sagu ze w zasadzie ciezko cos o niej powiedziec jak nie siadziesz i sie nie przejedziesz. To co mi przeszkadzalo troche to ze siedzi mocno na tyle, wiec w tym roku przy okazji zmiany sztucca mocno obnizylem kokpit ale na ocene musze poczekac do wiosny.
Zawieszenie - tez zalezy od preferencji. Santa to na pewno zmulony walec, ciezko skacze ale prasuje wszystko niczym francuska kanapa. Z jednej strony to fajnie z drugie i trzeciej nie. Fajnie bo pewnie, rower plynie nawet przez najciezszy teren, nie fajnie bo nie czuc po czym jedziesz, zawieszenie daje mniej feadbacku, nie fajnie tez bo przy transferze masy przod-tyl rama sie 'zapada' i zmienia sie geometria. Mozna to przytepic propedalem ale na tym zawieszenie cierpi. Glory mialem mniej okazji ale wydaje sie ze przez mniejszy skok jest trzoche gorzej w pierwszym a lepiej w drugim temacie.
Tak czy siak kazdy system zawieszenia, geometria ma swoje dobre i zle strony. Jeden lubi biale rekawiczki inny pompy do gnoju. Nawet ciagle archaiczna geometria nowego glory nie przeszkadza Dannemu Hartowi w kwalifikowaniu sie w pierwszej 10 PS ani tez w tych jego hiper-efekciarskich whipach, z drugiej strony nawet mega zmulone zawieszenie V10 nie przeszkodzilo w zdobyciu zlota i srebra w Canberrze. Z v10 dogaduje sie z jednej strony mr. big air (GM) ale z drugiej Peaty, ktory lubi raczej po ziemi jezdzic. Brendan Fairclough po przejsciu z IH na Speca mowil ze kazdy rower ma cos co kochal i cos czego nienawidzil, trzeba tylko korzystac z tego co lubisz a niwelowac to czego nie lubisz.
Tak wiec najlepiej bylo by wsiasc, przejechac sie i zadecydowac glowa ale mozesz tez spojrzec na zdjecia, filmy, das sie poniesc emocjom i zadecydowac sercem. Moim zdaniem tak czy inaczej bedziesz zadowolony bo obie ramy to naprawde udane konstrukcje.
Wytrzymalosc - Moim zdaniem obie ramy sa w miare pewne w kwestii wytrzymalosci, chodz doszly mnie sluchy Glory z 2009 zdarzyly sie w krk chyba dwie pekniete pod glowka wiec w tej kwestii zaufal bym bardziej Sancie.
Geometria - obie nie sa nowoczesne w tym temacie ale razacych fakapow nie ma. Santa ma na tyle duzo sagu ze w zasadzie ciezko cos o niej powiedziec jak nie siadziesz i sie nie przejedziesz. To co mi przeszkadzalo troche to ze siedzi mocno na tyle, wiec w tym roku przy okazji zmiany sztucca mocno obnizylem kokpit ale na ocene musze poczekac do wiosny.
Zawieszenie - tez zalezy od preferencji. Santa to na pewno zmulony walec, ciezko skacze ale prasuje wszystko niczym francuska kanapa. Z jednej strony to fajnie z drugie i trzeciej nie. Fajnie bo pewnie, rower plynie nawet przez najciezszy teren, nie fajnie bo nie czuc po czym jedziesz, zawieszenie daje mniej feadbacku, nie fajnie tez bo przy transferze masy przod-tyl rama sie 'zapada' i zmienia sie geometria. Mozna to przytepic propedalem ale na tym zawieszenie cierpi. Glory mialem mniej okazji ale wydaje sie ze przez mniejszy skok jest trzoche gorzej w pierwszym a lepiej w drugim temacie.
Tak czy siak kazdy system zawieszenia, geometria ma swoje dobre i zle strony. Jeden lubi biale rekawiczki inny pompy do gnoju. Nawet ciagle archaiczna geometria nowego glory nie przeszkadza Dannemu Hartowi w kwalifikowaniu sie w pierwszej 10 PS ani tez w tych jego hiper-efekciarskich whipach, z drugiej strony nawet mega zmulone zawieszenie V10 nie przeszkodzilo w zdobyciu zlota i srebra w Canberrze. Z v10 dogaduje sie z jednej strony mr. big air (GM) ale z drugiej Peaty, ktory lubi raczej po ziemi jezdzic. Brendan Fairclough po przejsciu z IH na Speca mowil ze kazdy rower ma cos co kochal i cos czego nienawidzil, trzeba tylko korzystac z tego co lubisz a niwelowac to czego nie lubisz.
Tak wiec najlepiej bylo by wsiasc, przejechac sie i zadecydowac glowa ale mozesz tez spojrzec na zdjecia, filmy, das sie poniesc emocjom i zadecydowac sercem. Moim zdaniem tak czy inaczej bedziesz zadowolony bo obie ramy to naprawde udane konstrukcje.
maciek000111999 Wykaż trochę szacunku i inteligencji dla udzielających się w temacie. Piszesz jednym słowem, bez zachowania jakichkolwiek zasad interpunkcji, ludzie starają się pomóc pisząc co tylko wiedzą (przykład wyżej, post Bullit'a), a Ty nawet nie raczysz jasno odpowiedzieć jednym zdaniem na zadane pytania. Aż sam kursor na znaczek "zamknij temat" ucieka...
Bullit troche informacji masz wyssanych z palca. Z v10 Minnaar sie nie dogadywal. Zgadnij na czyje życzenie carbon ma inną geometrie? Hart ma pewnie podobnie jak amerykański team stery z redukcją pod kątem. Ogólnie to co mówisz jest prawdą ale nie koloryzuj historii, zawodnicy topowi raczej narzekaja jak czegos długiego i plaskiego nie dostaną. O opiniach Peata tylko nic nie słychac ale widocznie chłop zamiast o rowerach woli gadać o piwie :P
piotrex no raczej nie pusci ale to moze warto dołozyc :P A jak nie to super t czy jakies 66.
piotrex no raczej nie pusci ale to moze warto dołozyc :P A jak nie to super t czy jakies 66.
Wypraszam sobie, ja pacow nie sse, lata mam juz nie te a i jesc tez co mam.Spaced pisze:Bullit troche informacji masz wyssanych z palca. Z v10 Minnaar sie nie dogadywal. Zgadnij na czyje życzenie carbon ma inną geometrie? Hart ma pewnie podobnie jak amerykański team stery z redukcją pod kątem.
Jak by sie nie dogadywal to nie mial by takich wynikow (np. 2008 world champion), w tym znaczeniu to mowilem.
Co do gemetrii to zmiana trendow na 'slacker', 'longer', 'lower' nie jest wcale odkryciem Grega, taki trend panuje u wszystkic (patrz Commencial, Lapierre, Mondraker, Trek) wiec czy byl by to greg czy sreg to i tak poszlo by w ta strone. Zmiana sterow nie zmienia faktu ze geometria glory jest przestarzala, na pewno poprawia czesc wad ale moge sie zalozyc ze nastepne glory bedzie juz 'na czasie'
A tak w ogole to co sie tak czepiasz ? Zrobilem Ci cos ? rozumiem ze masz najnowsze wiesci prosto z 'padoku' ale nie musisz jechac od razu po wszystkich z taka szydera w 'glosie'.
Bullit przeczytaj uważnie co napisałem. Chodzi nie o to, ze to odkrył tylko takich zmian sie w v10 domagał... I nie szyderze tylko dementuje twoje domysły wiec nie wiem czemu czujesz sie urażony. A glorka z redukcją wyjdzie taka sama jak wiele innych ram.
A co do dogadywania sie - to nie F1. To zawodnik dalej wygrywa, nie rama. Jak bedziemy sie ciąć o dziesiąte czesci sekundy zamiast o kilka s czesto to moze będzie sie to liczyć. Tak to nie ma problemu.
A co do dogadywania sie - to nie F1. To zawodnik dalej wygrywa, nie rama. Jak bedziemy sie ciąć o dziesiąte czesci sekundy zamiast o kilka s czesto to moze będzie sie to liczyć. Tak to nie ma problemu.
domagal sie rozumiem od V10.4 ale nie domagal sie V10.3 od V10.2, od Oranga, Hondy RN01. Czemu tak nagle na to wpadl dziwnie w jedny czasie co cala reszta czolowki ? To wlasnie nazywam 'trendem'.Spaced pisze:Chodzi nie o to, ze to odkrył tylko takich zmian sie w v10 domagał...
Tak jak wspomnialem o glory 2012 moge sie zalozyc, niestety przyjdzie na to poczekac rok ale nie omieszkam Ci tego przypomniec.
w temacie urazenia to wyobraz sobie ze mozna, zwlaszcza jak ktos Ci zarzuca w pierwszym zdaniu zmyslanie informacji (wysysanie ich z palca).
Bullit bo wysysasz je z palca. Skąd wiesz, że sie nie domagał to raz. Masz na to jakies informacje? To jest wlasnie wysysanie z palca - skoro nie było zmian w rowerze to musial sie nie domagac.
Tak samo zink nie domagał sie zmian u felta bo rower sie nie zmieniał (podpowiadam - po odejsciu z firmy zmieszał ją z błotem).
Na tej zasadzie należy załozyć, że każdy sponsorowany zawodnik lubi swój rower tak długo jak ma na nim w miare dobre wyniki.
btw. Orange miał dość agresywne kąty jak na swoje czasy
Honda to tajemnica ale nie zdziwilbym sie 
Tak samo zink nie domagał sie zmian u felta bo rower sie nie zmieniał (podpowiadam - po odejsciu z firmy zmieszał ją z błotem).
Na tej zasadzie należy załozyć, że każdy sponsorowany zawodnik lubi swój rower tak długo jak ma na nim w miare dobre wyniki.
btw. Orange miał dość agresywne kąty jak na swoje czasy


a tam rozprawiacie na temat geometrii, każdy jeździ na czym mu pasuje.
Ja osobiście lubię geometrie glorki. Także w odniesieniu do v-10 bym raczej skłaniał się do glory. W V-10 za dużo skoku, zdecydowanie ale też tak jak wyżej co kto lubi. Albo jak nie miałeś za dużo do czynienia z tej klasy ramami to rzuć monetą, każdy wybór będzie dobry ;]
Ja osobiście lubię geometrie glorki. Także w odniesieniu do v-10 bym raczej skłaniał się do glory. W V-10 za dużo skoku, zdecydowanie ale też tak jak wyżej co kto lubi. Albo jak nie miałeś za dużo do czynienia z tej klasy ramami to rzuć monetą, każdy wybór będzie dobry ;]
pplaymo czesc z tego to info pod stołem z ludzi zwiazanych z teamami
Niektóre wbrew pozorom po jakims czasie okazuja sie byc prawdziwe (Zink i Felt jako najjasniejszy przyklad).
A co do geo watpie. Orange czy Kona taka geo juz dawno miały. Pare innych małych firm tez (Nicolai w pewnym ustawieniu). Trasy sie zmieniaja i zawodnicy na PS cisna na stabilnosc. Najwyzej rowery sprzedawane nam - normalnym riderom nie bedą juz tak podobne geo do zawodniczej. Chociaz ja tu bardziej widze regulowana geo jako rozwiazanie na dopasowanie roweru do miejsca zamieszkania. U siebie agresywną geo uwazam za pozytywną zmiane. Z kazdym wypłaszczeniem i obnizeniem roweru jest lepiej.

A co do geo watpie. Orange czy Kona taka geo juz dawno miały. Pare innych małych firm tez (Nicolai w pewnym ustawieniu). Trasy sie zmieniaja i zawodnicy na PS cisna na stabilnosc. Najwyzej rowery sprzedawane nam - normalnym riderom nie bedą juz tak podobne geo do zawodniczej. Chociaz ja tu bardziej widze regulowana geo jako rozwiazanie na dopasowanie roweru do miejsca zamieszkania. U siebie agresywną geo uwazam za pozytywną zmiane. Z kazdym wypłaszczeniem i obnizeniem roweru jest lepiej.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Bredzisz troszkę.. Geometria to również długość i wielkość ramy. Geometria jest najważniejsza.pplaymo pisze:a tam rozprawiacie na temat geometrii, każdy jeździ na czym mu pasuje.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ArthurGreen może trochę za ogólnikowo napisałem, chodziło mi głównie o te "wspaniałe" kąty.
A powiedz mi, masz 3 rowery i wybierasz jeden z nich:
a) "anachroniczna" geometria - przymierzasz się i powiedzmy że leży tak ni jak.
b) też stara geometria- po przymiarkach okazuje się ze jeździ ci się bdb.
c) topowo trendowa geometria, siadasz na niego i nie masz więcej ochoty się do niego zbliżyć.
Który weźmiesz?
A powiedz mi, masz 3 rowery i wybierasz jeden z nich:
a) "anachroniczna" geometria - przymierzasz się i powiedzmy że leży tak ni jak.
b) też stara geometria- po przymiarkach okazuje się ze jeździ ci się bdb.
c) topowo trendowa geometria, siadasz na niego i nie masz więcej ochoty się do niego zbliżyć.
Który weźmiesz?
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości