Rama Sign FR2 jako baza do budowy taniej slopestyle'ówki ?

dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Rama Sign FR2 jako baza do budowy taniej slopestyle'ówki ?

Post autor: dziadek_dzidek »

Witam. Ostatnio przeglądając zawartość mojego garażu wzieło Mnie na przemyślenia- otóż mam dużo leżących po kątem części, które mogłyby posłużyć mi do budowy nowej maszyny, a po wyliczeniach wychodzi mi, że naprawdę małym kosztem mógłbym złożyć małego, zwinnego fulla o stosunku skoku 140mm/140mm. Chciałbym mieć jeszcze jeden rowerek, tak uniwersalny, że mógłby obskoczyć 90% warszawskich miejscówek- od dirtu, przez park na Jutrzence, urban FR, Bartycka i może nawet jakiś 4x. Pewien czas temu miałem sign'a fr2 z widelcem 150mm i geometria przypominała geo standardowe dla dualówek, był całkiem zwinnym rowerkiem.

Moja wizja tego roweru wygląda następująco:
-z przodu manitou stance static na sztywną oś, przerobiony i obniżony do 140mm ( leży w garażu i się kurzy )
-z tyłu damper powietrzny X-fusion 02PV ( rama kross sign fr2, przy damperze 190mm powinienem uzyskać jakieś 140-145mm skoku, więc w sam raz )
-hamulec bb5 ( mam ) lub shimano slx + tarcza dartmoor nano 160mm
-lekkie oponki dirtowo-streetowe kenda SBE 1,95 lub schwalbe table top
( aby rower nie był ociężały, dobrze rozpędzał się na hopach i ładnie trzymał na asfalcie )
-kierownica ns tierra 730mm lub paco DH 790mm ( dobrze mi się jeździ na szerokich kierach )
-siodło pivotal
-piasta 135mm/ 10mm oś na nakrętki/ bądź 135mm na bolty aby trzymać koło w ryzach...
-singlespeed-aby kompensować ugięcie zawieszenia i trzymać łańcuch na jego miejscu napinacz w miejscu przerzutki http://allegro.pl/napinacz-lancucha-do- ... 05877.html , jeżeli to rozwiązanie okazałoby się nie wystarczające i łańcuch spadałby z przedniego blatu- jakiś lekki rockring tudzież dartmoor simple http://allegro.pl/nowy-napinacz-dartmoo ... 68557.html
-blat przedni od 22T do 32T ( w zależności od tego jaką zębatkę dałbym do tyłu )
-waga - celuje w 12-13 kg
Wg. mojej wizji rower miałby podobne geo do tego ( tutaj 160/160 )
Obrazek
ale byłby niższy, krótszy i zwinniejszy. Zastosowanie dampera 190mm, zmniejszyłoby skok ramy, skróciłoby C-S sprawiając że rower byłby krótszy i bardziej skoczny oraz obniżyłoby support zapewniając lepsze prowadzenie. Chciałbym wstawić tam powietrzny damper i nabić go do dużego ciśnienia aby nie uginał się zbyt często utrudniając robienie tricków, a jedynie uaktywniał się przy dużych "strzałach" , tak samo ustawiłbym przedni amor, sag na 10-20% żeby nie przeszkadzał zbytnio przy trickach. Jedyne co Mnie martwi to wytrzymałość boczna ramy, bo nie wiem co się stanie, gdy np. zachcę zakręcić 3-6 na dircie na tak złożonym rowerze.

Podkreślam, że nie chce pakować mega kasy w ramę typu bottlerocket czy shine, bo odkładam pieniądze na złożenie nowego fulla do fr-dh ,więc zależy mi na złożeniu fajnego rowerka za małe pieniądze.

Co o tym sądzicie?. Pozdro
szustaczek
Posty: 560
Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
Lokalizacja: sosnowiec
Kontakt:

Post autor: szustaczek »

przy 3/6 i innych rotacjach bał bym sie o tą ramę. kolega kiedyś miał i niby 180 robil ale luzy łapało szybko. moim zdaniem pomysł na złożenie takiego enduro spoko ale odpuścił bym dirty i street
sprzedam buty shimano MP90![url]http://allegro.pl/show_item.php?item=2041896325[/url]
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

A jeżeli zapakować do ramy nowe, lepsze łożyska? http://allegro.pl/kross-sign-fr-2-kolo-i1368587248.html Tutaj koleś w ogóle poszedł na całość i zrobił oś wahacza ze sworznia gąsienicy czołgowej i spasował to 0,02 .
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

dziadek_dzidek jakoś ta ramka ze sztywności nie jest znana i skok 140mm to zdrowa przesada jak na jakiś park, dirt,a tym bardziej 4X. Może lepiej pod to składać HT ?
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

HT 24' p80mm już mam , fulla p190mm/t165mm też... chciałem coś pomiędzy tym i tym, coś uniwersalnego. :)

Widła mógłbym ewentualnie obniżyć do 120mm, ale geometria ramy z damperem poniżej 190mm to już może być kupa... Ktoś pamięta może jakie sign ma przełożenie? 2,9 ?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

To tak:


Jeździłem zarówno na sbe (2.35) jak i table topy. TT są cięższe, wolniej się zdzierają i gorzej przyśpieszają. Obie opony mają bardzo dobre trzymanie na ziemi typowej dla dirtu, czyli ubite na beton.


Kierownica może niekoniecznie 790, jeszcze jakiegoś barspina spróbujesz i będzie ciężko. Tak samo albo hamulec hydrauliczny z długim przewodem (celowałbym w 170cm) albo mechanik (aby utrudnić zerwanie / zmniejszenie kosztów w razie).


Jak zamocujesz zębatkę 22t to zapomnij o napinaczu, nie widziałem ich pod tak małe zakresy.


Do signa piasta to tylko skręcana na nakrętki, z osią 10mm. Wahacz ma sztywność makaronu, trzeba dać coś, co go mocno przytrzyma. Zastanów się nad piastą 12x135. Nie ma dużo ram pod ten rozmiar, to może trafisz jakąś okazję. Potem dorabiasz oś 12mm ze zwężeniem do 10mm na haki i wszystko ładnie pasuje, czuć wzrost sztywności. Mam takie rozwiązanie w swojej ramie i wszystko (poza wagą stalowej osi - 200g) jest ok. http://www.pinkbike.com/photo/5926779/#top


Do signa dobrze jest też dorobić adapter mocowania dampera, potrzebujesz 2 kawałków grubej blachy, 5 śrub z nakrętkami i możesz modyfikować geometrię według swoich przekonań. http://www.pinkbike.com/photo/3383909/


Moim zdaniem waga 12-13kg jest nieosiągalna, dorzuć ze dwa kilo :)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

12-13kg z ramą czy bez? Mniej niż 16 to tu już bardzo dobry wynik.
A tak poza tym pomysł bardzo dobry, tylko na wstępie odpuść rotacje, jeśli zależy Ci na ramie.
Przełożenie chyba 2.9 i 3.2 było zależnie od dziurki.
matey00
Posty: 34
Rejestracja: 27.11.2010 09:26:50
Lokalizacja: Waubrzych
Kontakt:

Post autor: matey00 »

Porządna oś z dobrze spasowanym łożyskiem powinna wystarczyć na dłuższy czas, oś w FR nie jest taka cienka, a łożysko jest dosyć duże, więc myśle, że jeśli masz trochę doświadczenia i nie spadasz twardych 90tek przy 15km/h to nie powinno się nic stać. Najważniejsza sprawa to spasowanie, minimalny luz i wszystko zaczyna się z czasem sypać.

Było gdzieś na pbike'u zdjęcie fr z dorobionym odpowiednim przedłużeniem na mocowanie dampera w wachaczu i ktoś zrobił z tego bardzo fajną geometrię z normalnym skokiem. Nie potrafię teraz tego znaleźć. Było to chyba na tym forum podrzucone.
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Ja robiłem coś takiego, ba nawet wyciągnąłem przełożenie na jakieś 3,6 i miałem 200 skoku przy fajnej geo :)
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dziadek_dzidek przesada. Poluj na gieldach uk moze jakiegos zaklepanego fulla 100-120 skoku znajdziesz. Ja tego nie widze. 140-160 to taki rower parkowy czy trasy jak bełhatów, łaki w wisle etc. Mało tego u nas wiec nawet nie wiem po co mialbys to skladac jak nie masz lokalnej trasy. Bo warszawskie miejscówki to na pewno pod 140 nie sa :P
matey00
Posty: 34
Rejestracja: 27.11.2010 09:26:50
Lokalizacja: Waubrzych
Kontakt:

Post autor: matey00 »

Jest jeszcze wyjście złożyć z tego co masz jakiś normalny rower i sprzedać go po dobrej cenie, no i jak mówi Spaced szukać czegoś z lepszą geo, bo FR'kowa geo jest nic więcej jak enduro, wysoko dupa, pionowo główka.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

matey00 Post wyżej dałem zdjęcie mojego byłego signa który miał takie mocowanie. Casperosensei z tegp forum zmodyfikował troszkę mój pomysł i efekty tego można zobaczyć na Jego profilu PB: http://casperosensei.pinkbike.com/album/bicycle/

Co do luzów to Sign ma słabe aluminium, gniazda łożysk potrafią się rozbić. Łożyska i oś mogą nie zdać się na długo.
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

GgG pisze:Casperosensei z tegp forum zmodyfikował troszkę mój pomysł i efekty tego można zobaczyć na Jego profilu PB: http://casperosensei.pinkbike.com/album/bicycle/
Ile tam skoku jest? 100 mm? :P
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Vin_OSW Nie mnie pytaj :) Jeśli nic nie pomyliłem w moich obliczeniach to w moim signie przy damperze 200mm było około 130mm skoku, praca na + (lepsza czułość na nierówności, był liniowy co mi pasowało) do tego na rowerze naprawdę fajnie się jeździło.
michalnz
Posty: 1156
Rejestracja: 29.10.2009 19:54:21
Lokalizacja: Nowy Żmigród/Krakow
Kontakt:

Post autor: michalnz »

Vin_OSW Tyle samo co w standardowym signie bo koło 26" przy max ugięciu prawie sięga podsiodłówki. U mnie było około 200 na damperze 200 vanila r.
http://www.pinkbike.com/photo/5625027/

GgG nie wiem czy jestes świadomy ale podnosząc mocowanie robiłeś zawiechę bardziej progresywną. Liniowa robi się przenosząc mocowanie w dół. Ja miałem 2 dziurki na 1 było faktycznie liniowo, ale niżej było DEGRESYWNIE i skoku sam boje się sprawdzić ile ale obstawiam na 220-240 bo koło 24 prawie całowało podsiodłówkę :lol: Na najniższym było zero czułości sprężyna 500 skręcona do oporu a i tak przy czymkolwiek dobijał ze względu na degresywną charakterystykę.

Mogłeś mieć odczucie pracy na plus bo przełożenie się zmniejszyło i mogłeś rozkręcić sprężynę prawie do luźna czyli w sumie tak jak powinno być. Wtedy się robi czułe. Pozdrowka !
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

105 g stery ( z gwiazdką )
3450 g rama
250 g damper
wideł 2600
mostek 145 g
kiera 380g
korby + support+ zębatka 32T 820g
pedały 390g
koło tył+ driver 610+250+400
koło przód 610+250+170

hamulec tył + tacza 370g
siodło pivotal+ sztyca 340g

chwyty 100g
łańcuch 250g
dętki 260g ( Foes )
opony 960g
napinacz 150g
rockring 75g
linka hamulca 100g
zacisk sztycy 20g

Razem: około 13055 g

Więc dużo w obliczeniach się nie pomyliłem :wink:

Z tego co piszecie to myślę, że jednak wartości skoku 120/120mm byłyby bardziej optymalne.
Spaced napisał: "Bo warszawskie miejscówki to na pewno pod 140 nie sa" - w takim razie jaki skok będzie wg. Ciebie najlepszy?
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

Na kole 24 mialem 160 równe ale to byla inna dziurka niż teraz mam no i koło 26. Zmierze dziś jak cos
GG 381005
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Ale długoś montarzowa dampera nie ma znaczenia, tylko skok tłoka, tak mi sie wydaje przynajmniej....:) no i ustawienie dziurki, wiadomo :P
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dziadek_dzidek ja sie po lokalnych miejscówkach nie włócze bo na duzym rowerze nie czuje, ze bylby fun. Ja wlasnie widze cos ala taki Double, na którym jezdzi Tomas czy Elvisowski shine. Do tego nie tylko skok sie liczy. Fajnie by bylo jakby sie mocniej koło cofało, a rower był progresywny bo to wlasnie daje taki fajne uczucie skocznosci zawieszenia.



btw. Jak liczysz wage na papierze to 500-1000g dolicz ;) Zawsze tak mniej wychodzi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość