Piasta 150 mm szukam NAJ
Piasta 150 mm szukam NAJ
tak jak w temacie szukam najlżejszej piasty 150 mm w miare rozsądnej cenie dart Quantic ma zaje wage i niezłą cene ale to jednak dart co sądzicie może coś innego ? cena powiedzmy do 600 .
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 15.12.2010 20:43:31
- Lokalizacja: Limanowa
- Kontakt:
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
Macie jakieś info ile będzie ten dartmoor quantic 150x12 będzie kosztował? 

http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
http://rowerowy.com/czesci/piasty/dartmoor_quantic
i z tego co mi mówili wczoraj w rowerowym, może być z nim obsuwa w czasie, co za niespodzianka
i z tego co mi mówili wczoraj w rowerowym, może być z nim obsuwa w czasie, co za niespodzianka

-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Piasta 150 mm szukam NAJ
Panowie jedna dygresja w Dartmoor Quantic są 4 łożyska a w Nuke Proof Generator jest ich 6, czyli główna tuleja kołnierzy szprychowych jest podparta na zdublowanych łożyskach, co przekłada się tak na obciążalność jak i trwałość - w Dartmoorze jak złapie jedno luzy, czy korozje, tu pójdą wszystkie. Różnica wagi jest rzędu 40 gram a jedno łożysko waży 28 gram, co daje 56g o ilości zapadek nie wspomnę!
Budowa NP Generator poniżej;
Oczywiście najwyższa półka to piasty Chris King i Hadley.
Budowa NP Generator poniżej;
Oczywiście najwyższa półka to piasty Chris King i Hadley.
- Załączniki
-
- Nuke Proof Generator 150x12.JPG (23.14 KiB) Przejrzano 2151 razy
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
A nowy dartmur quantic pro ma siedem łożysk!
A jeżeli szlag trafi jedno łożysko, to szlag trafia wszystkie, bo to oznacza, że woda dostała się do piasty.
Poza tym obie piasty mają tak samo idiotyczną konstrukcję, więc nie wiem o co halo. Brać tańszą.
A jeżeli szlag trafi jedno łożysko, to szlag trafia wszystkie, bo to oznacza, że woda dostała się do piasty.
Poza tym obie piasty mają tak samo idiotyczną konstrukcję, więc nie wiem o co halo. Brać tańszą.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Piasta 150 mm szukam NAJ
uzurpator nie prawda, bo po pierwsze jak masz z każdej strony po dwa to to drugie trzyma jeszcze osiowość, po wtóre dobre piasty mają tak uszczelnienia na łożyskach jak i mechanizmu, czyli podwójne uszczelnienia!
Jeśli nie widzisz różnicy choćby w mechanizmie zapadkowym, to sugeruje nie brać nigdy udziału w konkursach na spostrzegawczość. Łożysko wałeczkowe a kulkowe to także to samo?
blackdemon 99% łożysk nie pada dlatego, że się wyeksploatowały (maszynowe są projektowane na dużo większe ilości cykli obrotowych i godzin pracy, niż ma to miejsce w rowerach) a jedynie dlatego, iż dostaje się do środka woda co oznacza korozję - objawy większy opór a następnie luzy do rozwalenia koszyka włącznie (jak rower postawisz na kilka dni, to korozja działa jak cyjanopan. Powody są znane od dawna, czyli po pierwsze słabe uszczelniania łożysk - typowy Chińczyk na boczne kołnierze z PCV a nie uszczelnienia gumowe, jak w łożyska Enduro (www.endurobearings.com). Czyli obecnie większość łożysk wkładanych fabrycznie do ram, supportów i piast, to łożyska jedynie bryzgoodporne. Czynnikiem niszczącym jest woda a najczęściej mycie pod dużym ciśnieniem myjką ciśnieniową lub kilka dni jazdy w deszczu i błocie (czego w tym roku nie szczędziła nam pogoda).
A i najważniejsze, każdorazowa wymiana łożysk to operacja zmieniająca wymiary piasty, nie można więc tego robić bezkarnie w nieskończoność !
Jeśli nie widzisz różnicy choćby w mechanizmie zapadkowym, to sugeruje nie brać nigdy udziału w konkursach na spostrzegawczość. Łożysko wałeczkowe a kulkowe to także to samo?
blackdemon 99% łożysk nie pada dlatego, że się wyeksploatowały (maszynowe są projektowane na dużo większe ilości cykli obrotowych i godzin pracy, niż ma to miejsce w rowerach) a jedynie dlatego, iż dostaje się do środka woda co oznacza korozję - objawy większy opór a następnie luzy do rozwalenia koszyka włącznie (jak rower postawisz na kilka dni, to korozja działa jak cyjanopan. Powody są znane od dawna, czyli po pierwsze słabe uszczelniania łożysk - typowy Chińczyk na boczne kołnierze z PCV a nie uszczelnienia gumowe, jak w łożyska Enduro (www.endurobearings.com). Czyli obecnie większość łożysk wkładanych fabrycznie do ram, supportów i piast, to łożyska jedynie bryzgoodporne. Czynnikiem niszczącym jest woda a najczęściej mycie pod dużym ciśnieniem myjką ciśnieniową lub kilka dni jazdy w deszczu i błocie (czego w tym roku nie szczędziła nam pogoda).
A i najważniejsze, każdorazowa wymiana łożysk to operacja zmieniająca wymiary piasty, nie można więc tego robić bezkarnie w nieskończoność !
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
uzurpator nowy Dartmoor Quantic ma tylko 4 kulkowe łożyska maszynowe = 2 trzymają bębenek a dwa główną tuleję, co więcej ma 3~4 zapadki (niestety rożne źródła różne liczby podają, zobaczymy jak będą fizycznie do dokupienia).
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości