Problem z SLX 2009 - gumowe klamki
Problem z SLX 2009 - gumowe klamki
http://www.youtube.com/watch?v=A9U8nlXFOaM
Czy tak powinno być?
Heble,"fabrycznie" zalane.
Myślałem że zapowietrzone, to przelałem płyn zgodnie z instrukcją.
I nadal to samo.
W Centrum Rowerowym , twierdzą, że tak ma być, bo to mineralny olej który ma większą ściśliwość niż DOT,stosowany np w Hayes.( to akurat prawda)
Założone są standardowe przewody Shimano.
Jednak wydaje mi się, że zbyt mocno mogę docisnąć klamki.
Na filmie widać, w którym momencie klamka jest w takim położeniu że klocki są zblokowane maksymalnie.Później tylko bardziej klamkę mogę wcisnąć.
Heble przelewałem wg.tego poradnika:
http://www.youtube.com/watch?v=awG_7AppjOM
Czy tak powinno być?
Heble,"fabrycznie" zalane.
Myślałem że zapowietrzone, to przelałem płyn zgodnie z instrukcją.
I nadal to samo.
W Centrum Rowerowym , twierdzą, że tak ma być, bo to mineralny olej który ma większą ściśliwość niż DOT,stosowany np w Hayes.( to akurat prawda)
Założone są standardowe przewody Shimano.
Jednak wydaje mi się, że zbyt mocno mogę docisnąć klamki.
Na filmie widać, w którym momencie klamka jest w takim położeniu że klocki są zblokowane maksymalnie.Później tylko bardziej klamkę mogę wcisnąć.
Heble przelewałem wg.tego poradnika:
http://www.youtube.com/watch?v=awG_7AppjOM
speedy wygladaja na zapowietrzone. Czy tłoczki dobrze pracuja, klocki nie obcieraja o tarcze? Spróbuj odpowietrzyc jeszcze raz , ale opieraj sie na tym http://www.youtube.com/watch?v=Lye3FCz_x-c . Zasada jest ta sama. Klamka powina dojsc do momentu w ktorym klocki dotkna tarczy, a potem jej ruch moze byc niewielki. Zalezy to od rodzaju przewodu, sztywnosci klamki, długosci przewodu. Tak czy siak nie jest tak jak byc powinno
Ale głowa do gory, troche sie pomeczysz z odpowietrzaniem i bedzie git ;] Zwroc uwage w jaki sposob mechanik Hope'a zaklada ta gumowa membrane pod koniec, to jest mega wazne, dzieki temu masz pewnosc ze w zbiorniczku nie zostanie powietrze.

Oczywiscie uzywajac oleju mineralnego, a nie Dot'a 
Osobiscie zawsze zalewam shimano od dolu, wieszam jakies wiadereczko na kierze zeby mial gdzie skapywac olej, sciagam pokrywke, membrane i strzykawka z wezykiem pcham od dolu olej tak zeby gora sie wylewal.. Potem jeszcze na otwartym zbiorniczku w klamce pompuje 2min. klamka, wylatuje to co ma wyleciec powietrza.. Minus jest taki, ze nie mam pojecia czemu w strzykawce zbieraja sie bombelki powietrza, jezeli przelewasz sposobem gora-dol to sprobuj lac bezposrednio z butelki, pojemniczka.. Moze pomoze.

Osobiscie zawsze zalewam shimano od dolu, wieszam jakies wiadereczko na kierze zeby mial gdzie skapywac olej, sciagam pokrywke, membrane i strzykawka z wezykiem pcham od dolu olej tak zeby gora sie wylewal.. Potem jeszcze na otwartym zbiorniczku w klamce pompuje 2min. klamka, wylatuje to co ma wyleciec powietrza.. Minus jest taki, ze nie mam pojecia czemu w strzykawce zbieraja sie bombelki powietrza, jezeli przelewasz sposobem gora-dol to sprobuj lac bezposrednio z butelki, pojemniczka.. Moze pomoze.
Oszczaj instrukcje i zrób tak jak ja. Klamke przekręć tak żeby zbiornik wyrównawczy był w poziomie. Odkrec dekiel. Naciskaj tak długo az przestana leciec bąbelki. dolej oleju ( ja mam oryginał Shimano ) załóz uszczelke( nadmiar oleju oczywiscie poleci po klamce ) skrec i gotowe. U mnie zadziałało spróbuj i pochwal sie. Co prawda robiłem to na poprzednim modelu klamki shimano , ale mysle , ze na nowych tez da rade.
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Miałem to samo, ale z tyłem. Gumowa klamka, odpowietrzałem, kombinowałem i wykombinowałem coś innego. Jak odpowietrzysz hebel, zdejmij go, zaciśnij 1 raz klamkę do samego końca, puść, i zamontuj. jeśli nie pomoże powtórz czynnosć, nie masz się czego obawiać, bo tłoczki na pewno nie wypadną. z góry uprzedzam że wiem to z autopsji.
Back in black
No będę dzisiaj po wieczór walczył 
wiedziałem że coś jest nie tak ,że raczej są zapowietrzone.
Sposób emana znam,ale nie wiedziałem czy w Shimano można stosować i czy się sprawdza.
Jestem troche poirytowany,że zamawiając nowy zestaw SLX, odbieram je nie działające,jak na hydrauliki przystało.
Tym bardziej ,że mam porównanie do hydraulików Shimano Deore, i one tak gumowe nie były.
O działaniu Hayes już nie wspomnę..
W obydwu powyższych nie była gumowa klamka:)
Więc tym bardziej SLX tak nie powinien pracować:)

wiedziałem że coś jest nie tak ,że raczej są zapowietrzone.
Sposób emana znam,ale nie wiedziałem czy w Shimano można stosować i czy się sprawdza.
Jestem troche poirytowany,że zamawiając nowy zestaw SLX, odbieram je nie działające,jak na hydrauliki przystało.
Tym bardziej ,że mam porównanie do hydraulików Shimano Deore, i one tak gumowe nie były.
O działaniu Hayes już nie wspomnę..
W obydwu powyższych nie była gumowa klamka:)
Więc tym bardziej SLX tak nie powinien pracować:)
Miałem sainty i troszkę miały gumową klamkę, ale nigdy nie docisnąłem jej do kierownicy, bo trzeba by użyć takiej siły, że bałem się o uszczelki żeby nie popuściły. Seraax też ma slx i nie wiem czy nie twardsze od moich saintów, tak więc to wszystko kwestia odpowietrzenia, lub ewentualnie wadliwych egzemplarzy - w co wątpię.
speedy jest tez inny sposób, zasłyszany od Kondeja (wiesz o kogo chodzi). Zalewanie z góry na dół. Załóż wężyk na odpowietrznik przy zacisku, koniec włóż do jakiegoś słoiczka. Otwórz zbiorniczek przy klamce (oczywiście klamka poziomo). Popuszczaj odpowietrznik tak żeby olej spływał do słoiczka, jednocześnie poproś kogoś żeby dolewal oleju do klamki i pilnowal żeby go w niej nie zabrakło. Po przepuszczeniu kilkukrotnej objętości ukladu zakręć odpowietrznik i sprawdź efekt.
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
- Kontakt:
tylko ze jest to czasochłonne jeżeli nie używasz klamki by przyspieszyć proces. przelewając od dołu robisz to 10x szybciej. i koniecznie po przelaniu i zakręceniu zaworka przy zacisku, "pomęcz" klamke. Zobaczysz ile bombli bedzie leciało
.
NO i wazne jest też odpowietrzenie samego płynu hamulcowego
o czym nikt nie wspomniał
przez podcisnienie w strzykawce. Na PB było o przelewaniu avidów i bardzo ładnie to koleś pokazał i mozesz sam nieświadomie wtłoczyć powietrza do układu:P

NO i wazne jest też odpowietrzenie samego płynu hamulcowego


No dobra...
Posiedziałem, pobawiłem się, 2 krotnie przelałem olej.
Sprawdziłem.
Efekt?
Bez większych zmian.
No to zdjąłem zacisk, dwukrotnie wcisnąłem klamkę, klocki się zbliżyły do siebie, wcisnąłem zacisk na tarczę i efekt widać na poniższym filmiku.
Oto filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=aRUq48NL1Q0
Od połowy filmu klamka jest ustawiona bliżej kierownicy, dlatego można ją bardziej docisnąć.(to samo miałem w Hayesach)
Posiedziałem, pobawiłem się, 2 krotnie przelałem olej.
Sprawdziłem.
Efekt?
Bez większych zmian.
No to zdjąłem zacisk, dwukrotnie wcisnąłem klamkę, klocki się zbliżyły do siebie, wcisnąłem zacisk na tarczę i efekt widać na poniższym filmiku.
Oto filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=aRUq48NL1Q0
Od połowy filmu klamka jest ustawiona bliżej kierownicy, dlatego można ją bardziej docisnąć.(to samo miałem w Hayesach)
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
speedy a sprawdź dokładnie czy z skądś z klamki nie ucieka Ci olej. Miałem te same problemy co Ty z SLX, cały czas miękka klamka pomimo kilkakrotnego odpowietrzania, w dodatku siła hamowania byłą mierna. Okazało się że jest nieszczelność w zbiorniczku w klamce (pomimo mocnego dokręcenia). Wysłałem na gwarę, dali nowe, wszystko teraz pięknie działa ( dodatkowo zalany jest Finishem co poprawiło wyczucie punktu dotknięcia klocków o tarczę) 

2011 :
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=59007
nie do końca slx bo zaciski są 535 i hone, ale działają tak samoGgG pisze:Seraax też ma slx i nie wiem czy nie twardsze od moich saintów,

chybs tylko ns papierze, tektro też jest na mineralu, a klamki ma twardsze od hayesa, także tutaj to sprawa przewodów shimano. Nie napisałeś czy masz problemy z miękkością klamki czy też z hamowaniem. Jak hamuje dobrze (czytaj nieco lepiej od juicy 5) to tak ma być. Jeśli masz możliwość to sprawdź w sklepie inny hamulec slx i porównaj. Sprawdźspeedy pisze:W Centrum Rowerowym , twierdzą, że tak ma być, bo to mineralny olej który ma większą ściśliwość niż DOT,stosowany np w Hayes.( to akurat prawda)
Jeśli Co to bardzo przeszkadza to możesz zmienić pancerze np na unexa.
A i co do ruskiego poradnika, po pierwsze wg mnie lepiej zalewa sie od strony zacisku,a poza tym przewód ma być podczas tego pionowo w dół, i przed założeniem przepony należy odpukać np plastikową częścią śrubokręta zacisk i odstawić na jakieś 10 min (można powtórzyć dla pewności), koleś chyba w ogóle nie odpowietrzył zacisku.
Instrukcja shimano jest dużo lepsza:
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 696736.pdf
W porównaniu do tego co było, to jest lepiej.Ale nie idealnie.LestatBiker pisze:speedy to jest poprawa czy nie? bo u mnie tak samo dociskam klamkę jak mam najbliżej kiery ustawioną.
Może być ciężko ustawić pionowo przewód, jesli przewód ma długość średnio 120-130 cm, od kiery do ziemi jest bliżej niż 130 cm:( z przednim jest łatwiej ;p bo przewód krótszy:)SeraaX pisze:po pierwsze wg mnie lepiej zalewa sie od strony zacisku,a poza tym przewód ma być podczas tego pionowo w dół, i przed założeniem przepony należy odpukać np plastikową częścią śrubokręta zacisk i odstawić na jakieś 10 min (można powtórzyć dla pewności), koleś chyba w ogóle nie odpowietrzył zacisku.
Jak?Hubert80 pisze:Zwiększ ciśnienie oleju w układzie i będzie dobrze.
Ciśnienie zwiększa się żeby zmniejszyć skok jałowy klamki (dolewasz płyn przy zamkniętym zbiorniczku). W SLX-ach z Servo Wave raczej nie ma to sensu. Po tym zabiegu klocki szybciej dochodzą do tarczy, ale jest też mniejsza odległość pomiędzy nimi a tarczą, więc łatwiej o obcieranie. Kiedy klocki już "złapią" tarczę (czuć to przy wciskaniu) i klamka jest bardzo gumowa to albo zapowietrzenie, albo uszczelka w klamce poszła.
BTW, Brat kupił na Allegro starsze Sainty nówki jakieś 2 lata temu i były odpowietrzone i gotowe do użytku.
BTW, Brat kupił na Allegro starsze Sainty nówki jakieś 2 lata temu i były odpowietrzone i gotowe do użytku.
speedy Zacznij od ustawienia klamki jak najdalej od kierownicy pokrętłem przy klamce, od wyjęcia klocków i włożenia tej żółtej rozpórki [widać ją tu http://www.pasaz.v10.pl/img/thumbs/p/6e ... 472346.jpg ].
Ustaw klamkę poziomo etc. przelewaj jak Tobie jest wygodniej , czy to od zacisku, czy to od klamki.
Gdy już przelejesz opukaj np rączką śrubokręta przewód, zacisk i pompuj klamką do momentu, aż pęcherzyki przestana wypływać - operację powtórzyć kilkukrotnie.
Po skończeniu powyższego etapu wyjmij żółtą rozpórkę i przy odkręconym dekielku przy klamce wciśnij klamkę na tyle, żeby tłoczki się widocznie wysunęły ok. 2mm - na oko i bez przesady
Puść klamkę, dolej płynu, zakręć dekielek, włóż klocki i jazda.
Dodam tylko, że SLX ma spory jałowy ruch klamki zanim klocki dotkną tarczy - trzeba się do tego przyzwyczaić.
Miłego serwisu
Ustaw klamkę poziomo etc. przelewaj jak Tobie jest wygodniej , czy to od zacisku, czy to od klamki.
Gdy już przelejesz opukaj np rączką śrubokręta przewód, zacisk i pompuj klamką do momentu, aż pęcherzyki przestana wypływać - operację powtórzyć kilkukrotnie.
Po skończeniu powyższego etapu wyjmij żółtą rozpórkę i przy odkręconym dekielku przy klamce wciśnij klamkę na tyle, żeby tłoczki się widocznie wysunęły ok. 2mm - na oko i bez przesady

Puść klamkę, dolej płynu, zakręć dekielek, włóż klocki i jazda.
Dodam tylko, że SLX ma spory jałowy ruch klamki zanim klocki dotkną tarczy - trzeba się do tego przyzwyczaić.
Miłego serwisu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości