Bottom Out DHX5 vs DHX3

wymiot8
Posty: 161
Rejestracja: 29.04.2006 10:11:25
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: wymiot8 »

diskordia jeżeli zmniejszysz komore to po wcisnięciu powiedzmy 2/3 skoku dampera, w damperze robi ci sie takie cisnienie jak przy wcisnięciu 3/3 skoku dampera na rozkreconej komorze. (podane wartości sa wymyślone na oko) Efekt jest taki jak byś wymienił sprężyne na twardszą. Rozwiązaniem Twojego problemu jest zmiana oleju na rzadszy lub przezaworowanie.

edit
Ps. Pisząc cisnienie w damperze mam na mysli w calym damperze nie tylko w komorze powietrznej, a dzieje się tak dlatego ze w damperze na mniejszej objetosci komory jest mniej powietrza czyli jedynego ciała w damperze ktore ulega kompresji
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

diskordia pisze:gdybyś może przeczytał cały temat
Siedzę od początku.
diskordia pisze:przy ciśnieniu 130
jak krowie na rowie...
duża komora ma 130 psi bez wciskania, przy wciśnięciu na maksa dampera załóżmy że ma 150 psi.
mała komora ma 130 psi bez wciskania, przy wciśnięciu na maksa dampera ma już większe ciśnienie niż 150 psi dajmy na to 170 psi

duża komora może się ucisnąć więcej powietrza, mała komora może się ucisnąć tyle samo ale przy większym ciśnieniu. gdybyś miał w identyczne dampery, taki sam olej, takie samo ciśnienie w zbiorniczku i jeden z nich by miał dużą komorę, a drugi małą komorę to przy maksymalnym ugięciu w dużym zbiorniku jest mniejsze ciśnienie niż w małym zbiorniku. Mały zbiornik, większe ciśnienie, wypycha bardziej tłok.

Już widzisz zależność?
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Vin_OSW ma racje. A prosciej- 130psi przy wiekszej komorze to 130psi, 130psi przy mniejszej to rowniez 130psi, czytaj cisnienie jest takie samo czyli generalnie nic nie wyregulowales.
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

chodzi o to że przy dużej komorze i ciśnieniu 130-praktycznie wogóle nie wypycha tloka..to bez sensu- po cholerę regulacja ktora ogranicza moje preferencje?
skoro chcę damper liniowy z minimalnym ciśnieniem???a nie moge-bo jednak musze mieć skrecone do 50%bottoma lub pompowac damper na max-co sie wiąże z utwardzeniem.

KLEXUH-też chyba nie rozumiesz.
cisnienie moze sobie byc takie samo przy obu wielkościach komory.przy mniejszej zyskuje to ze damper gwałtowniej sie utwardza,wiec jednak cos wyregulowałem.

WYMIOT8-mam wrażenie że twoja uwaga o zmianie oleju -jest jedyna sensowną w tym temacie.

WIN -w takim razie podobny efekt spowolnienia powrotu przy duzej komorze -powinni miec wszyscy uzytkownicy-a jednak pare osób pisze ,że nie zauważyło takiej zależności
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

diskordia pisze:powinni miec wszyscy uzytkownicy-a jednak pare osób pisze ,że nie zauważyło takiej zależności
nawet na założonej sprężynie?
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

teraz to już nic nie kumam- nikt nic nie pisał o braku sprężyny.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość