Rampage i rowery zawodników

karol66ek
Posty: 36
Rejestracja: 14.09.2009 07:09:29
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Rampage i rowery zawodników

Post autor: karol66ek »

Witam dręczy mnie mnie pewna myśl a mianowicie powrot amortyzatorów ogólnie z tego co mi wiadomo gdy zjeżdża się ze ścianek lub skacze z dropów powrót powinien byc bardzo wolny a tu widzę że amortyzatory strasznie szybko wracają nawet w pewnych momentach odbijają i tu moje pytanie o co chodzi?? Może amortyzatory sa tak na pompowane że wolniej nie mogą wracać??
Tu podaje linka gdzie można to zobaczyć.. :D http://www.youtube.com/watch?v=DwTkaLD- ... re=channel
wert
Posty: 135
Rejestracja: 06.07.2009 21:34:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wert »

wolny powrót nie oznacza, że amortyzator po ugięciu będzie powracał kilkanaście sekund. Nie wiem gdzie w tym filmie dostrzegłeś, że zawodnicy mają bardzo szybki powrót. Widziałeś pozycję pokrętła regulacji?
karol66ek
Posty: 36
Rejestracja: 14.09.2009 07:09:29
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: karol66ek »

Tak ale widziałem jak np. skakali z tego wielkiego gapa to amortyzator tak odbił że podrzuciło przednie koło...(w 1-2 przypadkach)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

karol66ek jakiego gapa? Na gapie nie widze tego, na senderze (dropie) widze ale to nie jest podbicie przodu tylko raczej podniesienie spowodowane przez ułozenie ciała zawodnika. Nie wiem czego sie tam doszukujesz - wiekszosc zawodników twierdzila, ze maja twardziej ustawione amory + dotłumione tylko, ze na filmie tego nie zobaczysz tak latwo skoro doszukujesz sie takich rzeczy jak podniesienie koła.
mateusz54
Posty: 451
Rejestracja: 17.04.2010 19:50:13
Kontakt:

Post autor: mateusz54 »

dokładnie chodzi ci o 1.10 filmu
zawodnik nawet widać ze jest przechylony do tyłu i dlatego na manuala poszedł
karol66ek
Posty: 36
Rejestracja: 14.09.2009 07:09:29
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: karol66ek »

Wiem że tu jest więcej gadania ale na tym filmie wiecej widać takich momentów http://www.youtube.com/watch?v=o4J1SKyn ... re=channel
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

karol66ek podaj konkretne przypadki (jaki czas jak np. mateusz podał) bo ja nie widze tego.
karol66ek
Posty: 36
Rejestracja: 14.09.2009 07:09:29
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: karol66ek »

0:24,0:40,0:54,1:08,2:44s(tutaj widac bardzo dobrze)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

karol66ek 0.54? Powaznie? Przeciez Will ma tam bardzo wolno ustawione odbicie.

Powaznie - ten temat to zart? W 2.44 przeciez Tyler sie wywala, a nie odbija mu za szybko.


Do tego - na plynne ladowania mniej tłumic trzeba ;)
Slash
Posty: 80
Rejestracja: 15.03.2009 19:24:03
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Slash »

moim zdaniem maja idealnie ustawione amory, sam chciałbym umieć swój aż tak idealnie pod warunki ustawiać. odbicie jest na tyle szybkie ze trzymają przyczepność i amory się nie "krztuszą" kolejnymi nierównościami tylko cały czas ładnie pracują a jednocześnie wystarczająco wolno żeby tłumić duże walnięcia. nie wiem gdzie widzisz problem, pamiętaj że na szybkość odbicia ma tez wpływ obciążenie roweru przód/tył. oni często lądują na bardzo stromych lądowaniach wiec są mega wychyleni do tyłu, a więc przód nie jest tak dociążony. gdyby był bardziej z pewnością nie odbijałyby amory tak szybko, przecież odbicie nie ma takiej siły żeby Cie zrzucić z roweru kiedy dociążasz przód, chyba że masz mega twardą sprężynę i ważysz 15 kg :P
http://slash112.pinkbike.com/
karol66ek
Posty: 36
Rejestracja: 14.09.2009 07:09:29
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: karol66ek »

Jak dla mnie to nie wiem czy mi by się na takim dobrze jeździło :) ale skoro mówicie że tak ma być to tak ma byc 8)
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

karol66ek pisze:Jak dla mnie to nie wiem czy mi by się na takim dobrze jeździło
Nie wiem czy dobrze by Ci się jeździło po takim terenie, skakało z takich dropów i gapów.
Zarówno zawieszenie jak i rider trochę inaczej reagują na skok z metrowego bobka a inaczej po konkretnym locie (masz to swoje 0:54 - gość prawie zupełnie nie zamortyzował nogami i rękami, a zawieszenie i tak ładnie zadziałało utrzymując koła na ziemi).
Podsumowując, ja nic dziwnego na filmie nie zauważyłem :roll:
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

karol66ek sorry ale jak nie latasz nic na prawde duzego to zasada "najszybciej jak to mozliwe przed podskakujacym rowerem" powinna byc twoim motto.

A tamto zawieszenie jest na prawde wolno ustawione, zobacz sobie jak na PS chodzi zawieszenie. Dodatkowo np. Gee montuje twardsza sprezyne na Rampage. Nie jezdziłoby ci sie dobrze ;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości