Tuning 5th element

osato
Posty: 449
Rejestracja: 24.08.2008 07:43:45
Kontakt:

Re: Tuning 5th element

Post autor: osato »

Pudel pisze:Odgrzebuję temat, mam mały problem z moim 5th.

Ostatnio miałem założone shimy w damperze, wszystko było ok zarówno przed jak i po ich założeniu w miejsce spv. Ostatnio kolega robił mi serwis - damper lekko ciurkał przy pierwszym wciśnięciu, a chciałem się tego pozbyć przed sprzedaniem dampera. Miałem też wyjąć shimy i włożyć ponownie spv.


Operacja w sumie banalna - zwykłe przelanie oleju + wykręcenie śruby z tłoka i zamontowanie spv. Kolega robił wszystko poprawnie, a mimo to damper po zamontowaniu spv nie miał tłumienia. Wszystkie bebechy zamontowane w poprawnej kolejności...

Ktoś miał podobny przypadek? Po 3 próbach złożenia dampera na spv kolega dał spokój i zamontował shimy, jednak wolałbym je sobie zostawić do przyszłego dampera.
Uszczelka na SPV do wymiany
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Shimy dajesz zamiast SPV, to jest taka złota tuleja złożona z 2 elementów (POD ŻADNYM POZOREM JEJ NIE ROZKŁADAJ!!). Zdejmujesz spv, dajesz nakrętkę bodajże 3/8 cala i na to shimy. Jakbyś potrzebował tej strony to mam zapisaną na komputerze (tylko że bez fotek) w razie czego pisz na PW.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Nasz lokalny mechanik walczył z rozłożonym spv z 7h.Nie znam szczegółów, ale jest to dość skomplikowane, może GgG będzie wiedział więcej, on wie dlaczego nie powinno się tego rozbierać :D
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Tam jest podciśnienie czy ciśnienie, jakoś tak. Podobno przez te 7h kolega budował rakietę kosmiczną, wystrzelił się w kosmos i tam składał spv w próżni ;)

W każdym razie żeby nie wiem jak kusiło - nie rozkładać tego dziadostwa, bo potem jak się złoży damper, to nie będzie wcale tłumienia.

Na przykład na tej fotce widać jak właściciel pożegnał się z tłumieniem:
http://www.pinkbike.com/photo/1611851/
Element 2 i 3 powinny być jeden w drugim i nie wolno ich rozkładać.

Na 1 element nakładasz shimy od największego do najmniejszego, na to ta nieszczęsna nakrętka 3/8 (kolega upiera się, że po zeszlifowaniu kanciastych krawędzi nakrętki - teraz jest okrągła w miejscu gdzie shimy się odkształcają - damper działa lepiej. Może coś w tym jest.
klip3r
Posty: 3
Rejestracja: 23.02.2011 10:50:40
Kontakt:

Post autor: klip3r »

dzięki za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie ile tych podkładek ma być? bo widzę ze rozpiętość jest dość duża, czy na ilość ma wpływ waga? ważę w sprzęcie pewnie z 90 kg
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Podkładek? Masz na myśli shimy? Ja miałem 5, można zakładać i 6. Jak się uprzesz to myślę, że i więcej dało by radę, tylko po co :)

Po zamontowaniu shimów pewnie będziesz musiał skręcić trochę sprężynę - na stronie o którą pytałeś podawali, że trzeba sobie załatwić twardszą o 50lbs, ja jeździłem bez zmiany sprężyny i było ok.
casperosensei
Posty: 370
Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: casperosensei »

witam potrzebuję shimy do faitha pod wage 85 sprężyne 350 typowo dh i potrzebuję albo odpowiednie shimy albo namiar na kogoś kto jes zrobi tanio/ sprzeda
GG 381005
JarekW
Posty: 29
Rejestracja: 12.07.2012 18:49:50
Kontakt:

Post autor: JarekW »

http://www.shimrestackor.com/

Mam nadzieje ze ktoś to zrozumie i podzieli się wiedza

Mam w swoim IH 7p. 3 way-a z spv,zamulenie tego dampera jest straszne
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości