[Damper] MZ Roco WC lekko puka przy delikatnym ugięciu
[Damper] MZ Roco WC lekko puka przy delikatnym ugięciu
Zastanawia mnie czy to normalne, ponieważ przy lekkim uginaniu tak stojąc koło roweru i naciskając samą ręką na siodełko słyszę lekkie puknięcie w damperze. Miałem coś takiego w nowym Avalanche i dlatego zastanawia mnie czy to normalne czy coś nie tak. Zalecają żeby był napompowany 170-210psi ja mam tylko 100 bo czulszy jest. Może to jest przyczyną ?
-
- Posty: 556
- Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
- Kontakt:
W tym wypadku geniusz, spuścił powietrze z komory palcem, a nie pompką. A i wentyl chyba nie trzymał super mocno, więc skończyło się na tym, że po prostu się zapowietrzył. Tym razem wykręciłem mu wentyl, odpowietrzyłem wszystko jeszcze raz, a sam wentyl wkręciłem ze sporą ilością smaru który był w rezerwuarze. No i zrobiłem to dość mocno. Na tą chwilę nic nie puka.
Mnie to już kurwa krew zalewa. W avalanche to olałem ale tutaj nie daje mi to spokoju i zastanawiam się co to może być. Myślę, że nie ta przegroda co pływa w zbiorniku bo by było mocniejsze jebnięcie ale też się zastanawiam czy to przypadkiem nie jest efekt tego, że coś się zastało i trzeba to przedymać trochę.
Przednie syczą gdyż nie ma ciśnienia podniesionego w komorze z tłumikiem. Wtedy zjawisko kawitacji jest nieuniknione.
W damperach natomiast panuje podniesione ciśnienie oleju na wstępie co niweluje zjawisko kawitacji. Naprawdę szybkie ugięcie mogłoby spowodować jej wystąpienie(wypadałoby znać temperaturę wrzenia oleju w funkcji ciśnienia żeby powiedzieć coś więcej). Generalnie im wyższe ciśnienie w środowisku tym wyższa jest temperatura wrzenia substancji, czyli odpowiednio szybsze ugięcie wywołuje kawitację.
Jeśli podczas powrotu czy powolnego uginania, słychać w damperze syczenie to znaczy że przez jakiś zawór bąbelki powietrza się przeciskają.
W damperach natomiast panuje podniesione ciśnienie oleju na wstępie co niweluje zjawisko kawitacji. Naprawdę szybkie ugięcie mogłoby spowodować jej wystąpienie(wypadałoby znać temperaturę wrzenia oleju w funkcji ciśnienia żeby powiedzieć coś więcej). Generalnie im wyższe ciśnienie w środowisku tym wyższa jest temperatura wrzenia substancji, czyli odpowiednio szybsze ugięcie wywołuje kawitację.
Jeśli podczas powrotu czy powolnego uginania, słychać w damperze syczenie to znaczy że przez jakiś zawór bąbelki powietrza się przeciskają.
Re: [Damper] MZ Roco WC lekko puka przy delikatnym ugięciu
Witam
Mam ten sam problem w damperze Fox Van-r.Mianowicie dochodzą z niego nie głośne stuki przy delikatnym uginaniu ramy.Wystarczy chwycić za siodło i lekko poruszać .Przez zime wymieniłem w nim tuleje ślizgowe razem z dystansami,śruby mocujące damper.Został prze serwisowany zalany Motorexem 5.0 i nabity 160 psi.Stukanie nie przeszło.Nie wpływa ono na pracę amora ale nadal jest.Co ciekawe objaw nie występuje gdy sprężyna jest zdjęta.Więc ja u siebie stawiam na sprężyne ale nie mam jej jak sprawdzić.Jeśli masz możliwość wymiany sprężyny to spróbuj pokombinować w tym kierunku.Co do syczenia u mnie tak bywa po serwisie i samoistnie przechodzi po kilku zjazdach.Pozdro
Mam ten sam problem w damperze Fox Van-r.Mianowicie dochodzą z niego nie głośne stuki przy delikatnym uginaniu ramy.Wystarczy chwycić za siodło i lekko poruszać .Przez zime wymieniłem w nim tuleje ślizgowe razem z dystansami,śruby mocujące damper.Został prze serwisowany zalany Motorexem 5.0 i nabity 160 psi.Stukanie nie przeszło.Nie wpływa ono na pracę amora ale nadal jest.Co ciekawe objaw nie występuje gdy sprężyna jest zdjęta.Więc ja u siebie stawiam na sprężyne ale nie mam jej jak sprawdzić.Jeśli masz możliwość wymiany sprężyny to spróbuj pokombinować w tym kierunku.Co do syczenia u mnie tak bywa po serwisie i samoistnie przechodzi po kilku zjazdach.Pozdro
No więc teraz panowie trochę was zadziwię. Mianowicie: damper przelałem ze 3 razy dopiero teraz mam 100% pewności, że jest odpowietrzony. Ale..... kolega powiedział mi, że miał dokładnie taki sam problem i okazało się, że ta pływająca przegroda w zbiorniku wyrównawczym była ustawiona za blisko korka i pukała dlatego należy damper lekko napompować i odkręcić delikatnie śrubkę odpowietrzacza olej zleci, przegroda się przesunie i będzie gitara. Jutro tak zrobię i napiszę sprawozdanie.
Z dampera zlałem trochę oleju, przegroda się przesunęła w kierunku regulacji kompresji i co ? Cisza ! Pełen sukces ! damper działa zajebiście !
Z dampera zlałem trochę oleju, przegroda się przesunęła w kierunku regulacji kompresji i co ? Cisza ! Pełen sukces ! damper działa zajebiście !
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
Ale roco jest liniowe przecież :P To nie jest panie progresywny damper :P
Są tylko 2 typy zawieszeń:
1. czułe na pozycję tłoka
2. czułe na prędkośc tloka
pierwsze są progresywne drugie nie
Roco nalezy do tych drugich 
Jak chcesz mieć wiekszą czułość to zacznij jeździć szybciej :P dzwignij speed o jakies 5-10km/h
Są tylko 2 typy zawieszeń:
1. czułe na pozycję tłoka
2. czułe na prędkośc tloka
pierwsze są progresywne drugie nie


Jak chcesz mieć wiekszą czułość to zacznij jeździć szybciej :P dzwignij speed o jakies 5-10km/h

-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
casperosensei pisze:damper musi być jaknajbardziej liniowy! 0 progresji! 0 kompresji
Men czytasz co piszesz?
Mowisz o:
- linowej pracy (ok kto co lubi)
- zerowej kompresji (najgorsze ustawienie do racingu, każdy mechanik Ci powie ze szybkosc rosnie z kompresją)
Jak chcesz sie scigać to ustawiasz zwykle tak:
Wolna kompresja tak zeby na max odciac pedałowanie kosztem czulosci (ktora i tak nie ma znaczenia powyzej 10km/h)
Szybka kompresja tak zeby bylo dokladlnie czuc po czym jedziesz, jak masz kanape to znaczy, ze tracisz trakcje i zwalniasz przez to.
Na miekkim secie dany odcinek przejeżdza sie np 30km/h
Dodając odpowiednio kompresji zrobisz tam +3km/h moze nawet +5km/h
Przeesadzając z kompresją spadniesz poniżej 30km/h
Gdzie jest złoty środek? Uu dobre pytanie

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość