Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )

slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )

Post autor: slayer90 »

Witam.
Po przeczytaniu posta CHOCAPICA i lajtowaniu jego XTR i po tym jak do zjechaliście za tarcze, postanowiłem napisać i posłuchać waszych opinni co można zrobić jeszcze lepiej .

Do rzeczy :

Posiadam ramę zjazdową w wersji Large ( głównie dlatego bo mam 185cm i chcę aby była naprawdę stabilna przy dużych prędkościach w zakrętach, teraz używam też Large ale inny model ramy na której mam rowerek złożony i jest on o 5cm krótszy od tego co zamierzam złożyć ).

Damper Fox RC4
Amor Fox 40
Koła: piasty Novatec DH61SB, Tył DH82SB, Szprychy DT Chempion i obręcze mtx 39 - koła do najlżejszych nie należą ale mocne na pewno.

i to by było na tyle, tego co mam.

Następne potrzebuję całą resztę do złożenia rowera i tu zaczynają się schody bo chcę aby były to lekkie podzespoły i w miarę mocne moja waga to około 88 - 90kg ( ciuchy, plecak, zbroja, kask - nawet 100kg ).

I tu mam propozycje :

Korba Saint lub MRP Camber.
Hamulce Saint
Pedały Mallet 2
Osprzęt Sram x9 - 1070 ( 10 rzędowy ) - nie wiem czy jest warto pakować w 1090 ?? ( lżejszy parę gram )
Kierownica biała alu lub jakaś carbonowa - też nie wiem czy warto dokładać 300zł do carbonowej.
No i nie wiem jeszcze jakie tarcze hamulcowe, sztyca, siodło,stery, i inne.

Jest tylko parę wytycznych częśći muszą być białe lub czarne - kolor ramy czarny.

Pozdrawiam i czekam na propozycje
Jo
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

Koła masz bardzo ciężkie a na kołach wage najbardziej sie czuje...można złożyć koła połowe lżejsze i bardzo mocne
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )

Post autor: slayer90 »

obręcze są ciężkie ale za to piasty rewanżują

przednia 200gr
tylnia 400gr

A mam takie pytanko czy za pomocą jakiejś taśmy nie da się jej uszczelnić tak by działała jak bezdętkowa ??
Dętki to jakieś 700gr dwie, a no i opony będę miał cevlarowe, z racji mojej wagi nie będę schodził poniżej 2barów więc nie będą spadać.
Jo
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

Nie ma co sie pchac w naped 10 biegowy jezeli to ma byc rower tylko do dh - sporo zawodnikow jezdzi na customach kasetach 7 -8 biegowych.

korba saint albo atlas fr - obie lekkie, mocne i sztywne

kiere bym kupil alu - okolo 80g ciezsza od carbonu a za zaoszczedzona forse kupilbym lżejsze obrecze bo mtx 39 to kloce straszne
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

slayer90 pisze:Osprzęt Sram x9 - 1070 ( 10 rzędowy ) - nie wiem czy jest warto pakować w 1090 ?? ( lżejszy parę gram )
PO CO? Lekka kaseta szosowa i zebatka 36T na przód. A jak nie masz alu bebenka w piescie to nawet szosowa i wyjęte czesc zebów.


slayer90 pisze:przednia 200gr
tylnia 400gr
No to na lajcie dałoby sie 100g mniej na samych piastach ale i tak czuć na obreczach BARDZO, a ty masz koszmarne cegły, które wcale nie sa pancerne tak na prawde. Gniotą sie łątwo. Jak kolega z sanoka pisze - lepiej alu kiere i gdzie indziej kase pakowac. 50g za kilka stów nie ma sensu.
slayer90 pisze:Dętki to jakieś 700gr dwie, a no i opony będę miał cevlarowe, z racji mojej wagi nie będę schodził poniżej 2barów więc nie będą spadać.
Na całej lini zle. Po pierwsze detki 200g max i ogarna, a dać opony z podwójnym oplotem. Zadne polprodukty. Nie schodzenie ponizej 2barów tez jest bez sensu. Chcesz jezdzic dh czy po chodniku?
Tak bezdetki da sie zrobic jesli masz obrecze, z których nie da sie nadmiernie latwo zdjac opony (czyt. dt 6.1)
http://www.go-ride.com/Articles/article_tubeless.htm

W 43ride tez było któryms chyba.
slayer90 pisze:Pedały Mallet 2
Szczerze? Zdecydowanie bardziej wolalbym time, a jak chcesz potestowac to nawet nowy lekki model do dh maja.


Siodło to polece ci tioga D spyder (to D wazne bo to mocniejsze siodło) - ponizej 170g wyszło mi na wadze, a mozna z uk za 160-170zl zaleznie od kursu miec. Wbrew pozorom wcale takie niewygodne nie jest. Białe i czarne znajdziesz ;)


Najlepiej byloby jakbys przyjżał sie lekkim buildom w dziale rowery i podpatrzył co i jak bo jak teraz na to patrze co napisałes to widze rower 18-19kg.
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

Spaced możesz podesłać jakiś link do tych time ?
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Sa na ich stronie.
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

Dzięki.............
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
tatuator
Posty: 364
Rejestracja: 14.06.2010 08:10:51
Kontakt:

Post autor: tatuator »

Dętki 350g? stary 190g normalna dętka ze sklepu i jazda! (-170g)
obręcze mavic ex 721 oszczędzisz (-520g!)
nie baw się w aluminiowe nyple, szprych proponuje DT chAmpion 2.0 oszczędzasz na dzień dobry około 700g wagi ROTACYJNEJ!
Nie chce mi się liczyć ale na moje oko złożysz koła 2.2kg nie do zajechania
przerzutka x0 krótki wózek
pedały ht air
kiera Kore albo funn nie ma co dla kilkudziesięci gram się w karbon bawić, chyba że masz za dużo pieniędzy..
mostek dartmoor rage 140g
korba descendant truvativ
łańcuch jaban ti
hamulce code 2011

moim zdaniem zejdziesz do 17kg jak Cię stać
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

grzesiekfrchelm pisze:Dzięki.............
Nie mozesz znalesc na stronie? Czemu ja musze znalesc to za ciebie? Nie mam zachowanego linku. Kosztuje cie tyle samo wysiłku co mnie...
tatuator pisze:proponuje DT chAmpion 2.0
Na compach extra 60g mozna ubic jak jest cisnienie na wage ;)
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

Spaced - patrzyłem na stronie "Poręba" a tam mało info jest i myślałem że jakieś lepsze info masz o nich ale już znalałem co i jak dokładniej
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jedyne lepsze info niz na stronie time to waga (chyba ze juz nas stronie stoi) 462g maja wazyc ale platforma jest troche mniejsza.
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

Spaced pisze:Nie schodzenie ponizej 2barów tez jest bez sensu
a tu Cie zdziwie (w sumie sam sie zdziwilem) bo S.Smith w tylnym kole na MS jechal na 2.2 bara
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zaborowski1 pisze:a tu Cie zdziwie (w sumie sam sie zdziwilem) bo S.Smith w tylnym kole na MS jechal na 2.2 bara

Nie miałem teog na mysli w scisły sposób tylko w mysle ze wysokie cisnienie = dobre. Jasne jak chcesz lepsze toczenie i jezdzisz po trasie pś to ma to sens ale masz u nas trase ala MSA czy takie tempo? ;)
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )

Post autor: slayer90 »

Hejka

Co do kół to narazie ich nie zmienie

Te co mam to będą koło - tylnie 1,5kg, przód 1,1kg .
Nie chciałem inwestować w mavic bo jak na ten sezon ich nie potrzebuję, a pozatym na 2012 będzie do kupienia kaseta HOPE z 9 zębami ( najmniejsza zębatka ) i 10 przełożeniami. A pozatym jedne mavici już rozwaliłem o kamien ( w kole było 2,4bara ) i dlatego chciałem teraz trochę tańsze.

Co do wagi to liczyłem na 17kg ale to jeszcze się zobaczy bo może uda się zejść na mniej, w każdym razie nie chcę przekroczyć 17kg.
Oczywiście wszystkie sprężyny są tytanowe
Jo
kasprzak
Posty: 131
Rejestracja: 01.09.2010 20:27:18
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: kasprzak »

Troszkę nie rozumie. Chcesz kupić kasetę za 150Ł (gdzieś wyczytałem, że tyle kosztuje), a szkoda Ci dołożyć 200zł na obręcze, które nie tylko będą lżejsze, ale i pewnie wytrzymalsze.
[url=http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=16350529/]good stuff[/url]
slayer90
Posty: 131
Rejestracja: 24.03.2011 23:10:59
Kontakt:

Re: Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )

Post autor: slayer90 »

kasprzak pisze:  / "Cytuj"
przez kasprzak » 16.04.2011 18:38:56

Troszkę nie rozumie. Chcesz kupić kasetę za 150Ł (gdzieś wyczytałem, że tyle kosztuje), a szkoda Ci dołożyć 200zł na obręcze, które nie tylko będą lżejsze, ale i pewnie wytrzymalsze.
Tu nie chodzi, że mi szkoda - wcześniej pisałem, że chciałem białe obręcze i je kupiłem ( jeździłem na nich wcześniej tutaj - www.hafjelbikepark.com , maja tam na testówkach i teraz je wyprzedają i na 50 rowerów tylko w paru centrowali koła ) co do kół to, się zgodzę, że mogłbym na nich te 400g zejść bez problemu ale jak już je kupiłem to po ptokach, trzeba używać.
Obliczałem resztę wszystko do wszystkiego i wyszło mi 16,5kg lecz pewnie będzie z 17 - 17,5 ale to się okaże za miesiąc jak wszystkie części przyjdą.

A tak na marginesie to rowerki ekipy WC mają na ten rok w carbonowych ramach 16 - 16,5kg a z aluminiowymi około 17 - 18.
Więc raczej mi się wydaje, że u nich o częściach bardziej decyduje sponsor jak waga i jakość !
Jo
grzesiekfrchelm
Posty: 417
Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
Lokalizacja: Warszawa/Chełm
Kontakt:

Post autor: grzesiekfrchelm »

16.5-17.5 kg taka waga z takimi kołami hmmm to sporo musisz mieć części z carbonu...jaką masz ramę?
Bike--http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=58141
http://www.lsfr.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości