Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )
Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )
Witam.
Po przeczytaniu posta CHOCAPICA i lajtowaniu jego XTR i po tym jak do zjechaliście za tarcze, postanowiłem napisać i posłuchać waszych opinni co można zrobić jeszcze lepiej .
Do rzeczy :
Posiadam ramę zjazdową w wersji Large ( głównie dlatego bo mam 185cm i chcę aby była naprawdę stabilna przy dużych prędkościach w zakrętach, teraz używam też Large ale inny model ramy na której mam rowerek złożony i jest on o 5cm krótszy od tego co zamierzam złożyć ).
Damper Fox RC4
Amor Fox 40
Koła: piasty Novatec DH61SB, Tył DH82SB, Szprychy DT Chempion i obręcze mtx 39 - koła do najlżejszych nie należą ale mocne na pewno.
i to by było na tyle, tego co mam.
Następne potrzebuję całą resztę do złożenia rowera i tu zaczynają się schody bo chcę aby były to lekkie podzespoły i w miarę mocne moja waga to około 88 - 90kg ( ciuchy, plecak, zbroja, kask - nawet 100kg ).
I tu mam propozycje :
Korba Saint lub MRP Camber.
Hamulce Saint
Pedały Mallet 2
Osprzęt Sram x9 - 1070 ( 10 rzędowy ) - nie wiem czy jest warto pakować w 1090 ?? ( lżejszy parę gram )
Kierownica biała alu lub jakaś carbonowa - też nie wiem czy warto dokładać 300zł do carbonowej.
No i nie wiem jeszcze jakie tarcze hamulcowe, sztyca, siodło,stery, i inne.
Jest tylko parę wytycznych częśći muszą być białe lub czarne - kolor ramy czarny.
Pozdrawiam i czekam na propozycje
Po przeczytaniu posta CHOCAPICA i lajtowaniu jego XTR i po tym jak do zjechaliście za tarcze, postanowiłem napisać i posłuchać waszych opinni co można zrobić jeszcze lepiej .
Do rzeczy :
Posiadam ramę zjazdową w wersji Large ( głównie dlatego bo mam 185cm i chcę aby była naprawdę stabilna przy dużych prędkościach w zakrętach, teraz używam też Large ale inny model ramy na której mam rowerek złożony i jest on o 5cm krótszy od tego co zamierzam złożyć ).
Damper Fox RC4
Amor Fox 40
Koła: piasty Novatec DH61SB, Tył DH82SB, Szprychy DT Chempion i obręcze mtx 39 - koła do najlżejszych nie należą ale mocne na pewno.
i to by było na tyle, tego co mam.
Następne potrzebuję całą resztę do złożenia rowera i tu zaczynają się schody bo chcę aby były to lekkie podzespoły i w miarę mocne moja waga to około 88 - 90kg ( ciuchy, plecak, zbroja, kask - nawet 100kg ).
I tu mam propozycje :
Korba Saint lub MRP Camber.
Hamulce Saint
Pedały Mallet 2
Osprzęt Sram x9 - 1070 ( 10 rzędowy ) - nie wiem czy jest warto pakować w 1090 ?? ( lżejszy parę gram )
Kierownica biała alu lub jakaś carbonowa - też nie wiem czy warto dokładać 300zł do carbonowej.
No i nie wiem jeszcze jakie tarcze hamulcowe, sztyca, siodło,stery, i inne.
Jest tylko parę wytycznych częśći muszą być białe lub czarne - kolor ramy czarny.
Pozdrawiam i czekam na propozycje
Jo
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
- Kontakt:
Re: Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )
obręcze są ciężkie ale za to piasty rewanżują
przednia 200gr
tylnia 400gr
A mam takie pytanko czy za pomocą jakiejś taśmy nie da się jej uszczelnić tak by działała jak bezdętkowa ??
Dętki to jakieś 700gr dwie, a no i opony będę miał cevlarowe, z racji mojej wagi nie będę schodził poniżej 2barów więc nie będą spadać.
przednia 200gr
tylnia 400gr
A mam takie pytanko czy za pomocą jakiejś taśmy nie da się jej uszczelnić tak by działała jak bezdętkowa ??
Dętki to jakieś 700gr dwie, a no i opony będę miał cevlarowe, z racji mojej wagi nie będę schodził poniżej 2barów więc nie będą spadać.
Jo
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Nie ma co sie pchac w naped 10 biegowy jezeli to ma byc rower tylko do dh - sporo zawodnikow jezdzi na customach kasetach 7 -8 biegowych.
korba saint albo atlas fr - obie lekkie, mocne i sztywne
kiere bym kupil alu - okolo 80g ciezsza od carbonu a za zaoszczedzona forse kupilbym lżejsze obrecze bo mtx 39 to kloce straszne
korba saint albo atlas fr - obie lekkie, mocne i sztywne
kiere bym kupil alu - okolo 80g ciezsza od carbonu a za zaoszczedzona forse kupilbym lżejsze obrecze bo mtx 39 to kloce straszne
PO CO? Lekka kaseta szosowa i zebatka 36T na przód. A jak nie masz alu bebenka w piescie to nawet szosowa i wyjęte czesc zebów.slayer90 pisze:Osprzęt Sram x9 - 1070 ( 10 rzędowy ) - nie wiem czy jest warto pakować w 1090 ?? ( lżejszy parę gram )
No to na lajcie dałoby sie 100g mniej na samych piastach ale i tak czuć na obreczach BARDZO, a ty masz koszmarne cegły, które wcale nie sa pancerne tak na prawde. Gniotą sie łątwo. Jak kolega z sanoka pisze - lepiej alu kiere i gdzie indziej kase pakowac. 50g za kilka stów nie ma sensu.slayer90 pisze:przednia 200gr
tylnia 400gr
Na całej lini zle. Po pierwsze detki 200g max i ogarna, a dać opony z podwójnym oplotem. Zadne polprodukty. Nie schodzenie ponizej 2barów tez jest bez sensu. Chcesz jezdzic dh czy po chodniku?slayer90 pisze:Dętki to jakieś 700gr dwie, a no i opony będę miał cevlarowe, z racji mojej wagi nie będę schodził poniżej 2barów więc nie będą spadać.
Tak bezdetki da sie zrobic jesli masz obrecze, z których nie da sie nadmiernie latwo zdjac opony (czyt. dt 6.1)
http://www.go-ride.com/Articles/article_tubeless.htm
W 43ride tez było któryms chyba.
Szczerze? Zdecydowanie bardziej wolalbym time, a jak chcesz potestowac to nawet nowy lekki model do dh maja.slayer90 pisze:Pedały Mallet 2
Siodło to polece ci tioga D spyder (to D wazne bo to mocniejsze siodło) - ponizej 170g wyszło mi na wadze, a mozna z uk za 160-170zl zaleznie od kursu miec. Wbrew pozorom wcale takie niewygodne nie jest. Białe i czarne znajdziesz

Najlepiej byloby jakbys przyjżał sie lekkim buildom w dziale rowery i podpatrzył co i jak bo jak teraz na to patrze co napisałes to widze rower 18-19kg.
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
- Kontakt:
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
- Kontakt:
Dętki 350g? stary 190g normalna dętka ze sklepu i jazda! (-170g)
obręcze mavic ex 721 oszczędzisz (-520g!)
nie baw się w aluminiowe nyple, szprych proponuje DT chAmpion 2.0 oszczędzasz na dzień dobry około 700g wagi ROTACYJNEJ!
Nie chce mi się liczyć ale na moje oko złożysz koła 2.2kg nie do zajechania
przerzutka x0 krótki wózek
pedały ht air
kiera Kore albo funn nie ma co dla kilkudziesięci gram się w karbon bawić, chyba że masz za dużo pieniędzy..
mostek dartmoor rage 140g
korba descendant truvativ
łańcuch jaban ti
hamulce code 2011
moim zdaniem zejdziesz do 17kg jak Cię stać
obręcze mavic ex 721 oszczędzisz (-520g!)
nie baw się w aluminiowe nyple, szprych proponuje DT chAmpion 2.0 oszczędzasz na dzień dobry około 700g wagi ROTACYJNEJ!
Nie chce mi się liczyć ale na moje oko złożysz koła 2.2kg nie do zajechania
przerzutka x0 krótki wózek
pedały ht air
kiera Kore albo funn nie ma co dla kilkudziesięci gram się w karbon bawić, chyba że masz za dużo pieniędzy..
mostek dartmoor rage 140g
korba descendant truvativ
łańcuch jaban ti
hamulce code 2011
moim zdaniem zejdziesz do 17kg jak Cię stać
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
- Kontakt:
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zaborowski1 pisze:a tu Cie zdziwie (w sumie sam sie zdziwilem) bo S.Smith w tylnym kole na MS jechal na 2.2 bara
Nie miałem teog na mysli w scisły sposób tylko w mysle ze wysokie cisnienie = dobre. Jasne jak chcesz lepsze toczenie i jezdzisz po trasie pś to ma to sens ale masz u nas trase ala MSA czy takie tempo?

Re: Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )
Hejka
Co do kół to narazie ich nie zmienie
Te co mam to będą koło - tylnie 1,5kg, przód 1,1kg .
Nie chciałem inwestować w mavic bo jak na ten sezon ich nie potrzebuję, a pozatym na 2012 będzie do kupienia kaseta HOPE z 9 zębami ( najmniejsza zębatka ) i 10 przełożeniami. A pozatym jedne mavici już rozwaliłem o kamien ( w kole było 2,4bara ) i dlatego chciałem teraz trochę tańsze.
Co do wagi to liczyłem na 17kg ale to jeszcze się zobaczy bo może uda się zejść na mniej, w każdym razie nie chcę przekroczyć 17kg.
Oczywiście wszystkie sprężyny są tytanowe
Co do kół to narazie ich nie zmienie
Te co mam to będą koło - tylnie 1,5kg, przód 1,1kg .
Nie chciałem inwestować w mavic bo jak na ten sezon ich nie potrzebuję, a pozatym na 2012 będzie do kupienia kaseta HOPE z 9 zębami ( najmniejsza zębatka ) i 10 przełożeniami. A pozatym jedne mavici już rozwaliłem o kamien ( w kole było 2,4bara ) i dlatego chciałem teraz trochę tańsze.
Co do wagi to liczyłem na 17kg ale to jeszcze się zobaczy bo może uda się zejść na mniej, w każdym razie nie chcę przekroczyć 17kg.
Oczywiście wszystkie sprężyny są tytanowe
Jo
Re: Odchudzenie mojego projektu ( Zjazdówki do zawodów )
Tu nie chodzi, że mi szkoda - wcześniej pisałem, że chciałem białe obręcze i je kupiłem ( jeździłem na nich wcześniej tutaj - www.hafjelbikepark.com , maja tam na testówkach i teraz je wyprzedają i na 50 rowerów tylko w paru centrowali koła ) co do kół to, się zgodzę, że mogłbym na nich te 400g zejść bez problemu ale jak już je kupiłem to po ptokach, trzeba używać.kasprzak pisze: / "Cytuj"
przez kasprzak » 16.04.2011 18:38:56
Troszkę nie rozumie. Chcesz kupić kasetę za 150Ł (gdzieś wyczytałem, że tyle kosztuje), a szkoda Ci dołożyć 200zł na obręcze, które nie tylko będą lżejsze, ale i pewnie wytrzymalsze.
Obliczałem resztę wszystko do wszystkiego i wyszło mi 16,5kg lecz pewnie będzie z 17 - 17,5 ale to się okaże za miesiąc jak wszystkie części przyjdą.
A tak na marginesie to rowerki ekipy WC mają na ten rok w carbonowych ramach 16 - 16,5kg a z aluminiowymi około 17 - 18.
Więc raczej mi się wydaje, że u nich o częściach bardziej decyduje sponsor jak waga i jakość !
Jo
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości