[hamulce] Saint 810 br - odpowietrzanie
[hamulce] Saint 810 br - odpowietrzanie
Siema. Jak odpowietrzyc hamulec saint 2010 r ? Wiem tylko ZE olej mineralny. Zadnego zestawu odpowietrzającego nie widzialem jak to jest w przypadku avidow.
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Strzykawka, rurka i olej, robisz identycznie jak hayesy.
Odkręcasz śrubkę w klamce i w zacisku (tu tylko luzujesz!) wkładasz strzykawke z rurką i olejem do odpowietrznika w zacisku i luzujesz aż będziesz w stanie przepchnąć olej (aż da rade go wcisnąć) I to jest cała ceregieria
Odkręcasz śrubkę w klamce i w zacisku (tu tylko luzujesz!) wkładasz strzykawke z rurką i olejem do odpowietrznika w zacisku i luzujesz aż będziesz w stanie przepchnąć olej (aż da rade go wcisnąć) I to jest cała ceregieria

http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Re: [hamulce] Saint 810 br - odpowietrzanie
Witam a jaki polecacie olej mineralny , bo mam ten sam problem z moimi saintami ????
Iron horse sunday 08 WC
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
Znalazłem coś ciekawego:
http://www.motorspot.com/Fork_Oil_Facto ... 8GB%29.pdf
http://www.oils.am/home/482.html
Wynika z tego że olej motula do zawieszenia ma punkt zapłonu trochę ponad 200*C a ten Q8 LHM+ ledwie 120*C. Fakt ten lhm to jakaś niewiadoma ale, porównując do dota rbf660 który ma punkt wrzenia dopiero przy 300+ jest to odrobinę dziwne.
Fakt że punkt zapłonu mówi dopiero o oparach, a obwód jest raczej zamknięty. Powietrza za dużo też nie ma.
http://www.motorspot.com/Fork_Oil_Facto ... 8GB%29.pdf
http://www.oils.am/home/482.html
Wynika z tego że olej motula do zawieszenia ma punkt zapłonu trochę ponad 200*C a ten Q8 LHM+ ledwie 120*C. Fakt ten lhm to jakaś niewiadoma ale, porównując do dota rbf660 który ma punkt wrzenia dopiero przy 300+ jest to odrobinę dziwne.
Fakt że punkt zapłonu mówi dopiero o oparach, a obwód jest raczej zamknięty. Powietrza za dużo też nie ma.
Bo zastanawiam się teraz co lać do Gustava. Royal blood to chora cena. Motule mam w domu, przekładniowy elfa też ale to gówno rzeczywiście ma sae średnio 50-80.This is what Magura says about drugstore mineral oil:
What type of oil should I use in my Magura hydraulic brakes? Magura Blood mineral oil is the recommended oil, which is a 10 weight mineral oil. By far, our most common problem we encounter is consumers putting off-the-shelf mineral oil (from a drug store) in their Magura hydraulic brakes. Off-the-shelf mineral oil is normally 30-50 weight which will make the brake very sluggish. In addition, off-the-shelf mineral oil has additives, perfumes and different boiling points, all of which can cause brake failure. USE ONLY MAGURA BLOOD IN YOUR BRAKE SYSTEM. Use of any other fluid besides Magura Blood mineral oil will void your warranty.
Emergency options
In an emergency, it may be tolerable to use a suspension fluid such as Motul Fork Oil (Light), RockShox (5w Medium, Hydracoil), Bardahl (5w Fork Oil), Bel-Ray Fork Oil (5wt), or Kayaba KYB (01). These may work fine in a jam. Make sure not to use any synthetic fluids. Replace with the proper fluid ASAP when you get home. The low viscosity index (VI) of these fluids are not suitable for the heat range that the brake system will experience. The viscosity range should be around ISO 18.
Can I use drug store mineral oil?
DO NOT USE MINERAL OIL FROM THE DRUGSTORE!!!! What you are buying at the drugstore is a laxative, not a specific industrial oil. This oil does not have the specific viscosities (up to 3X too thick) or additives for perfect functionality with a hydraulic system. A MSDS for drug store mineral oil is available HERE. If you were in a jam and just had to use this crap, use Drakeol® 10 or 10B, Ultraol 100NF.
Another Emergency Trick
Food grade mineral oil is also available at various high end cookwear retailers like William-Sonoma. It is used for treating wooden cutting boards and salad bowls.
I would not use this before trying a high VI suspension fluid first.
jak zrobić żeby klocki były bliżej tarczy?
żeby klamka łapała wcześniej?
jak żóltym pokrętłem przybliżę klamkę na maxa, to hamulec wcale nie łapie, na nowych klockach pewnie by łapał, ale to nie o to chodzi.
Także, żeby mieć dużą moc muszę jeździć na maksymalnym odchyleniu klamki.
odpowietrzyłem według instrukcji z pinkbike, wyciągnąłem zużyte w 40% klocki wsadziłem oryginalną zaślepkę, czego efektem jest większa odległość klocków od tarcz, przez co później łapią.
olej oryginalny od shimano
co można zrobić, żeby miały dużą moc przy lekkim nacisku na klamkę.
pod koniec zjazdu palec nie wyrabia i ledwo blokuje koło?
oplot stalowy, nowe uszczelki?
żeby klamka łapała wcześniej?
jak żóltym pokrętłem przybliżę klamkę na maxa, to hamulec wcale nie łapie, na nowych klockach pewnie by łapał, ale to nie o to chodzi.
Także, żeby mieć dużą moc muszę jeździć na maksymalnym odchyleniu klamki.
odpowietrzyłem według instrukcji z pinkbike, wyciągnąłem zużyte w 40% klocki wsadziłem oryginalną zaślepkę, czego efektem jest większa odległość klocków od tarcz, przez co później łapią.
olej oryginalny od shimano
co można zrobić, żeby miały dużą moc przy lekkim nacisku na klamkę.
pod koniec zjazdu palec nie wyrabia i ledwo blokuje koło?
oplot stalowy, nowe uszczelki?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość