[Hamulce] Shimano Saint BL-BR810 Skok klamki

Kundziu
Posty: 60
Rejestracja: 05.02.2011 21:34:21
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

[Hamulce] Shimano Saint BL-BR810 Skok klamki

Post autor: Kundziu »

Cześć wszystkim.
Od piątku jestem posiadaczem wyżej wymienionych hamulców.
Jest moc, modulacja czego brakowało wcześniejszym moim hamulcom.
Irytuje mnie tylko jedna sprawa - skok klamki.
Czy jest jakiś sposób aby zmienić skok powiedzmy z 2cm ruchu dźwigni na 1cm.
Zna ktoś na to jakiś patent?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Masz na dzwigni taka srubke. Ona teoretycznie to reguluje ale to sa minimalne zmiany. Tylko nie przesadz bo mozna sobie ja pokrecic za bardzo ;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

kundziu tyle co swoje zalałem i odpowietrzyłem. Prawidłowo zalane i odpowietrzone mają własnie ok 2cm luzu.

Wykręcając srubeczki przestawisz skok klamki, jak nią krecisz nawet widac jak sie klamka cofa ino 1cm nie ogarnie ;)
Sposób jest jeden. Wpompować troszke płynu przez zawor odpowietrzający strzykawką, zwiekszając cisnienie w układzie tłoczki dochodza do tarczy i masz jakies 2-5mm nawet luzu na klamce ;)

Ale ma to jedną wade, uszczelka zewnętrzna na tłoku nie lubi cisnienia i wypiernicza olej po paru dniach zerując cisnienie w srodku po tym juz nic nie wycieka. Wniosek jeden... ciezko CI bedzie zrobić cały 1cm jedyne co Cie ratuje to na max wykrecic srubeczki :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Kundziu
Posty: 60
Rejestracja: 05.02.2011 21:34:21
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: Kundziu »

Zalane i odpowietrzone są dobrze.
Śrubki wykręcone na maksa, tzn. tak żeby ich w trakcie jazdy nie pogubić.
A co by się stało jakbym je całkowicie wykręcił?
Na razie zostaje przy wykręceniu śrubek. Oleju nie będę dopychał, bo skoro i tak uszczelka poziom wyrówna to wydaje się bez sensu.

Dzięki chłopaki za pomoc.
ak47

Post autor: ak47 »

jest jeszcze jeden patent. Potrzebna jest do tego opaska zip o szerokości 3mm, którą trzeba wsunąć przez pewien otwór w korpusie klamki (tuż przy wyjściu przewodu) i zapiąć. Wtedy klamka ma skok krótszy o 30%, bez żadnego zwiększania ciśnienia i wycieków.

Niestety nie mam tych hamulców pod ręką, ale poproszę kolegę, żeby zrobił zdjęcie mojego patentu.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

nie pamiętam czy to w slx czy innch shimano, po naciśnięciu hamulca bez koła (lub odkręconym zacisku) klocki schodziły mi się bardziej i wtedy luz jałowy miałem mniejszy. Jak się przesadzi z tym to klocki można rozepchać płaskim śrubokrętem
Kundziu
Posty: 60
Rejestracja: 05.02.2011 21:34:21
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: Kundziu »

ak47 zaciekawiłeś mnie.
Jak ubłagasz kolegę to wstaw fotkę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości