[Zawieszenie] rama/damper/ustawienia. Budowanie bazy.

off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

[Zawieszenie] rama/damper/ustawienia. Budowanie bazy.

Post autor: off_road »

Z racji tego, że bardzo czesto ludzie zadają sobie pytania jak ktos ma zawieche ustawioną i na ile klikniec ma setup proponuję temat w ktorym bedziemy zamieszczac aktualny setup w formie:

1. Rama
2. Damper/długość
3. Waga ridera
4. Spręzyna (ilość lbs)
5. HSC (szybka kompresja)
6. HSR (szybki powrot)
7. LSC (wolna kompresja)
8. LSR (wolny powrot)
9. Wielkość komory bottom-out (wyrównawczej)
10. Cisnienie w komorze bottom-out (w zbiorniku wyrównawczym)
11. Cisnienie w głównej komorze (dotyczy air-ow)
12. Olej
13. Sag %/cm

Pomoże to komus kto atakuje nowy damper/rame w jakiś sposób pomoc w ustawieniu sprzeta :) przy okazji powstanie fajna baza gotowych ustawień. W przypadku regulatorów fajnie bedzie podac punkt odniesienia np. ilosc klikniec od zamknietego/otwartego lub ilosc obrotów od skrajnego położenia.
Wiadomo to temat rzeka pod kazdą trase i ridera moze byc inaczej. Ale taka baza moze być całkiem przydatnym wynalazkiem.
W przypadku braku ktoregos regulatora rzecz jasna pomijamy.

Może ja zacznę:

Rama: Giant glory DH 2007
Damper: Cane creek double barrel 241mm
Waga: 55kg
Sprężyna: 300lbs/in TI
HSC: 1 obrot od full otwartego
HSR: 1 obrot od full otwartego
LSC: 4 klikniecia od full otwartego
LSR: 8 klikniec od full otwartego
Bottom-out: nie dotyczy
Cisnienie w wyrównawczym: nie dotyczy
Cisnienie w głównym: nie dotyczy
Olej: podobno 2,5W
SAG: 28%

Drugi set z FOX DHX 5.0:

Rama: Giant glory DH 2007
Damper: Fox dhx 5.0 241mm
Waga: 55kg
Sprężyna: 300lbs/in TI
HSC: nie dotyczy
HSR: nie dotyczy
LSC: 1,5 obrotu propedala
LSR: 4 klikniec od full otwartego
Bottom-out: max wielkosc
Cisnienie w wyrównawczym: 200psi
Cisnienie w głównym: nie dotyczy
Olej: 5W
SAG: 28%
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Mazur93
Posty: 130
Rejestracja: 20.07.2009 08:22:39
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Mazur93 »

Cześć. Jak dla mnie wątek do edycji. Zapomniałeś jeszcze o lepkości oleju,ciśnieniu powietrza w poszczególnych komorach oraz ich wielkości ,a to bardzo ważne. Pozatym może być to pomocne i wartoby podpiąć ten temat. Pozdrawiam
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

edit.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Rama: Rocky Mountain Flatline 2008
Damper: X-Fusion Vector HLR 9.5x3 2011
Waga: 85kg
Sprężyna: 275x3 5th stalowa luźno skręcona
HSC: jakoś do połowy skręcony
HSR: 6/20
LSC: 10/17
Bottom-out: skręcony na jakieś 70%
Cisnienie w wyrównawczym: 230psi
Olej: fabryczny
Sag: 35%


off_road Dopisz sobie jeszcze sag do pierwszego posta.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

Mazur93 pisze:Pozatym może być to pomocne i wartoby podpiąć ten temat
podpiete.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

o kurcze widze sie niespecjalnym zainteresowaniem pomysł cieszy
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

bo to idiotyczny pomysł - co kogo obchodzi ile kliknięć ma ktoś na secie ,ktorego nigdy nie widziałeś.
- czemu ma służyć BAZA GOTOWYCH USTAWIEN?
skoro damper i tak należy regulować pod konkretną trasę?
wystarczy wejść na jakiegokolwiek manuala i nauczyć sie regulacji, zamiast liczyć klikniecia kolegi z drugiego końca kraju.
to jakies nieporozumienie -ten temat
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ja z nudów dzis zacząłem kombinować z HSC w swoim damperze i wyszło cos takiego (nie kreciłem powyżej 2,5 obrotu bo nogi odpadają):

http://www.youtube.com/watch?v=G60pRAf7QIg

diskordia nie pasi Ci pomysł nikt nie zmusza do pisania w tym temacie ;)

a po co komu? żeby nie było takich tematów:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=64009
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
spz
Posty: 514
Rejestracja: 13.07.2010 13:53:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: spz »

Czytajac temat macie bardzo duze SAGi. Gdy ja ustawie sprezyne tak ze sag jest na oko 20% to przy bylejakim dropie zamykam zawieszenie. Gdy sprezyne skrece, wtedy siadajac na rower zawieszenie moze ugina sie o pol centymetra. Z drugiej zas strony jesli sprezyna jest ustawiona na miekko a kompresje dam na najwolniejsze ustawienie, wtedy mam wrazenie ze tyl odbija sie jak pileczka pingpongowa, tak jakbym jechal praktycznie na sztywniaku.
Wiec co bardziej wplynie na dobicie zawieszenia: kompresja czy napiecie sprezyny?
http://spinacz86.pinkbike.com/
F4rr3ll
Posty: 882
Rejestracja: 21.08.2009 12:35:22
Lokalizacja: Bielsko Biała / Gliwice
Kontakt:

Post autor: F4rr3ll »

spz ty zawieche domykasz na chodniku ;) wiec obiektywne to to nie jest xD
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

A może ktoś mi zaproponuje jakieś ustawienia dla mojego DHX 5 Air? ;) Ile do wyrównawczego?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość