Jaki jest rocznik tych 888?

korab
Posty: 33
Rejestracja: 29.03.2008 21:20:16
Lokalizacja: world
Kontakt:

Jaki jest rocznik tych 888?

Post autor: korab »

Witam
czy ktos sie orientuje co to dokladnie jest?
chodzi mi dokladnie co to za model i rok....
czy jest to marzocchi 888 rc3 wc 2008?

mam mozliwosc kupna takiego amorka,
i szukam manuala bo po zakupie jak zawsze zaczynam od czyszczenia i wymiany oleju.... :)


dzieki
Załączniki
amor1.jpg
Rumak14
Posty: 221
Rejestracja: 31.12.2008 23:18:55
Lokalizacja: Belchatow
Kontakt:

Post autor: Rumak14 »

To napewno nie jest rocznik 2008 bo one miały inne malowanie :)
to chyba 888 rc3 wc 2011 sądząc po malowaniu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

2011 maja zlote dolne pokretlo, nie czerwone.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Jeśli regulacja kompresji trzyma się na bolec od boku to 2009, jeśli od dołu to 2008 - taką różnicę zaobserwowałem w tych rocznikach.
alexanderrr
Posty: 129
Rejestracja: 08.03.2010 12:04:33
Kontakt:

Post autor: alexanderrr »

Według mnie na 99 % jest to 888 rc3 z 2008 roku. Poznaje po dolnym pokrętle i mocowaniu linki. Ma tylko zmienione naklejki :)
freeride .
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

alexanderrr 888 2008 i 2009 mają takie same dolne golenie czyli też przelotkę przewodu, regulacja jest też z pozoru taka sama. Jeszcze co do domysłów to bardziej to są 2008 niż 2009. Te starsze miały odpryskujący lakier, do tego wc występowały w białym kolorze. Następne roczniki miały szary dół dla wersji sprężynowej a biały dla wersji ata. Zawsze dochodzi też opcja, że to oem.

Najlepiej było by sprawdzić numery wybite na dolnej koronie.
korab
Posty: 33
Rejestracja: 29.03.2008 21:20:16
Lokalizacja: world
Kontakt:

Post autor: korab »

GgG jedyny numer jaki znalazlem to T07D1020 3111780063-7
ale nic mi to nie mowi :)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

888rc3 wc 2008 wyprodukowane 20 października 2007 roku.
korab
Posty: 33
Rejestracja: 29.03.2008 21:20:16
Lokalizacja: world
Kontakt:

Post autor: korab »

hmm ok dzieki :)

a wieszm moze gdzie moge zassac manuala?
bo nie wiem ile oleju wlac i przede wszytkim jaki.....

kiedys cos takiego mialem do 888 z 2006 roku,
dokladnie rozpisane, kazdej czesci numer podany, srednice uszczelek ..., i doslownie jak dloni krok po koroku co rozkrecic itp itd....
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Do każdej lagi idzie po 300ml oleju teoretycznie 7.5, ja swoje 888 zalewam 5w i jest ok.

Co do instrukcji to gdzieś na pewno jest w internecie, ale moim zdaniem nie ma tu nic trudnego.

Odkręcasz górne regulacje (uwaga na strzelające kulki spod nich, te od klikania) i dolną od kompresji. Potem bierzesz klucz nastawny, odkręcasz oba korki z góry, wylewasz cały olej (wcześniej z jednej lagi wyjmujesz sprężynę, dwie podkładki z plastiku i plastikową tuleję, odkręcasz dolne nakrętki i wyjmujesz tłumik z lagi, potem obie lagi z dolnych goleni. Wszystko dokładnie czyścisz, pozbywasz się z tłumika starego oleju uginając go. Potem smarujesz uszczelki od środka (ja smaruję też pierwszy ślizg, nie zaszkodzi), montujesz lagi w goleniach. Wkładasz tłumik, sprężynę, skręcasz od spodu i wlewasz po 300ml oleju do każdej lagi. Wkładasz sprężynę, skręcasz górne korki, zakładasz regulacje i w sumie tyle.

Pamiętaj tylko żeby nie przesadzić z dokręcaniem, dolne nakrętki dokręcaj z wyczuciem żeby nie urwać gwintów. Górne korki nie muszą być dokręcane z użyciem metrowej dźwigni ;) Pamiętaj też o stosowaniu smaru na gwinty i kulki regulacji. Jeśli nie będziesz mógł odkręcić tłumika od spodu do złap delikatnie szczypcami za ten bolec tłumika który wchodzi w regulacje i trzymając go kręć kluczem nasadowym nakrętkę.


Na fotce masz 888 rozebrane w drobny mak http://www.pinkbike.com/photo/3286876/ Nie trzeba ich rozkładać aż tak bardzo, nie ma sensu zdejmować korka z tłumika lub wyjmować popychacza z lagi ze sprężyną.

Jeśli napisałem coś nie jasno lub masz jakieś pytania to pisz, postaram się odpowiedzieć.


EDIT: Po skręceniu całości odkręć nakrętkę tłumika (ale nie do końca, tylko tak żeby się rozszczelniło) i pociągnij za lagę żeby wyrównać ciśnienie, bo najprawdopodobniej będziesz miał tam podciśnienie.
IgorCeKa
Posty: 108
Rejestracja: 14.11.2009 17:25:56
Kontakt:

Post autor: IgorCeKa »

Malowanie takie, a nie oryginalne ponieważ te 888 pochodzą z kony stab supreme edycja Fabio Barela
Zbrojenie przez sezonem 2011 :) [k] boxxer race badz team 08-09
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

IgorCeKa Barelowe inaczej wyglądały http://www.pinkbike.com/photo/3772388/
korab
Posty: 33
Rejestracja: 29.03.2008 21:20:16
Lokalizacja: world
Kontakt:

Post autor: korab »

GgG :-)
dziekuje bardzo,
wszytko pieknie i w prosty sposob wyjasniles....
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Nie ma problemu, jakbyś czegoś nie wiedział to pisz, może ja czy ktoś inny pomoże. Btw, 888 bardzo dobrze znoszą smarowanie uszczelek zwykłą wazeliną taką dla dzieci ;) Jeśli ważysz też dużo (powiedzmy 80kg w górę) to i tak musisz mieć najmiększą czerwoną sprężynę (tytanowe mają inne, bodajże biała jest najmiększa) i wtedy możesz potrzebować dolać lekko oleju żeby nic nie dobijało, ale to już każdy wg własnego uznania może zrobić. Niby jest regulacja progresji i kompresji ale osobiście wolę to wyregulować olejem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości