Bomber 66 RC3 - pytanie o pokrętło

Qcor
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:32:25
Lokalizacja: Krakoov Vice
Kontakt:

Bomber 66 RC3 - pytanie o pokrętło

Post autor: Qcor »

Nie ma głupich pytań podobno, więc walę śmiało.

Chodzi o Bombera 66 RC3 z 2008 roku, tego białego z laskami na goleniach i zjebaną osią QR20 co na nim chinole się uczyły widelce składać.

Ten amorek ma 3 pokrętła. Jedno opisane mech preload - wszyscy wiemy do czego służy, drugie opisane enigmatycznie "R" też wiemy.

Ale jest i trzecie w goleni z kartuszem, pod spodem amora. Jest opisane jako "compression". Mam ten amorek już 3 sezon i właściwie to dalej nie wiem co w praktyce zmienia w charakterystyce pracy amortyzatora kręcenie tym pokrętłem (compression) w stronę minusa a co w stronę plusa. Ktoś mi wyjaśni?

Wyłuszczę zasadnicze pytanie jeszcze raz, co by prościej było:

co w praktyce zmienia w charakterystyce pracy amortyzatora kręcenie tym pokrętłem compression (tym czerwonym pod spodem goleni z kartuszem RC3) w stronę minusa a co w stronę plusa

Dzięki
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1075066
konraddoom
Posty: 129
Rejestracja: 25.02.2009 21:19:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: konraddoom »

Nigdy 66 nie miałem ale zdaje mi się że to chyba kompresja w końcowej częsci pracy amorka. To taka moja teoria, czekajmy na potwierdzenie z góry :D
[url=http://www.weebls-stuff.com/songs/Amazing+Horse/]amazing horse[/url]
Qcor
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:32:25
Lokalizacja: Krakoov Vice
Kontakt:

Post autor: Qcor »

nawet jak teoria to nie wiem co to w praktyce jest kompresja w końcowej części pracy :)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1075066
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Rozkręć na maksa(-) i jedź stojąc. Potem skręć na + i zrób to samo. U mnie w RC2 objawia się to tym że nie buja. Nie sądzę aby bardzo zmienili ten zawór.

Generalnie jest to tłumienie kompresji. Im więcej na + tym wolniej amor wchodzi, staje się mniej czuły i "twardszy".
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Wycinek z instrukcji:
"Regulator tłumienia reguluje powrót widelca zaś lewe centralne pokrętło
odpowiada za Position Sensitive Compression.
Tłumienie szybkiej i wolnej kompresji kontrolowane są automatycznie
poprzez dolne pokrętło zmieniające zakres tłumienia."

masakra z tego to ja nawet nic nie wiem :D
Brzmi troszke tak jakby dołem regulowało sie zakres jednoczesnie wolnej/szybkiej kompresji.
Coś w deseń ciezszy rider to automatycznie przesunie szybką i wolną kompresje na raz do gory.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
SkowronWro
Posty: 556
Rejestracja: 13.11.2010 09:52:52
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontakt:

Post autor: SkowronWro »

czytanie ze zrozumieniem. Zmienia zakres kompresji początku i konca skoku, czyli amortyzator jest twardszy i trudniej go dobić ;)
Qcor
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:32:25
Lokalizacja: Krakoov Vice
Kontakt:

Post autor: Qcor »

czyli im bardziej na PLUS tym twardsza praca?
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1075066
MixhaL
Posty: 33
Rejestracja: 19.03.2013 16:16:40
Kontakt:

Post autor: MixhaL »

Ponawiam pytanie, czyli im bardziej na PLUS tym twardsza praca?
Do czego służy pokrętło mech preload?

PS. Wiem że odkopuje ale mam bombera i jak kręcę tymi dwoma pokrętłami nie wiem o co biega, nie czuje różnicy ale też jestem świeżakiem w tych sprawach, lepiej odkopać niż tworzyć nowy temat.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Nie twardsza praca, tylko "wolniejsza"
Amortyzator będzie potrzebował więcej czasu żeby się ugiąć, co w czasie jazdy daje takie wrażenie jakby był twardszy.
Im bardziej na plus tym "twardszy"

diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

C
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości