[Amortyzator] Marzocchi RC3 - serwis

royal'ek
Posty: 431
Rejestracja: 04.02.2011 15:09:11
Kontakt:

Post autor: royal'ek »

pietryna chyba chodziło mu czy od dołu czy góry ma zaczynać 8-)
Foxdhx
Posty: 86
Rejestracja: 16.08.2010 21:16:06
Kontakt:

Post autor: Foxdhx »

Sorry Panowie pomyłka, to nie z prawej tylko z lewej komory jest ten trzask, przy mocniejszym odbiciu się pojawia, wiecie co to może być ??P.S.Lewa część amortyzatora jest mniejsza o 2-3cm od prawej. Nie wiem czy to tak ma być czy nie. Dodam że w środku jest ciśnienie powietrza.

EDIT:

Czy mógłby mi ktoś napisać jak prawidłowo przeserwisować lewą część ?? Z góry dzięki. Stawiam piwko 8-)
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

Witam szanownych forumowiczów. Mam pytanie dot. 888 rc3 2009, wczoraj zmieniałem olej i po poskręcaniu i zalaniu 7,5 W zgodnie z zaleceniami producenta, amorek fajnie się ugina lecz słabo wraca do góry, mulasto, na pewno przyczyna leży w tłumiku rc3. Może Ktoś z Was powiedzieć jak dobrze zrobić wymianę oleju tego amora. Na jakich ustawieniach należy ustawić wszystkie regulację na + czy na -, czy warto po wlaniu oleju do lagi poruszać w górę i w dół tłumikiem żeby zassał olej, czy wlać i od razu zakręcać. Jak wymieniałem wzorowałem się na tym filmiki http://www.youtube.com/watch?v=0SwgmZ7iFZY, Proszę o pomoc bo dziś spróbuje dokonać jeszcze raz jego rozbiórki, na co mam zwrócić uwagę. Z góry dziękuje i pozdrawiam serdecznie.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Nie ma znaczenia jak regulator przekręcisz. Jak będzie na minus to będzie stawiał mniejszy opór i tyle.

Jeśli nie rozkręcałeś tłumika to nie wiem co mogłeś zrobić źle. Tam naprawdę nie ma co zepsuć jak tylko wyciągasz tłumik, zlewasz olej i zalewasz nowym.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

serio, tam nie ma co zwalić. Bawiłes się regulacją?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

przekręciłem wszytko na minus i rozkręciłem, też wydaje mi się że nic tam nie ma do zepsucia.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

a należy zrobić tak jak ten koleś na filmiku w 3:20 min??
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Należy się pozbyć starego oleju. Ale jak odstawisz tłumik to olej sam się zleje. Nie trzeba go wyciskać specjalnie.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

niestety Panowie właśnie skończyłem robotę i dalej to samo:( nie wraca tak szybko. Nie wiem ale leje 315ml oleju, producent zaleca 310 ml może tu tkwi problem??
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

ee
a na bank lejesz 7.5 w? U mnie w 888 rc3 2009 powrót w skrajnych położeniach waha się od muła wracającego 1.5-2s do sprężynki. Zalane są motorexem 7.5w
W ogole jaki olej lejesz?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

dokładnie ten sam co Ty. Rabie tak odkręcam gorę później śrubkę od dołu, wyciągam tłumik, wyciskam olej z niego, wszystko ładnie wycieram do suchości, smar na uszczelki, wkładam lagę do samego dołu, wkładam tłumik, śrubka z dołu, rozciągam tłumik do całej jego długości, poniżej takiego kółeczka z uszczelką wlewam 315ml motorexa 7,5 w, wyciągam lagę do samej góry, smar na górną śrubkę i skręcam. Wszystko jest ustawione na minus. Po skręceniu działa płynnie ale wystarczy 4, 5 ruchy w duł, zasysa olej i muli:( co robię źle?? Pozdrawiam
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Jak pierwszy raz robiłem, to wg tego filmiku, wszystko perfekt wyszło.
Spróbuj odkręcić półki i pouginać każdą z lag osobno, może gdzieś coś dziwnie złożyłeś, ale wtedy kompresja byłaby tez zachwiana.
Spróbuj zanim wyciągniesz lagę, "napompowac" tłumik, jak na filmiku. Masz fajnie pokazane, jak ma tłumik pracować, po jego ruchach ocenisz, czy jest ok czy nie. U mnie działał dokładnie jak na filmie
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

no nic przyjdę z roboty, spróbuje ostatni raz. Właśnie nie próbowałem na odkręconych lagach, może tu tkwi przyczyna moich niepowodzeń. Sprawdzę tą opcję, Boogiel a ile oleju wlewasz?? Pozdrawiam
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Jak mu robiłem serwis, to lałem na oko, tyle ile wylałem ;P
Ogólnie preferuję 5-10 ml mniej niż zalecenia producenta, tak było w starym marzo.
Ruszając każdą lagą z osobna poprostu ogarniesz, czy np. gdzieś się spręzyna nie klinuje. Metodą wykluczenia lag ;)
Może jak nie "napełniasz" tłumika przed kompletnym złożeniem, to się jakoś zapowietrza albo **** wie co. Ogarnij to ;P
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

A tak swoją drogą jak sprawdzasz że muli? Ciągniesz ręką za lagę z tłumikiem czy skręcasz cały amor i go uginasz parę razy?
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

dotąd miałem obie lagi w dolnej koronie, zrobiłem lagę ze sprężyną, wszystko spoko, ugina się jak należy, później druga, wykonywałem wyżej wymienione czynności skręciłem, pierwsze 2 ruchy spoko ale później nie wraca tak szybko jak w tych dwóch pierwszych ruchach, amor jest zdecydowanie twardszy i słabo się ugina nie mówiąc o powrocie, nawet nie wraca do najwyższego położenia, trzeba mu pomagać ręka tak z 1 cm.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To pewnie miałeś dużo mniej lepki olej wcześniej.

Generalnie na motulu expercie 5wt powinieneś mieć zakres regulacji odbicia od braku tłumienia do tłumienia takiego że ~2s wychodzi z ~200mm do zera.
Kompresje też albo nie czuć albo czuć bardzo mocno.

Na motorexie 7.5 też powinno być podobnie.

To że nie wychodzi cały to wina za słabego naprężenia.

Poza tym albo wykręć półki w ogóle albo wkręć obie. Jak skręcisz tylko dolną to golenie górne będą krzywo i będą stawiały duże tarcie. Dopiero w obu półkach pracują tak jak powinny.
foster
Posty: 245
Rejestracja: 30.03.2012 21:04:23
Kontakt:

Post autor: foster »

no nic Panowie spróbuje w domu odkręcić korony i wezmę się tylko za lagę z tłumikiem. A tak swoją drogą to zastanawiam się czy wlewanie oleju przez szczykawe która mocno wzburza jego konsystencję może powodować mój problem. Ale to założenie jest chyba na wyrost. Zrobię tak jak ten koleś z filmiku i zobaczymy. Pietryna pisałeś o słabym naprężeniu czym to może być spowodowane??Pozdrawiam
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

W 888rc2x jak regulatory naprężenia wstępnego były odkręcone maksymalnie to amor nie wychodził w 100% i trzeba było mu pomóc. Jeśli wkręcenie regulatora nie pomoże to podkładka pod sprężyną na pewno.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości