Domain 302 cieknie
Domain 302 cieknie
Hej,
kupiłem Domaina 302 w idealnym stanie (przynajmniej tak wygladal), stal kilka dni i nic zniego nie cieklo. Dzisiaj go zamontowalem, wstawilem kolo i postawilem w pokoju, a po 2 godzinach mialem zajebista plame oleju na podlodze (cieknie oczywiscie z regulacji tlumienia pod na dole amora).
Zna sie ktos troche na tm modelu? Musze go oddac do serwisu, czy moze wystarczy cos dokrecic?
Dziwne jest to, ze nic nie cieklo jak stal, a po wrzuceniu go do roweru zaczelo sie z niego lać.
kupiłem Domaina 302 w idealnym stanie (przynajmniej tak wygladal), stal kilka dni i nic zniego nie cieklo. Dzisiaj go zamontowalem, wstawilem kolo i postawilem w pokoju, a po 2 godzinach mialem zajebista plame oleju na podlodze (cieknie oczywiscie z regulacji tlumienia pod na dole amora).
Zna sie ktos troche na tm modelu? Musze go oddac do serwisu, czy moze wystarczy cos dokrecic?
Dziwne jest to, ze nic nie cieklo jak stal, a po wrzuceniu go do roweru zaczelo sie z niego lać.
Re: Domain 302 cieknie
Może naruszyłeś to miejsce w czasie zakładania ?
My Bike !
: http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=63072

Wlasnie nie, specjalnie zalozylem najpierw kolo, zeby nie stawiac na dolnych goleniach i tej regulacji pod spodem...
Zastanawiam sie, czy jesli bym wstawil srube (taka sama jak ta pod spodem drugiej goleni) bez otworu na regulacje tlumienia, to czy amortyzatorowi by to zaszkodzilo? Olej przestal by ciec, regulacje ustawilbym sobie przed skreceniem i tyle. Nie bedzie otworu w srubie na ta regulacje, to olej nie bedzie mial ktoredy leciec
Nie bardzo chce mi sie go oddawac teraz na 2 tyg do serwisu. Chyba, ze ktos sam moze to kiedys naprawial? Jakas rada...?
Zastanawiam sie, czy jesli bym wstawil srube (taka sama jak ta pod spodem drugiej goleni) bez otworu na regulacje tlumienia, to czy amortyzatorowi by to zaszkodzilo? Olej przestal by ciec, regulacje ustawilbym sobie przed skreceniem i tyle. Nie bedzie otworu w srubie na ta regulacje, to olej nie bedzie mial ktoredy leciec

Nie bardzo chce mi sie go oddawac teraz na 2 tyg do serwisu. Chyba, ze ktos sam moze to kiedys naprawial? Jakas rada...?
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Wcale nie takie dziwnechillyzi pisze:Dziwne jest to, ze nic nie cieklo jak stal, a po wrzuceniu go do roweru zaczelo sie z niego lać.

Musiałby być w takim razie wyjątkowym geniuszem aby uszkodzić regulację podczas montażu koła/hebla i resa do główki ramy.Banan1995 pisze:Może naruszyłeś to miejsce w czasie zakładania ?
Chodzi Ci zapewne o to czerwone pokrętło. Jak często używasz tej regulacji? Jeśli sporadycznie polecam wyciągnąć to czerwone gówno, wykręcić śrubę (tą z dziura w środku) i zamiast tego wkręcić śrubę wypełnioną w środku - jeśli pokusisz się o śrubę Ti to nawet i z wagi zejdziesz a dodatkowo możesz zapomnieć o jakimkolwiek cieknięciu z tamtego miejsca. Prosty zabieg a zero problemów w przyszłości. A jesli byś po prostu chciał ustawić inne tłumienie odbicia to wkręcasz z powrotem śrubę razem z pokrętełkiem, ustawiasz i zmieniasz na pierwotnie założoną całą śrube.chillyzi pisze:cieknie oczywiscie z regulacji tlumienia pod na dole amora
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Koles tutaj tez nie ma tej regulacji http://www.youtube.com/watch?v=-JdyK2PocWY nawet cos tam o tym powiedzial
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Ponieważ wylewa ci się olej smarujący (o ile pamiętam 15ml) który znajduje się w dolnych goleniach. Olej odpowiadający za tłumienie znajduje się wyżej w goleniach górnych 
Jak ja swojego nowego dostałem, to po 2 dniach jazdy miałem to samo. Wkręciłem pełną śrubkę i było okej, teraz spowrotem wróciłem do seryjnej i wszystko okej jest

Jak ja swojego nowego dostałem, to po 2 dniach jazdy miałem to samo. Wkręciłem pełną śrubkę i było okej, teraz spowrotem wróciłem do seryjnej i wszystko okej jest
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
diesel2117 pisze:Ponieważ wylewa ci się olej smarujący (o ile pamiętam 15ml) który znajduje się w dolnych goleniach. Olej odpowiadający za tłumienie znajduje się wyżej w goleniach górnych
Jak ja swojego nowego dostałem, to po 2 dniach jazdy miałem to samo. Wkręciłem pełną śrubkę i było okej, teraz spowrotem wróciłem do seryjnej i wszystko okej jest
jesli cieknie ze srodka tej srubki z regulacja to cieknie przez tlumik z gornej goleni czyli zwalony tlumik - ja tak mialem.
a jak cieknie obok srubki to cieknie 15wt olej z dolnej goleni. wiec albo zniszczona/zuzyta uszczelka pod sruba albo niedokrecona.
Zobacz skad dokladnie cieknie. Nawet po to zebys wiedzial do ktorej goleni dolac olej. Moze masz rozne kolory oleju w na gorze i na dole to latwiej bedzie poznac.
Jesli masz dokrecona srube mocno i dalej cieknie
to raczej cieknie ze srodka sruby - cos jest nie tak z tlumikiem bo olej nie powinien sie tam przedostawac.
Wkrecenie pelnej sruby pewnie zatrzyma ciekniecie ale musisz zobaczyc czy dziala Ci regulacja tlumienia odbicia.
Polecam wyjmowac czerwone pokretlo regulacji na czas jazdy - u mnie to ono zniszczyzlo tlumik powrotu przy uderzeniu w kamien.
EDIT: do poczytania . http://www.southerndownhill.com/forum/i ... =211892.15 Chlopak ktory sie zali w tym linku ma wlasnie problem z koncowka tlumika powrotu.( Rebound Damper Rod)
Zaloz pokretlo i wciskajac widelec w dol (przy zalozonym kole) przesuwaj regulator gura i dol i zobacz czy wiecej nie cieknie - u mnie rzygalo olejem.
Mnie to kosztowalo £45 + przesylka z TF tuned ale jak cos to wal do harfy,
Re: Domain 302 cieknie
tez mam domaina tylo 318 ,lalo mi tam gdzie tobie leje tylko nie ze srodka sruby tylko z oringu, wymienilem go i po problemie .
Domainy tak wszystkie maja wiec sie nie przejmuj,mi nowy w paczce byl caly zlany,ale jezdzilem na tym prawie rok i chodzi jak laleczka dalej
Domainy tak wszystkie maja wiec sie nie przejmuj,mi nowy w paczce byl caly zlany,ale jezdzilem na tym prawie rok i chodzi jak laleczka dalej
Mysle, ze to z tumika, bo olej byl bardzo zadki, prawie jak woda :/
Wstawilem juz ta srube bez dziury na regulacje (nie trzeba szukac nowej sruby, wystarczy przelozyc ta z drugiej goleni, a ta z dziura od tlumienia mozna wkrecic w miejsce tamtej, bo tam nie ma zadnego kanaliku do srodka amora - jest zaslepione w srodku zaraz za gwintem i dziura w srubie nie przeszkadza.
Nawiasem mowiac nie spodziewalem sie badziewiastych rozwiazan przy amorze tej klasy :]
Wstawilem juz ta srube bez dziury na regulacje (nie trzeba szukac nowej sruby, wystarczy przelozyc ta z drugiej goleni, a ta z dziura od tlumienia mozna wkrecic w miejsce tamtej, bo tam nie ma zadnego kanaliku do srodka amora - jest zaslepione w srodku zaraz za gwintem i dziura w srubie nie przeszkadza.
Nawiasem mowiac nie spodziewalem sie badziewiastych rozwiazan przy amorze tej klasy :]
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Domain 302 to budżetowy amortyzator o niezwykle prostej budowie. To chyba najtańszy amortyzator godny uwagi więc nie wiem skąd te Twoje zażalenia. Przy amorze TEJ KLASY mogłeś się tego spodziewać. Po za tym nic nie jest wieczne.chillyzi pisze:Nawiasem mowiac nie spodziewalem sie badziewiastych rozwiazan przy amorze tej klasy
nie zgaduj tylko wyczysc do sucha olej ktory wycieka z goleni, owin husteczka higieniczna laczenie srubki z golenia i ponaciskaj. jak sie zacznie pojawiac na husteczce to cieknie z dolu.chillyzi pisze:Mysle, ze to z tumika, bo olej byl bardzo zadki,
mam nadzieje ze problem rozwiaze Ci sie w maire tanio...tzn tego Ci zycze
Domain napisal, ze jego amor był zalany już w pudełku jak do niego przyszedł. Może to i tani amor, ale sprzedawac coś co sie sypie zanim sie to odpakuje, to jest już obciach dla firmy i chyba nikt temu nie zaprzeczyBanan725135650 pisze:Domain 302 to budżetowy amortyzator o niezwykle prostej budowie. To chyba najtańszy amortyzator godny uwagi więc nie wiem skąd te Twoje zażalenia. Przy amorze TEJ KLASY mogłeś się tego spodziewać. Po za tym nic nie jest wieczne.

W kazdym razie wychodzi na to, ze mam ******* tlumik, bo zyga ze srdoka, z otworu na maly imbus do regulowania tlumienia. I olej naprawde z tej dziury NAPIERDALA :/
Kupiłeś Domaina używanego. Może cieknąć z uszczelki, może z tłumika, w każdym razie może to być z powodu wyeksploatowanego sprzętu bądź przypadkowego uszkodzenia tłumika. Nie wiesz, dopóki nie sprawdzisz. Ja na Twoim miejscu nie dziwiłbym się, sprzęt używany tak czasami ma. A to że zdarzają się wpadki fabryczne to norma, one zawsze były i zawsze będą, więc nie warto na podstawie paru przypadków pogrzebywać dobrego imienia firmy. Bo równie dobrze możnaby przedstawić całą rzesze osób którym Domain działa świetnie. Badziewiaste rozwiązania w amorze tej klasy? Takie same rozwiązania Rock Shox stosuje w wielu innych amorach - Totem, Boxxer Race itd. - sprawuje się to świetnie. I nie jest regułą że drogi sprzęt jest niezawodny i niezniszczalny - przykłady w pierwszej serii Boxxerów, kiedyś rami Intense i wiele innych. Poprostu tak bywa 

;]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość