Hamulce o dużej sile - jak się sprawy mają?
Hamulce o dużej sile - jak się sprawy mają?
Witam,
Chciałbym rozeznać się w temacie obecnie dostępnych na rynku modeli.
Nie ważę mało i muszę mieć czym zatrzymywać rower - moje doświadczenia w DH skończyły się na starym modelu Code 5 - siła hamowania była odpowiednia. Dla porównania stare Saint'y nie dawały rady wyraźnie.
Czy wybór zostaje mi jedynie wśród najdroższych opcji 4tłoczkowych, a więc Saint, Code, Code5, Stroker ACE? Czy może obecnie nieco tańsze modele też mają wystarczającą siłę hamowania na tarczach 8"?
Powiedzmy ElixirCR, XT 2012 z "chłodzeniem" czy dany model Formuli?
Pozdrawiam
Chciałbym rozeznać się w temacie obecnie dostępnych na rynku modeli.
Nie ważę mało i muszę mieć czym zatrzymywać rower - moje doświadczenia w DH skończyły się na starym modelu Code 5 - siła hamowania była odpowiednia. Dla porównania stare Saint'y nie dawały rady wyraźnie.
Czy wybór zostaje mi jedynie wśród najdroższych opcji 4tłoczkowych, a więc Saint, Code, Code5, Stroker ACE? Czy może obecnie nieco tańsze modele też mają wystarczającą siłę hamowania na tarczach 8"?
Powiedzmy ElixirCR, XT 2012 z "chłodzeniem" czy dany model Formuli?
Pozdrawiam
http://www.endura.pl
Saint m810, formula the one (droższa, delikatniejsza, mocniejsza, podobno bardziej awaryjna) - z tymi dwoma hamulcami miałem troszkę doczynienia, oba bardzo mocne (rower 20kg + moje ponad 85kg w butach i kasku). Podobno Hope v2 jest jeszcze mocniejsze ale osobiście się nie przekonałem, w przyszłym tygodniu potestuję na przodzie to może conieco powiem o tym hamulcu. Btw, mam sainty na tarczach 203/160mm i spokojnie dają radę, siły im nie brakuje ale udawało mi się przegrzać jak bardzo mocno je cisnąłem 

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Trójeczka od avida to raczej tani hamulec do zwykłej jazdy (przynajmniej po tym jak jeździłem na tym to mam taką opinię, a troszkę tego w rękach miałem, bo tam gdzie pracuję jest zamontowany w co 4 rowerze. Znajomy miał problem z jakimiś wyciekami w tych hamulcach, jeżdżone bardzo spokojnie w rowerze xc przez jego dziewczynę. Jeśli szukałbyś nowych hamulców w cenie 200zł sztuka to ten nie ma sobie równych, ale do sainta, code itp to mu daleko.
Las3k_91 Ldz Gustav to kotwica, nie hamulec
Las3k_91 Ldz Gustav to kotwica, nie hamulec

GgG , Avid Code przedni wazy 450 g bez adaptera (klamka, przewod, zacisk). Gustav z adapterem (plywajacy, mocowany bez srub, czyli do Code trzeba jeszcze doliczyc srubki) wazy 632 g, wazone. Wychodzi na to, ze Gustav wychodzi 100 g ciezej, a jest zdecydowanie bardziej niezawodny, silniejszy i latwiejszy w serwisie. Gdzie ta 'kotwica' ?
Ale jesli chcesz z nowych, to Code albo nowe Sainty - sily bedziesz mial az nadmiar.
Ale jesli chcesz z nowych, to Code albo nowe Sainty - sily bedziesz mial az nadmiar.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
Gustav'y raczej odpuszczam - zawsze kojarzyły mi się ze sprzętem montowanym w prawdziwych czołgach
. Poza tym cenowo wychodzą dość strasznie.
Ogólnie chyba nic się nie zmieniło u Avida - czyli Code5 ma taką samą siłę co Code, podobnie jak seria Elixir - różnice w regulacjach i wadze.
Tak więc nowe Code5 wchodzi w grę od tego producenta (regulacji mi wiele nie trzeba).
Poza tym jedyną sensowną opcją są więc Saint'y jak mi się wydaje, gdyż w formulę jakoś się obawiam wchodzić.

Ogólnie chyba nic się nie zmieniło u Avida - czyli Code5 ma taką samą siłę co Code, podobnie jak seria Elixir - różnice w regulacjach i wadze.
Tak więc nowe Code5 wchodzi w grę od tego producenta (regulacji mi wiele nie trzeba).
Poza tym jedyną sensowną opcją są więc Saint'y jak mi się wydaje, gdyż w formulę jakoś się obawiam wchodzić.
http://www.endura.pl
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulce o dużej sile - jak się sprawy mają?
ujezdzam od miesiaca code R siła ogromna regulacje łatwo dostepne moge z czystym sumieniem polecic przy wadze 90 kg + rower daja rade pozdrawiam Bartosz
bartson
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Hamulce o dużej sile - jak się sprawy mają?
Koledzy,
wszystko zależy od parametrów, takich jak:
- waga zestawu (rower + rider) gotowego do jazdy
- umiejętności, czyli czym wyższe tym mniej heble w użyciu
- trasy DH, takie trasy jak PS w Mariborze czy Svaty Peter w Spindlu oraz Jasna testują sprzęt na maksa, czyli jak masz kiepawe klocki = tzw niskobudżetowe odpowiedniki a nie EBC lub Goodridge, to przypalisz hample szybciej i przegrzewać będziesz bardziej- nie mówiąc że szybko się skończą.
Moim zdaniem dla osób powyżej 90kg wagi i nie pro umiejętnościach sugerowałbym następujące typy (ze względu na siłę hamowania i odporność termiczną):
* Magura Gustav (moje jakoś z nowymi klamkami (tymi po 2009roku) nie ważą więcej od CODE)
* Shimano Saint model M810 (najnowszy projekt z dużymi klockami i genialną czułością oraz wzorową modulacją - cztery tłoczki w dwu wielkościach.
* Avid Code ale z wymienionym przewodem hydraulicznym na taki w oplocie stalowym.
Zaletą Gustava jest największa odporność termiczna zacisku (klocek grzeje tylko z jednej strony) i duża bezobsługowość = pływający zacisk. Mitem jest waga tego hamulca, którego waga w obecnym wykonaniu jest nieco niższa niż Code)
wszystko zależy od parametrów, takich jak:
- waga zestawu (rower + rider) gotowego do jazdy
- umiejętności, czyli czym wyższe tym mniej heble w użyciu
- trasy DH, takie trasy jak PS w Mariborze czy Svaty Peter w Spindlu oraz Jasna testują sprzęt na maksa, czyli jak masz kiepawe klocki = tzw niskobudżetowe odpowiedniki a nie EBC lub Goodridge, to przypalisz hample szybciej i przegrzewać będziesz bardziej- nie mówiąc że szybko się skończą.
Moim zdaniem dla osób powyżej 90kg wagi i nie pro umiejętnościach sugerowałbym następujące typy (ze względu na siłę hamowania i odporność termiczną):
* Magura Gustav (moje jakoś z nowymi klamkami (tymi po 2009roku) nie ważą więcej od CODE)
* Shimano Saint model M810 (najnowszy projekt z dużymi klockami i genialną czułością oraz wzorową modulacją - cztery tłoczki w dwu wielkościach.
* Avid Code ale z wymienionym przewodem hydraulicznym na taki w oplocie stalowym.
Zaletą Gustava jest największa odporność termiczna zacisku (klocek grzeje tylko z jednej strony) i duża bezobsługowość = pływający zacisk. Mitem jest waga tego hamulca, którego waga w obecnym wykonaniu jest nieco niższa niż Code)
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Z wszystkich powyższych kwestii zdaję sobie sprawę, lecz tutaj waga ridera + rower stawia pozostałe aspekty w cieniu. Mam nadzieję, że jeszcze pamiętam coś z "dawnych" czasów, gdy tylko Czarna Góra była mi straszna
.
Ważę ok. 100kg + dość ciężki rower
Nie ukrywam, że cena tutaj także ma znaczenie - Gustavy z tego powodu odpadają. Najlepiej wychodzą Code R i finalnie ku nim bym się skłaniał.

Ważę ok. 100kg + dość ciężki rower
Nie ukrywam, że cena tutaj także ma znaczenie - Gustavy z tego powodu odpadają. Najlepiej wychodzą Code R i finalnie ku nim bym się skłaniał.
http://www.endura.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości